OJO Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Alkaa olemaan toi kasipuolikkaan kone ny läjässä ja laitoin öljyt ja vedet sisään. No huomasin sitten, että kannentiivisteen välistä tihkui vettä. Laskin vedet pois ja kokeilin kannen pultit läpi. Nähtävästi momenttiavaimessa ollut jotain häikkää kun melkein kaikki pultit oli selvästi löysällä. Kannattaako ny kokeilla konetta käyntiin, ku ei tiedä mihin ne vedet ehti valua?? Toinen ongelma on kytkimen työsylinterille menevän metalliputken liitoksen kanssa.Tihkuu nestettä siitä metalliputken ja työsylinterin kumiletkun välisestä liitoksesta. Onko muilla ollut ongelmia noiden putkien kanssa? Kaikki osat on uusia. Oisko mitään vinkkejä?
MikkoViitala Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Vaihda vedet ja öljyt uuestaan. Ja kato miltä nesteet näyttää. Meinasit kuitenkin käyttää pesuöljyjä? Itellä sain vähentymään sen tihumisen kun laitoin kupari-prikan mutta ei kuitenkaan loppunut kokonaan.
OJO Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Joo pitää tarkastaa ja vaihtaa nesteet, kahtoo sit vuotaako vettä vielä. Tuo kytkinhomma on kyllä ihmeellinen, kun kaikki tiivistepinnat on putkissa hyvännäköset, mutta silti tihkuu. Voiskohan olla et tuossa uudessa metalliputkessa on se tiivistävän pinnan kulma jotenkin väärä, että sitten sen takia vuotais... Niin ja kaiken lisäks motonetistä ostettu pakoputki ei sopinut kunnolla paikalleen, kun ottaa vetoniveleen kiinni. Vertasin vanhaan putkeen, niin siinähän oli yksi ylimääräinen taivutus juuri ennen pakosarjaa :) Pitää hieman koittaa taivuttaa sitä, jos se sit vaikka antautuis paikalleen :)
minorv8 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2013 Katso sen kytkimen kupariputken juntturin pituus. Noita on erimittaisina, huonolla tuurilla juntturin kanta pohjaa ennen kuin se kiristyy kunnolla. On aika harvinaista jos uusi putki vuotaa liitoksesta.
OJO Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 Noniin eilen sain Minin käyntiin. Vesivuoto lakkasi, mutta katsotaan tänään oliko se pelkästään koneen lämpenemisen ansiosta... Käynti heijasi(vähän kuin olisi kaasua antanu pedalia pumpaten), joten voisiko jossain olla sitten imuvuoto? Vai mistä olisi kyse? Kun sitten antoi kaasua tasaisesti, niin kone vastasi kyllä ihan kunnolla. Mistä lähteä pulmaa ratkaisemaan? Sytkä ja kaasutin pitää kyllä vielä säätää, kun ovat irti olleet.
LeeHarvey Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 Onko kaasarissa öljyt?
OJO Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2013 On öljyt. Kuinkas paljon sitä siellä pitäis olla? Käynti kyllä tasottui kun kone lämpeni. Voisko olla vaikutusta kun laitoin öljyt tyhjään kaasariin puolta tuntia ennen koneen käynnistystä??
OJO Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2013 Imuvuotohan se paljastui syyksi :) Laitoin yhden lisätiivisteen kaasarin ja imusarjan väliin, ja kaasari kunnolla kiinni niin johan alko Mini pelaamaan :) Kaasuvaijeri vaan inhottavasti jättää välillä kaasua hieman päälle. Ihmeen pitkä vaijeri, jonka tilasin Minitronilta ??? Pitää laittaa aikamoiselle mutkalle konetilaan. Aikaisempi poikki mennyt oli nimittäin miltei puolet lyhempi.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2013 Lyhennä sitä vaijeria, kaasarin puoleisessa päässähän on pikaliitin.Jos ei, niin laita.
OJO Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2013 Osaisiko joku kuvailla millainen tuntuma tollaisessa Magic wand- tyylisessä vaihdekepissä pitäisi olla. Itsellä vaihteet löytyvät kyllä hyvin, mutta itse keppi on aika löysän oloinen. Saako sitä kiristettyä siellä alapäässä olevasta ruuvista, joka tulee siihen pallossa olevaan hahloon?
minorv8 Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2013 Ei siellä ole mitään kiristysmahdollisuutta. Nivelissä olevat väykset tekevät vaihteensiirtoon löysän tunnetta, samoin jos kepin juuressa oleva nuppi on löysä siirtäjätangon pesään. Eipä nuo vuosien käytön jälkeen välttämättä mitään napakoita ole. Kato nyt kuitenkin että se kepin kiinnityslevyn ruuvit on kunnolla kiinni. Jos se kepakko pääsee sivusuunnassa kiertymään niin veikkaisin että kepissä oleva ura / urassa oleva tappi on kulunut. Koeta etsiä jostain parempia tilalle. Siinä laatikon kuoressa pitäisi ollaison ruuvikannan alla jousi ja plungeri jotka kuormittaa keppiä pesää vasten (inkin osat 24 ja 25). Onko ne tallella ? https://www.minispares.com/catalogues/c ... spx?1~4~41
OJO Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2013 Joo taitaa vuodet olleet tehneet tehtävänsä laatikolle ja siksi noin löysän tuntunen. Vaihteet kuitenkin menevät hyvin sisään, joten siltä osin kunnossa :) Muutama viesti sitten kerroinkin tuosta veden tihkumisesta kannentiivisteen välistä. Eilen vaihdoin vesien tilalle glykoliseoksen ja hetken käytön jälkeen alkoi jäähdyttäjästä kuohuamaan -> kannentiiviste vuosi. En keksi vuotamiselle mitään muuta syytä, kuin jonkin oman mokan kannen kiristämisessä. Kansi menee tänään plaanattavaksi, joten katsotaan sitten miten käy ja pysyykö nesteet sisällä. Oletteko muuten tehneet kannen pulteille uusintakiristyksen ensimmäisen lämpimäksi käytön jälkeen??
OJO Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2013 Mini kunnossa... Kannen plaanaus auttoi :) Nähtävästi fiksuin tapa olikin vetää venttiilikoneisto ensin kiinni kanteen ja vasta sitten alkaa kiristämään kannenpultteja järjestyksessä...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään