Igor Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2013 Itse olisin kyllä tehnyt toisinpäin... eli poistanut raitoja lisäämisen sijasta. :)
wilbon Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2013 Itse olisin kyllä tehnyt toisinpäin... eli poistanut raitoja lisäämisen sijasta. :) Juurikin näinpäin, mut mut makuasioitahan nää vaan on..
Tommik Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2013 Niinhän se Irvinkin sano "toiset tykkää äidistä toiset tyttärestä" ;D Tököttiä oli kyllä varattuna koko kattoon mutta tuli mieleen kokeilla nyt tämmöistä. Livenä näyttäisi sopivan hyvinkin. Mini on mielestäni niitä autoja jonka kanssa voi vähän hullutella. Esim. Audiin, Bemariin tai vaikka Volkkariin en kyllä alkaisi mitään raitoja kyhäämään..
Mini1380 Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2013 Raidat sopii Miniin ja MINIin, mattasiniset ois kanssa voinut olla hauskat.
Tommik Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2015 Jaahas.. Vuosi meni ettei huomannutkaan! Alkukesästä 2014 ongelmia jakopään, vesipumpun ja kampuran stefan kanssa... budjetti sai kolauksen ja näin ollen hiljaisempaa eloa. No tulihan nyt kuitenkin jotain touhuttuakin. Lamppujen heijastimet piti tietysti maalata mattamustaksi. Lamput oli helppo irroittaa ja säädötkin pysyy paikallaan kunhan ei koske noihin isoihin ruuveihin / merkkaa kohdat peltiin. Kuumailmapuhaltimella lämmittelin saumaa ympäriinsä ja varovasti joka reunalta vääntäen. Hioin kromin karheaksi ja putsasin xyleenillä. Oli kylläkin liian rajua tököttiä. Alkoi syömään muovia. Kromipinnoite kyllä lähti kerralla pois. Mattamustalla maalilla ja sikafleksillä takaisin kiinni. Ja sitten vielä raidat mustiksi.. Ettei niin vakavaa.. TuplaPete and Igor 2
holkki Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2015 Joo,hyvän näköinen! Ja loisto esimerkki,jottei " tuunaus" aina maksa maltaita...
Tommik Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Elokuuta, 2015 Päivitetäänpäs nyt jotain.. Akku ilmoitteli talvella simahtamisen merkkejä joten vaihdoin tilalle Vartan Silver C30. Kylmäkäynnistys 540A (alkuperäisakulla 480A) Painoakaan ei ollut kuin 13kg Päätin köyttää tuon akun 2m itsesäätyvällä lämmityskaapelilla, Kiinnitys folioteipillä ja vuoraus armafleksillä. Sisälämppäripistokkeeseen haaroitin ja tästä myös pikku akkulaturille sähköä. Eli Koppi, moottori ja akku lämpenee, Lisäksi akku latautuu. Pitäisi ainakin sähköntuotto olla turvattu.. Igor 1
Tommik Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2015 Alkoi tuo tallin nurkassa oleva Konin Sport alusta polttelemaan siihen malliin että työn alle oli otettava. Nykyinen alkuperäinen sport alusta lupailee jossain papereissa -30 mm ja tämä Koni -35mm. Eli madalluksen takia ei ko. päivitystä tehdä. Ideanahan Konissa on tuo kovuuden säädettävyys iskarin päässä olevalla nupilla. Radalla jos tuolla tohtisi koittaa.. Pakettia tutkaillessa H&R jouset näkyy olevan ja maininta -40mm. Tuotetiedoissa pieni ristiriita. Ryhdyttäessä takaiskaria irroittamaan tulikin pieni pettymys kun luulin iskarin pään olevan takakontissa. Tuo olikin takapalkin sisässä joten Koni säätönuppiin ei pääsisi käsiksi. Tuohan ei käynyt laatuun vaan päätin porata nupille reiän. Mitoitusta varten kasasin iskaritolpan ja kötöstelin merkkauskynän iskarin päähän. Sainkin merkin tehtyä. Koska tuo iskarin pää elää niin säätöakselille pitäisi olla reipas reikä. 12mm oli isoin pora mitä omistin ja tuohon pääsinkin. 3mm porasta kun aloittelin ja parin millin välein kasvatin. Aikas pirullinen homma porailla selällään tukivarsien välistä! Iskarin säätönuppiin oli porattava reikä akselin kiinnitystä varten. Kiinnitys piti tehdä " väljästi" että kestää tuon elämisen. Kötöstys onnistukin aika hyvin ja luukku jää takaselkänojan sivulle piiloon. Jopa säätötoimenpide onnistuu. Kuskin puolella oleva vahvistin hiukan ahdistaa mutta ok. Etupäässä vaihto onnistuikin vauhdilla. Porasin kuitenkin näihinkin reiät säätönupikkaa varten niin on nuo mukana aina. Näkyypähän pellin avatessa että jotain on tehty ;D Tuli samalla hiukan testattua noilla viimeisillään olevilla renkailla miten valkokylkiset sopisi. Taas käytetty koko konseptiin vinyylimaaleja.. Madallusta tuli. Etulipassa 4 cm maavara ja tunkkauskohdalla 11cm. AAB-1 and Igor 2
Tommik Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 Pientä touhua on tullut tehtyä mitä kiireeltä ehtinyt.Alusta tuli käytyä suuntauksessa ja aika pientä säätöä oli. Eipä oikeastaan mitään muuta muuttunutkaan kuin tuo korkeus. Alustan kovuutta olen nostanut asteittain ja nyt n. 40% kovuus. Pitänee perehtyä jostain ooppuksesta miten tuota kannattaa säädellä radalla.Renkaiden testimaalaus meni kuten arvelinkin eli ”öljy” alkoi puskemaan läpi. Uusi maalaus Vs. vanha. Muuten pysyi kun tauti. Lukuunottamat tietysti kanttariosumaa...Ensikesäksi pitäis saada uudet nakit. Tällöin vaihtoehtona oikeat valkosivurenkaat (jos löytyy ko.kokoa) tai menee koko rullapaletti uusiksi.Vanteissa pysyi kyllä tosi hyvin. Nyt talvivanteet myös mustana ja 1kk ajettu tässä loskassa ilman vaurioita.Mini oli hetken seisonnassa jolloin tuli tehtyä tuo imukanavien putsaus. Tätä tarkemmin esittelemättä löytyy foorumilta parempaa tietämystä esim: https://www.mcff.net/forum/topic/5073-mcs-r56-%C3%B6ljykarsta-imukanavissa/?hl=tulpat&do=findComment&comment=31672Tässä kuitenkin kuva 120tkm ajosta.Tulpat tuli myös vaihdettua nyt oikeisiin JCW malliin tyypättyihin.Noisemaker sai myös kyytiä. Tulppasin liitynnän ja tulipellin reikään liimasin sikamassalla kumimaton palasen. Äänessä en kyllä huomannut mitään eroa..BMW:n inssi saanut varmaan hyvät bonarit...Testiajossa hymyä pukkas..Sisävalaistukseen laitoin erilliset led nauhat jalkotilaan joiden tarkoitus on antaa hiukka valoa... kuva valehtelee valon voimakkuudesta.. Ihan ok..Varauduin kuitenkin säätimellä mutta jätin toistaiseksi asentamatta. Sisätilan puhaltimen laakerivika paheni ja löysin 2010 avomallin purkuosan. Päälleppäin sama mutta hiilien tyyppi muuttunut. Ulinat loppu aamustarteissa.Vaihtotyö oli edelleen kehonhallintaa vaativa suoritus..Samaan pakettiin purkaamosta löyty hansikaslokeron salaosa. Kiva lisätila ja meni heittämällä paikoilleen.
Steve Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 7. Joulukuuta, 2015 Hauskasti sopii valkosivut myös miniin. Itse laitoin 100 vuotta sitten käyttikseen kanssa ja tykkäsin. Ostin omani tuolta: http://www.dbtires.com Meinasin ensi suvena kokeilla puna tai kultaraitarenkaita.
Tommik Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2017 Edellisestä päivityksestä sitten kulunut yli vuosi. Aika rullaa niin ettei perässä pysy. Tässäpä siis historialuentoa. Kesärenkaaksi löytyi sopivasti ja edullisesti pienillä hapettumilla olevat OZ ultraleggerat. Hiontaa, maalia ja lakka. Päälle arvuuttelin renkaan kokoa ja pienellä riskillä tilasin Toyo T1R 225/40-18 . Hyvin mahtui pyörimään tuon konin alustan kanssa ja pidin siitä että rengas hiukan pullottaa kyljistä. Näin ei vanne ole aina ensimmäisenä ruvella. Kylmempää ahtoilmaa havitellaan Evolven coolerilla. Vaihtotyö onnistui aika helposti kunhan oli kärsivällinen noiden kiinnikeiden kanssa. Sen verran oli paksumpi tuo cooleri että puskuri jäi irvistämään 5mm saumasta. Annettakoon tuo anteeksi. Turbon suhina alkoi ainakin kuulumaan selvemmin. Psykologista tehonlisäystä tuli haettua konepellin skoopin aukaisulla ja tähän ohjuripelti ilmavirran suuntaamiseksi turbolle. Pakosarjan suoja sai väistyä ja uudeksi suojaksi taivuttelin motonetista löydetyistä rosterisäleiköistä. Kävi muuten suoraan alkuperäisille reijille. Eipähän nokkapelti kupruile ja tuo ohjattu ilma pääsee perille. Kulutuskestävyyttä haettiin RVS käsittelyllä. Tuohan on simppeli tehdä vaikka joka öljynvaihdon yhteydessä. Radalla penkissä pysymisen varmistamiseksi tuli asennettua Simotan vyöt. Niskanojan tukiin asennetut karbiinihaka pitää vyöt ylhäällä. Ideana helppo vöiden irroitus siviiliajoon. Tämä tyyli vain penkissä pysymiseen. Orggisvyö on siis käytössa aina. Jarrunnesteiksi vaihtui Ate suber Blue racing ja levyiksi hommasin MTEC levyt kaverina Red stuffin palat eteen, Greenit taakse. Siviilissä toiminut ihan jees. Pesämäellä näkee sitten paremmin. Ja lopuksi pikku kikka haallistuneelle JCW/ S logolle. Igor 1
holkki Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2017 "Siistit sinkki-pyörät"!! Joo,tuli joskus ensimmäisenä "virinä" hommattua tuo Forgen cooleri ja mieleen jäi,jotta mukana tuli orggis-Minin alasäleikkö.jota oli ohennettu hiomalla,varmaan juuri tuon vuoksi...ja tuollaisen ilman ohjain systeemin muistan nähneeni jossain netin syövereissä, oisko ollut jossain Challenge rataminissä..Hyvä idea!
Igor Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2017 Kulutuskestävyyttä haettiin RVS käsittelyllä. Tuohan on simppeli tehdä vaikka joka öljynvaihdon yhteydessä. Eikös ton käsittelyn pitäis kestää 100tkm?
Tommik Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2017 Näinhän nuo mainostavat. Tullut tehtyä kahtena öljynvaihtona peräkkäin. 15/15t. Voinee seuraavan venyttää huolella tulevaisuuteen. Vaihteistolle voisi tehdä myös. Pitäisi vain selvittää tilavuus ja vaihdettava öljy.
Tommik Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2018 Ja vuosi taas kulunut viimeisestä. Tässä sitten päivitystä. Talven auto oli seisonnassa ja vasta huhtikuussa heräsin että jotain olis tehtävä. Edellistalvena jäätynyt ja korkannut iskari tuli vaihdettua. Redstaffin palat osoittautui Honkajoen radalla 3 kierrosta kestäväksi. Tilalle vaihtui Carpotecin XP8 palat. Kemorassa ja Ahvenistolla testattu kunnialla. Se onko kovalla hinnalla parempaa katetta kuin Ferodon DS2500 jäänee tulevaisuudessa selvitettäväksi. Siviilissä ok.Ei juurikaan vingu. Pinnasta tuli kuorittua kaikki plastidipit. Osa oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Poisto ei onnistunut ihan ongelmitta. Liian ohuelti olin aikaisemmin tehnyt. Poistossa Mineraalitärpätti toimi ok. Auto tuli vedettyä hionta, kllineri ja kestovahalla. Uudet värit tuli tehtyä Mastonin Robberilla vanhaa kaavaa noudattaen. Nyt kylläkin kerroksissa ei säästetty. Lokasuojaan kokeilin toimivuutta isomaalle alalle. Plastidip kyllä parempi vaikka puolet kalliimpi. Ensikerralla sitten. Autoshampoota on tullut kokeiltua monia mutta ongelmana on ollut muoviosien ja varsinkin kumimaalin himmeneminen. Nyt löysin Turtlelta Streak Free wash & Wax shampoon jonka käytön jälkeen en ole kertaakaan erikseen kiiloitetta käyttänyt. Lampun pesurin suojan onnistuin hupuloimaan rikki. Onneksi tuon sai korjattua pikku jipolla. Tapletin asennus ollut jo pitempään mielessä. Nyt kun löytyi kohtalaisen toimiva ohjelma GarWebguru. Johdotuksessa + ja - löytyi. Jännite katkeaa n. 30 min auton sammutuksesta. Asensin kytkimen kuitenkin virtakytkimen ennen kuin huomasin tämän "ominaisuuden". Virransyöttöön käytin Deal extremen sku 428274 tuotetta. Sain samasta autokameralle syötön. Äänijohdon vedin pilarista alas kumilistan alla. Johdon pujotukseen näppärä apu on muuten lasinpyyhkijän sulasta löytyvä vahvikerauta. Sivupaneeli lähti aika kivuttomasti irti rikkoutumatta. Telineen tekemiseen käytettiin muutama naulauslevy ja tarranauhaa. Telineestä tuli tukeva ja toimiva. Igor 1
Tommik Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2019 Kasa odottamassa asennusta Ja toistamineen vaihtoon Igor 1
holkki Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2019 Raportoi Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2019 Kiva vaihdettava tuo lämppärin puhallin, vaihtelin oman "alakautta", tais jäädä yksi kiinnitysruuvi laittamatta...
Tommik Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2022 Nyt laitetaan lonkalta päivitystä kun on tuota aikaa taas kulunut. K&N Ilmansuodattimeen oli jossain vaiheessa luiskahtanut pois paikoiltaan. Tähän täytyi tehdä pieni tuki päätyyn kun . Alkuperäisen suodattimessa ollut adapteri ei tähän käynyt. Forgen Blow offin asennuksessa ei ollut ihmeempiä haasteita. Hyvät ohjeet löytyy mukana. Jousia mukana oli 2 kpl joista jäykempi lastutettuun käyttöön. Jos haluaa välttää puhinaa mutta nopeampaa vastetta niin suositeltuna löytyy GFB DV+ T9352. Alatukivarren puslien Powerflex PFF5-201 vaihto osoittautui yllättävän tuskalliseksi. Tiedä olisiko tuo ollut helpompi rasiti jos olisi irroitellut apurunkoa. Ainakin silloin jos on samalla vaihtamassa jäykempää kallistuksenvakaajaa. Parit vinkit; Irroituksessa rälläkällä poikki tuo alatukivarren pultti joka kiinni apurungossa niin mahtuu helpommin pois. Jostain syystä alatukivarsi ei meinannut irrota millään puslasta ennen kuin ymmärsin kääntää "niskat nurin" ja samalla raudalla vääntäen pois Vanhan puslan leikkaus puukkosahalla mutta varoen ettei leikkaa tukikuppia. Kun saa yhden reunan poikki niin tuurna ja lekaa niin lähtee kyllä pois. Uusi pusla paikalleen parilla isommalla prikalla tms. + kierretankoa. Silikonia tuossa voi käyttää apuna. Uuden puslan sisuskalu tykkää puskea ulos niin nipparilla pysyy kasassa ja homma helpottuu. Alatukivarren pulttia kannattaa viistää niin menee helpommin paikalleen. Tuossa kun on aika ahdas paikka.. Ja tuuria oli myös kun tässä TruckTec tukivarressa oli hiukka lyhyempi pultti kun alkuperäisessä. Turbo 69 and holkki 2
Tommik Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2022 Korkeapainepumppu tuli vaihdettua samalla kun tuo LPFP alkoi tinttailemaan. Tuon liittimen irroitukseen olisi ilmeisesti pitänyt olla joku erikoispihti. Siihen tuli tuunattua pari pienempää haulia teipeillä niin ajoi asiansa. Tuon ylimmäisen liittimen kanssa sain aikaan pienen palovaaran kun työnsin tuota putkea pumppuun kiinni ja kiristin ruuvia. Sain pienen pensasuihkun aikaiseksi. Kun liittimen kiristi niin että tuon liittin "vei" putkea kohti pumppua niin vuoto korjaantui. 2020 kesälle tuli hommattua ensimmäiset semit ratapyöritykseen. Alkuperäisien 17" nallevanteiden päälle hommasin Toyo R888R 205/50 Pienellä arvalla tuli tuon korkeuden puolesta mutta hyvin mahtui Koni Sport alustasarjan kanssa. Hiukka yllätyksenä tuli tuo 205 leveys semissä vastasi normaalia 225 rengasta. ,,, Igor 1
Tommik Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2022 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2022 2020 kesän ajoihin varauduttiin vaihdelaattikkoöljyn vaihdolla Red Line MLT sekä samalla RVS T3 käsittelyllä. Tuota öljyä laatikko vaati pahimmoisesti juuri yli 2 purkkia.. Jarruihin vaihtui Red Line RL-600 nesteet. Moottoritukea vahvistettiin rytkytyksiin Wurthin Ultimate tuulilasiilimalla. estänyt Tuli jämäkkä ja näin jälkeenpäin tarkastettuna kestänyt hyvin. Ei nätti mutta toimiva. Kosmeettista meikkausta tuli pienet helmalistat ja maalausta.. Juhannuksena haettiin 29c helteessä optimointia jolloin hupiastetta nostettiin 217hv/ 284Nm Ja rataluukkiin kokeiltu punaista teippausta. (jonka aurinko poltti hätäseen pois )
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään