Juibe Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 12. Maaliskuuta, 2008 Mistä päin kannattaa lähteä tutkimaan ja hutkimaan kun 850 cc käynnistyy hitusen nuhaisesti? Starttia saa vääntää parikymmentä kertaa ennen kuin herää ja sittenkin sammuilee vielä puolenkymmentä kertaa. Kärjet ja kondensaattori on vaihdettu ja sytytys on melekolailla paikallaan. Mitenkäs sitten kun latausvalo ei sammu ollenkaan, eli laturi ei ilmeisesti lataa. Onko laturi sökö vaiko jännitteensäädin vinksallaan?
Mini1380 Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2008 Onko talven jäljiltä "seisotus" bensat tankissa? Nykybensa huononee 2-kk jälkeen aikalailla.
Juibe Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Maaliskuuta, 2008 Bensa on tosiaan 6kk vanhaa. Täytyy kokeilla tuoreempaa tavaraa. Tuleeko mieleen muita nuhaisen startin mahdollisia syitä?
Juibe Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Nyt vedän todellisen noob kysymyksen. Tämä alittaa kaikki rimat. Mistä helekutista tiedän, että kumpi tasa- vai vaihtovirtalaturi autossa raksuttaa? Manuaali sanoo, että 850cc motissa voi olla kumpi vaan. Ei paljon auta. Samoin onko teillä tullut vastaan jännitteensäädintä, jossa ei ole säätöruuveja ollenkaan. Näyttää siltä, että sen säätäminen täytyy tehdä mekaanisesti vääntelemällä. Kovaa on elämä. ;D
Mini1380 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Tasavirta-laturi, vaihtovirta-latureissa harvemmin erillistä säädintä. Helpoiten tunnistat siitä että tasavirta on umpinainen putkimaisella rungolla ja vaihtovirta alumiini rungolla.
Marzki Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Kannattaa syksyllä tankata viimenen tankillinen 98:a Se ei vanhene.
Mini1380 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2008 Vanhenee sekin, ei vaan niin nopeasti, mut talven aikana menee sekin huonoks.
minorv8 Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2008 Mä olen yleensä laittanut tankin täyteen syksyllä jollei ole ollut remppaa suunnitteilla. Jos on muuten terve kone niin pitäisi aika kivutta tärähtää käyntiin keväällä. Mulla tosin on molemmissa leluissa järeä sytkäpuoli joten sekin edesauttaa kevätkäynnistyksiä. Samoin sähköpumppu mutta se pitäis kaikissa mineissä olla muutenkin. Jos sattuu heräämään keväällä... Turbonkin sain taas 3 vuoden tauon jälkeen tulille pikku kämmennyksen jälkeen. Etsin pitkään vikaa kun ei gasoa tullut kaasarille asti vaikka pumppu surrasi iloisesti. Aikansa kun tumpula hakee niin hoksasin että pumppu oli kytketty nurinpäin. Piuhat oikein, bensaa kaasariin ja 3 sekunnin sahaamisella mosa taas käyntiin. Seuraava murhe oli kytkin mutta sekin ongelma selvis kun laittoi sen puuttuvan niveltapin pedaalin ja sylinterinväliin. :( Taas hyvä opetus siitä että kaikki hommat pitäisi tehdä valmiiksi asti eikä jättää vaiheeseen. Ei meinaan muista enää seuraavalla kertaa mitä on tekemättä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään