koikkis Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2013 missä on vika? kun mini ei starttaa vaan kuuluu pelkkää naksuntaa startista.startin hampaat ei ota kuin vähän vauhtipyörän hampaisiin..ja mikä tuo kytkinkopan päässä olevat mutterit on josta menee akseli tai joku kytkinkopan sisään?
FD100L Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2013 missä on vika? kun mini ei starttaa vaan kuuluu pelkkää naksuntaa startista.startin hampaat ei ota kuin vähän vauhtipyörän hampaisiin..ja mikä tuo kytkinkopan päässä olevat mutterit on josta menee akseli tai joku kytkinkopan sisään? Onko aikaisemmin startannu, siis onko ollu ajossa koska? Laitappa vaihde päälle ja työntele Miniä vähän vaikka eteenpäin, auttasko? Jos starttimoottorin peräpäässä on neliskanttinen akselinpää koita kääntää sopivalla avaiimella siitä. Onko vielä akussa virtaa tarpeeksi? Onko starttimoottori kunnolla paikallaan ja kiinnityspultit tiukassa. Sit voi olla pendikslaite romu onko "heittävä" pendiks vai uudempimalli? ym. ym. jne. jne. E: Se isomutteri kytkinkopan päässä liittyy kytkimen säätöön, ei starttiin vaikuta.
koikkis Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 ei vain tykkää mini startata :( starttisolenoidi vain naksuu kun avaimesta kääntää..uusia osiakin hommasin siihen mutta ei auttanut.(tehdas kunnostetun startin,starttisolenoidin,akun)missä se vika oikein luuraa??? auto ei ole käynyt mulla koskaan vielä.
club75 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 onko maadoitus kunnossa?
koikkis Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 moottorin vai starttisolenoidin maadoitus??ottaako solenoidi muuten maan kiinnikkeen kautta vai pitääkö laittaa erillinen maajohto johonkin?
koikkis Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2013 okei,pitää tarkastaa onks se kunnossa..
janne2004 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2013 moro! Minun kokemukseni mukaan starttisolenoidin maadoituksessa on vika! Ottaa rungosta maadoituksen,ellei erikseen liitin paikkaa maadoitukselle!
Kimi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2013 Moi, Sulla on akun maakaapelissa tai plusnavassa kontaktihäiriö tai pluskaapeli katkipoikki heikkona tms. Kanna akku koneen vierelle ja sitten laitat virrat suoraan moottorin runkoon ja solenoidin tulonapaan. /Kimi
koikkis Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 maajohdot on nyt uusittu akulle ja koneen maadotus,mutta nekään jutut ei auttanut...otin tulpat pois jottei puristuksia olis nii sillo jaksoi pyöriä vaivoin hetken ja sit hiipui taas eli startti on kunnossa muttei vaan niinkuin jaksais...juu kokeilin tuota akun siirtoa ja laitoin plus kaapelin solenoidiin kiinni ja monista eri paikoista kokeilin laittaa miinusta maihin mut ei auttanu sekään
club75 Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 no toista starttia tilalle e: jaa se oli jo toinen startti
Kimi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2013 Jos laitoit piuhan suoraan starttimoottorin napaan eikä pyöritä, niin sitten on akku tyhjä. Kokemuksista huolimatta ei oikein jaksa uskoa että kaksi starttia olisi paskana. Sullahan on se toinen starttimoottori irti, niin kokeile miten se pyörii. Ja miniähän EI KOSKAAN STARTATA KYTKIN ALHALLA. /KImi
Ado50 Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2013 Kaapeleilla käynnissä olevasta toisesta autosta virtaa niin ei lopu kesken !
koikkis Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2013 juu,se oli minitronilta tilattu tehdaskorjattu startti tämä toinen...siis tein johdot jotka laitoin plussan starttisolenoidiin ja miinusta kokeilin runkoon ja koneeseen eikä ne auttanut asiaa...vanha startti pyöritti kyllä irrallaan kun antoi akusta virtaa siihen suoraan...voisko syynä olla tosiaan solenoidin maadoituksessa??
Kimi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 14. Kesäkuuta, 2013 Ei siinä solenoidin miinuksessa kulje muuta kun sen solenoidin relevirta ja jos se naksuu, niin se pelaa, ja olethan sen vaihtantunkin jo. Virta päälle, vaihde pois ja sitten starttikaapelilla virtaa suoraan siihen starttimoottorin plus-napaan. Ei minnekään solenoidin/starttireleen vierelle vaan suoraan siihen startin napaan. /Kimi
mustikka Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2013 Oletko kokeillut antaa starttisolenoidille virtalukon ohitse herätevirran? Virtalukon pohja tai virtalukolta tuleva herätejohto saattaa olla huono eikä läpikulkeva virtamäärä ritä kytkemään solenoidia täysin, naksuu kyllä muttei yhdistä kunnolla.
koikkis Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2013 okei,pitää kokeilla tuota suoran virran antamista startille...olen itseki miettiny tuota virtalukon juttuu mutta en oo vielä kokeillut sitä...kiitoksia taas hyvistä vinkeistä :) olen ite vasta alotteleva mini harrastaja joten on mukava saada teiltä vinkkejä asioihin.
jiikoo Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2013 ... Ja miniähän EI KOSKAAN STARTATA KYTKIN ALHALLA. Koskeeko tuo kaikkia Minejä vai joitain eksoottisia, omatuotanteisia kisapelejä? Jos koskee vakiominejä, niin onko asia mainittu käyttäjän käsikirjassa - mulla saksankielinen ja en ossoo kieltä riittävän hyvin. Mitä tapahtuu, jos ohjetta ei noudata? Joku 5€ osa hajoaa alle 300tkm ajolla, kun muuten kestäis 350tkm? En oo ite kiinnittäny huomiota, miten oman Minin käynnistän - toimin kaikilla autoilla samalla tavalla ja automaattisesti. Muutenkin Miniä tulee käytettyä kuten mitä tahansa autoa.
Kimi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2013 Moi, Yksikään mini ei kestä 350tkm muutenkaan :) . Toi moottori toimii samalla tavalla myös saksaksi, eikä se tiedä minkä kielinen manuaali on tullut sen mukana :) . Vatipää joka suunnitteli tuon laitteen ei ottanut huomioon kuinka suuri voima kohdistuu siihen keskipukin "painelaakeriin" kytkimestä. Jos se on kuiva, niin ei lähde ihan kauhean herkästi kone pyörimään kytkin alhaalla. Mitä jäykempi jousi, sitä suurempi on keskilaakerin kohdistuva paine. Jos haluat säästää akkua, saada nopeasti öljypaineet ylös ja helposti koneen käyntiin, niin vaihde vapaalle ja sitten käynnistät koneen ilman kytkintä. Varsinkin jos akku on heikko ja on käynnistysvaikeuksia, niin ero on huomattava. Harmaa levy, puristukset about 12, jäykät venajouset, jyrkkä nokkaa, perusennakko 15 jne, niin tuon merkitys kasvaa . /Kimi
MikaJ Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2013 Juu, mutta sitten jos otetaan toiseksi vertailukohdaksi esim Verto kytkimillinen vakio moottori, niin asialla ei hirveästi ole väliä. Ei omassa 140tkm ajetussa moottorissa ole juurikaan päittäisvälystä kun sitä tuossa koitin hihnapyörästä piruuttani vesipumppua vaihtaessani. Jäykällä asetelmalla sitten tosiaan nopeasti tuhoaa moottorin, muttei vakiolla. Vanhassa Cooperin manuaalissa tuo on muistaakseni mainittu, eli koskee myös vakiolaitteita. Toki myös normaalit pre-verto kytkimellä varustetut siitä hyötyvät, on niissä vakio tonnisissakin tullut vastaan aika moista klappia päittäisvälyksissä. Vertossa siis on huomattavasti pienempi kytkinpaine kytkin alhaalla kuin pre-vertossa.
koikkis Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2013 kiitos kaikille avusta ja hyvää kesän jatkoa!! viestin saa poistaa nyt
Turbo 69 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2013 Saitko Minin käyntiin vai....?
koikkis Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 juu sain sen käyntiin loppu viimein :) en tiedä mikä loppu viimein oli vikana vai oliko sitten vain monien asioiden summa...joten kiitos kaikille vinkeistä...enää ei olis kuin nopeusmittarin vaijeri ongelmana kun ei ylety lohkoon millään kiinni vaikka kuinka yrittää venyttää :/ onkohan noita vaijereita erimittaisia eri koneissa?? itselläni on 1275 moottori tuossa...sais vain sen vielä kiinni niin vois viedä leimalle ja pääsis nautiskelemaan minin kyydistä ;)
J.Salla Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 Sitä en tiedä onko eri koneissa eripituisia vaijereita, mutta keskimittarille on ainakin kahta eripituista vaijeria tarjolla.
koikkis Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2013 okei ja mulla on keskimittarinen tuo auto
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään