Jump to content

ebay kaupat

marko v

Recommended Posts

Kirjoitettu

kertoisiko joku miten tuo ebay toimii. millaisia riskejä on sen kautta ostettaessa, miten maksaminen tapahtuu, onko jonkunlainen "postiennakko" palvelu millä varmistaa paketin tuleminen yms.

sieltä kyllä löytyy kaikkea mielenkiintoista ja hinnatkin edullisia.

Kirjoitettu

Mieti nyt vielä kerran haluatko aloittaa ebayssa, tulee pitkässä juoksussa kalliiksi ;D

Ekaksi pitää luoda oma profiili, jotta ylipäätänsä pystyy tarjoamaan. Sitten kun löydät sopivan kohteen niin sitten vaan tarjoamaan. Tarjotessa määrität maksimihinnan jolla joko pääset listan kärkeen tai sitten et. Voit nostaa maksimitarjousta niin korkeaksi kuin haluat. Normaalisti homma kiihtyy viime minuuteilla, moni kauppa on mennyt ohi muutama sekunti ennen loppua.

Sitten kun onnistaa niin maksu menee yleensä joko tilisiirtona tai paypalin kautta. Paypal on palvelu joka rokottaa luottokorttia ja vaatii taas oman rekisteröintinsä.

Riskit ? Ainahan kaikki voi mennä perseelleen. Mulla on joku 250 kauppaa ja pari kolme kertaa tavara on jäänyt saamatta. Aina ei myyjän käsitys hyvästä kunnosta pidä paikkaansa mutta aina voi reklamoida. Kantsii seurata myyjän saamaa palautetta. Siinä nyt esimakua.

Kirjoitettu

Ebay toimii samankaltaisesti kuin huuto.net.

Myytäviä kohteita on "osta nyt" hinnalla sekä huutokauppa periaatteella "korkein tarjous voittaa".

Sama eBay rekisteröinti kattaa kaikki eBay:ssä mukana olevat maat, voit ostaa tavaroita ympäri maapallon yhdellä rekisteröitymisellä.

Itse olen ostanut mm. Englannista, USA:sta, Saksasta ja Australiasta.

Mikäli haluat itse myydä jotakin, kirjaudut esim. Englannin eBayhin laitat tavarasi myytiin. Myyntikohteesi näkyy ensisijaisesti Englannin ebayssä.

Minorv8 tarkoitanee tuota kalliiksi tulemista sillä että tuo eBay ikäänkuin "koukuttaa" ostamaan kun saa halvalla, näin on käynyt ainakin omalla kohdallani.

On tullut hankittua vähän kaikenlaista "jos vaikka joskus tarvitsisi tavaroita".

Paypal taitaa olla turvallisin tapa hoitaa maksut, koska jos esim. tavara jää saapumatta, voit reklamoida 45 vrk: kuluessa maksusta Paypal'ille.

Kun reklamaatio on hyväksytty Paypal'in toimesta Paypal palauttaa sinulle maksamasi summan takaisin.

Näissä tapauksissa voi tulla palautus summaan pieniä eroja valuuttakurssien muutosten vuoksi.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen eBayhin.

• 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Kannattaa Saksaa opetella vaikka Ebayn välityksellä, kun sieltä on yleensä paljon halvemmat postikulut. Niin Saksassa, kuin Englannissakin moni ei ilmoita postittavansa ulkomaille, mutta kysymällä on yleensä saatu asiat järjestymään.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...