fabsu Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Eli vm. 02 Cooper S:än öljyn mittatikku katkesi n. 10 sentin syvyydestä. Ongelmahan on varsin yleinen, ainakin maailmalla, eikä uusi tikkukaan maksa paljoa. Ongelmana on vain tuon entisen ulossaaminen tuolta öljytikun putkesta. Vaatisi siis öljyputken irroittamisen. Eli pitäisi purkaa puskuri pois, jäähdytin pois yms. Toinen vaihtoehto on ottaa öljypohja pois ja kaivaa katkennut tikku sitä kautta pois. Kumpi vaihtoehto mahtaa olla järkevämpi?
Igor Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Näin äkkiseltään vois aatella että öljypohjan irrottaminen on vähemmän vaativa homma, kun ei tartte purkaa mitään tieltä pois..? Ite muuten hommasin ton tikun katkeamisen pelossa tällaisen: http://www.lohen.co.uk/shop/proddetail. ... edDipstick
fabsu Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2013 Itekin pähkäilin, että tuo öljypohjan irrottaminen saattaisi olla helpompi homma. Siinä kannattaa varmaan samalla vaihtaa öljypohjan tiiviste? Joo, luinkin tuosta CravenSpeedin tikusta ulkomaisilta foorumeilta. Onhan tuolla kyllä hintaa...
wilbon Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2013 Eikö mahdu mistään välistä irroittamaan sitä putken pulttia? Muistaakseni se on vain yhdellä pultilla kiinni ja sitten pääseekin jo putkea kääntämään. Varmaan on myös tyyppivika että tikun päälinen murenee käsiin?
fabsu Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2013 Kyllä sen pultin varmaan mahtuu irrottamaan, mutta sitä putkea ei taida päästä vetämään pois. Se putki on poikittain siinä konehuoneessa...
fabsu Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2013 Sain öljytikun kaivettua sieltä putkesta ulos tuommoisen "tarttujan" avulla. Kyllähän sitä hetken sai sieltä kaivaa. Tikku oli jo painunut niin syvälle tuon öljyputken mutkan taakse, ettei sitä enää näkynyt. Tässä vielä kuva tarttujasta:
cam700 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2018 Fabsu, sama ongelma. Ilmeisesti pitää etsiä se öljytikun pää tuolla tarttujalla? Vai pysyikö kiinni siinä tikun varressa?
Igor Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2018 Ebaystä löytyy muuten nykyään orkkistikun näköinen tekele, jonka ei pitäisi katketa (eri materiaali). Ja on paljon halvempi kuin tuolla ylempänä (5 vuotta sitten) linkkaamani Cravenspeed.
cam700 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2018 Onko kellään tietoa, voiko tuo alkuperäinen katkennut tikku aiheuttaa vaurioita moottorille? Ilmeisen vaikeaa sen poistaminen.
Igor Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2018 Minusta se öljytikku tulee kampikammioon sellaisessa kulmassa, ettei sen pitäisi osua kuin korkeintaan öljypohjan pohjaan. Voin toki olla väärässäkin... Tikun reikä (johon se putki kiinnittyy) näkyy tuossa yläreunassa, keskeltä hieman oikealle. Öljypohjan irroittaminen vaatii ilmastoinnin kompuran irroittamisen, koska se kiinnittyy öljypohjaan. Sitä varten pitää tietysti ensin ottaa apulaitehihna irti (ja sit uusi tilalle jos ei ole ihan hiljattain vaihdettu). Kompuran voi ripustaa jonnekin sivuun pois tieltä, ja letkut voi jättää kiinni, joten ilmastointia ei tarvitse tyhjentää. Myös moottorin alatuki ja ohjaustehostimen tuuletin pitää irroittaa. Sitten vain pohjasta pultit auki...
cam700 Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Syyskuuta, 2018 (muokattu) Kiitos tosi paljon Igor! Tuo auttaa hyvin kun keskustelen korjaajan kanssa miten toimia. Pari korjaamoa jo kieltäytyi hommasta, koska eivät olleet varmoja miten toimia. Muokattu: 20. Syyskuuta, 2018, käyttäjä: cam700 lisäys
Taky Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2018 On 19.9.2018 at 11.28, Igor kirjoitti: Öljypohjan irroittaminen vaatii ilmastoinnin kompuran irroittamisen, koska se kiinnittyy öljypohjaan. Myös moottorin alatuki ja ohjaustehostimen tuuletin pitää irroittaa. Sitten vain pohjasta pultit auki... One R50 -01, ei tehostimen tuuletinta, ei ilmastointia - riittää moottorin tuen irroitus öljypohjan irroitukseen tiivisteen vaihtoon? Siis vaihteistoa ei tarvitse irroitella? Pahuksen tiiviste kun laskee öljyä.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2018 Saako sen mittatikun putken helpolla irti R50:ssä kun on vähempi roinaa tiellä kuin R53:ssa ?
Igor Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 On 22/09/2018 at 10:30, Taky said: One R50 -01, ei tehostimen tuuletinta, ei ilmastointia - riittää moottorin tuen irroitus öljypohjan irroitukseen tiivisteen vaihtoon? Siis vaihteistoa ei tarvitse irroitella? Pahuksen tiiviste kun laskee öljyä. Onen kanssa pääseekin sitten todella helpolla. Vaihteistoa ei tarvi irroittaa.
Igor Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 On 22/09/2018 at 11:11, Mini1380 said: Saako sen mittatikun putken helpolla irti R50:ssä kun on vähempi roinaa tiellä kuin R53:ssa ? Varmasti saa, mutta R50:ssä ne tikut ei taida juuri katkeilla, kun se putki on lähes suora.
Turbo 69 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2018 Miulla katkesi aikoinaan tikku R53:sta siitä kumiklunssin yläpuolelta.Tein Opelin tikusta sopivan mittaisen tilalle.
Mini1380 Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2018 On 24.9.2018 at 13.33, Igor kirjoitti: Varmasti saa, mutta R50:ssä ne tikut ei taida juuri katkeilla, kun se putki on lähes suora. Oletin että oli R50 kun sellasestakin oli juttua mutta vissiin kaikkiaan kolmesta eri MINIstä höpötetään ristiin niin en tiennyt mikä cam700 auto on.
cam700 Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Lokakuuta, 2018 On 26.9.2018 at 19.41, Mini1380 kirjoitti: Oletin että oli R50 kun sellasestakin oli juttua mutta vissiin kaikkiaan kolmesta eri MINIstä höpötetään ristiin niin en tiennyt mikä cam700 auto on. Joo, pahoittelut. Uusi käyttäjä täällä ja ensimmäinen Mini. Nyt sain sentään lisättyä auton profiiliin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään