traducer Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Hello! Mistähän vois johtua että auton käynistettyä vaihteisto toimii todella raskaasti? Eli auto käyntiin, kytkin pohjaan ja mikään vaihteista ei meinaa mennä sisään. Menee toki jos väkisin ja voimalla runttaa mutta n. 20 sekuntia kun pitää kytkintä pohjassa niin sen jälkeen vaihteisto toimii kuin unelma. Oire häviää kun on ajellut kaupungissa puolisen tuntia mutta liikennevaloissa pitää olla kytkin koko ajan pohjassa että pääsee liikkeelle kun valot vaihtuu (todella ärsyttävää ruuhkassa). Miniin on vaihdettu hiljattain kytkin ja mielestäni sen jälkeen on oireet alkanut. Olisikohan kytkintä vaihdettaessa pitänyt vaihtaa samalla jotain muuta osaa? Joskus joku sanoi että kytkimen työsylinteri/pääsylinteri tai joku sellanen kannattais vaihtaa. Kytkinrempan yhteydessä vaihdettiin vaihdelaatikon öljyt. Säilytän autoa lämpimässä hallissa joten pakkasesta ei ainakaan laatikon jäykkyys johdu. Selvennykseksi vielä sellainen huomio että kun käynnistän auton, kytkin pohjaan ja rupean puoli väkisin survomaan ykkösvaihdetta silmään niin auto rupeaa liikkumaan vähän eteenpäin ja jos kakkosta yrittää laittaa niin auto liikkuu hieman taaksepäin. Hallin lattia on aivan tasainen eli vapaalla auto ei liiku mihinkään. Onko kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa tai oisko jollain tietoa mistä lähteä asiaa tutkimaan? Mini Cooper S (r53) -03 ja vaihteistona getragin 6-v laatikko.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Olisiko laitettu väärät öljyt jos kerran laatikon lämpimäksi ajaminen vaikuttaa.
minorv8 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 ykkösvaihdetta silmään niin auto rupeaa liikkumaan vähän eteenpäin ja jos kakkosta yrittää laittaa niin auto liikkuu hieman taaksepäin Laatikon normaalia toimintaa ajatellen ton ei pitäis olla mahdollista. Ainoa selitys olisi että keppi yltää autotallin lattiaan asti ja kampeat pitkällä kepillä autoa eteen tai taaksepäin :) Mikä ei luonnollisestikaan ole mahdollista. Meneekö vaihteet normaalisti päälle jos auto ei ole käynnissä ja kytkintä ei paineta ? Jos menee ja oireet on ainoastaan koneen käydessä niin viittaa sinne kytkinosastolle, etenkin jos ne oireet on tulleet kytkinrempan jälkeen. Voihan ne öljyt vaihdattaa kokeeksi uudelleen ja toivoa parasta.
Mini1380 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Joka tapauksessa jos oireet selvästi ilmenneet rempan yhteydessä niin kannattaisi olla yhteydessä työn tehneeseen korjaamoon. Kytkimen nestepuolen vikojen ei kyllä pitäisi tehdä tollasta että alkaa toimimaan kun hiukan lämpeää ellei neste ole sitten todella vanhaa ja vetistä mutta näinhän ei voi olla kun ne kytkin-/jarrunesteet on vaihdettava 2-3v välein ja kaikkihan tekee niin ;)
ollita Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2013 Kannattaa tarkistaa vuotaako työ-tai pääsylinteri. Työsylinteriin pääset käsiksi alakautta ja pääsylinterin näkeekin kurkistamalla polkimien luokse. Työsylintereitähän näistä menee aika useasti ja tuleekin monesti esille juuri kytkimen vaihdon jälkeen. Niin ja tosiaan jos vika löytyy jommastakummasta, niin molemmat vaihtoon samalla. - Olli
traducer Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2013 Nyt on vaihdettu kytkimen työ -ja pääsylinteri sekä vaihdelaatikon öljyt. Oire ei hävinnyt mihinkään, joten tuleeko kellään enää mitään muuta mieleen mitä voisin kokeilla? Ensimmäisessä viestissäni kirjotusvirhe: Eli kakkos-vaihdetta laittaessa auto EI rupea liikkumaan taaksepäin vaan tarkotin että jos peruutusvaihdetta rupean survomaan niin sillon auto liikkuu hieman taaksepäin. 1-6 vaihteita survoessa paikalleen auto tosiaan rupeaa hieman liikkumaan vähän eteenpäin... Todella outoa!! Nyt olis korjausvinkit on kultaakin kalliimmat ;)
proffa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2013 Kytkin haarukka murtunut ja antaa periksi. Korjaamolla oli tälläinen tapaus ja oireet samankaltaiset.
traducer Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2013 --> proffa, missä tollanen kytkinhaarukka sijaitsee ja onko vaikea homma vaihtaa? Onko tietoa mitä sellanen kustantaa?
johnny Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2013 en oo proffa mut luulisin et se on siellä kytkinkopan sisällä.. painaa laakeria asetelmaa vasten. laatikko täytyy nyt ainakin irroittaa.. kytkinrempan yhteydessä se olisi pitäny laittaa. en kyllä ymmärrä miten murtuneesta haarukasta tulee tuollaisia oireita d: ehkä se on osasyy?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään