Jump to content

takaiskarit


weissi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vaihdoin toisenpuolen takaiskarin ja nyt se puoli on korkeammalla kuin toinen puoli.saako iskaria säädettyä vai tasaantuuko se ajamalla nyt ero noin 5cm renkaan yläpinnasta kaaren alapintaan?

Kirjoitettu

Ainakin pareittain iskareitten vaihto, eli molemmille puolille yhtaikaa. :)

Tuliko kumijousi varmasti takaisin oikealle paikalleen ja jousikartion toisessa päässä se kuulatappi omaan koloonsa?

Kirjoitettu

Kyllä iskari on samalla tavalla ja samassa paikassa kuin vanhakin oli eihän sitä voi olla laittamatta väärin kun paikka ja osat on niin selkeät.vaihdoin siksi vaan toisen puolen koska toinen on tankin takana ja se todettiin hyväksi katsastuksessa niin en jaksannut alkaa vaihtamaan sitä.

Kirjoitettu

FD tarkoitaa, että onhan jousipallo ja trumpetin kuula varmasti oikeassa asennossa.

Taka iskaria vaihdettaessa mikään ei estä esim. jousipalloa luiskahtamasta paikaltaan, jos tukivarsi pääsee laskemaan alemmas kuin mitä iskarin ollessa kiinni.

Kirjoitettu

Olen käyttänyt kolmea eri katsastusasemaa ja kaikilla on

todettu, että minin iskareita on mahdoton mittailla testerillä.

Varmasti kunnossa olevat Spaxit tai Gazit todettu tehottomiksi.

100 kilon keijukainen kun seisoo takaluukussa lukemat vähän

paranee. Muiden kokemukset mittauksista? Todettiinko Weissin

iskari silmämääräisesti vuotaneeksi vai mittauksen perusteella

tehottomaksi?

Kirjoitettu

Ei se Mini nyt mitenkään eroa muista autoista iskaritestissä, neljä mustaa pyörää siinäkin on niinkuin kaikissa muissakin. Testerissä näkee hyvin jos on eroja vasen/oikea iskareiden kesken, ja toki pitää hylätäkin jos eroa on. Iskaritesti mittaa prosenttuaalista pyöräkosketusta tiehen, mikä voi olla aika pienikin jos on hyvät iskarit jäykällä alustalla. Tämän takiahan ei ole mitään määräystä minkä verran tiekosketusta testerin pitää näyttää, vaan lähinnä puututaan siihen jos on selkeästi eri tehoiset vaimennuksen eri puolilla akselia.

Kirjoitettu

Viime kesänä katsastusmies teki iskaritestin minun hydrolasticilla varustetulle autolle ensimmäisen kerran. Huomautti suullisesti kun kuskinpuolen etupyörän testi näytti nollaa. Ja sen eron kyllä huomaa etukulmista painamallakin.

Kirjoitettu

Oon tässä miettiinyt sen iskaritestin "järkevyyttä" siitä asti kun se tuli. Kun kuitenkin renkaan paineen määrällä saa korjattua testerin antamaa lukemaa. Eli aikas surkean iskarin saa paineella parannettua.

 

Yhen puolen iskarin vaihto tuntuu olevan aikaslailla yleistä kun tuolla motonetin tiskillä on tullu oltua pari kuukautta ja aina jaksaa ihmetyttää se yhen iskarin osto.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...