Juge Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Meinasin äkkiseltään asennella Miniin tuon ratinlaskusarjan. No perhana homma tössäs siihen, että joku ex-omistajista osannu katkaista pultin pään niin ettei koskaan ikinä saa sitä perus-tuumaisilla avaimella auki... :( Ei saa lukkopihdeillä sen verran hyvää otetta että sais kunnolla väännettyä. Venäläistyylisesti taltalla ja vasarallakaan ei hievahtanutkaan. Hitsata uusi mutteri pultin pääksi sekä rälläkällä pultin päästä poikki ei tuu kysymykseenkään, kun pitäisi autoon sisällepäin tehdä... sais repiä kaiken sisustuksen ulos ennenkuin tuon uskaltaisi tehdä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee pultin pään poraaminen pois. Mutta eikös kuitenkin se vastakappale vasemmalla ole ihan irtonainen? Että kun poraa sen mutteripään pois, saa pultin jämät pois ihan vain vetämällä pois? Vai onko se vastakappale kiinteä siinä rattiputkessa?
FD100L Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Jollei muuten onnistu niin irroita ensin koko rattitsydeemi ohjausakseleineen päivineen sieltä lattianrajasta hammastangosta ja sitten pultit mikä kiinnittää rattiputken kojelaudan alaosaan. Sitten on helpompi jatkaa. Muista löysätä muuten hammastangon kiinnityspultit vas. ja oik. lattiasta kun asennat sitä laskusarjaa, että hammastanko pääsee kääntymään.
Mini1380 Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Ne on ihan tarkoituskin katketa kiristettäessä ;) monessa Minissä niitä ei vaan ole tehtaalta kiristetty tarpeeksi -> eivät ole poikki.
MikaJ Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2013 No perhana homma tössäs siihen, että joku ex-omistajista osannu katkaista pultin pään niin ettei koskaan ikinä saa sitä perus-tuumaisilla avaimella auki... Kyllä se on taidettu ihan tehtaalla katkaista, ja tarkoituksella. Ite oon ihan näppärästi saanut sen kaikista auki taltalla+vasaralla, mutta toki on voinut jumittua tiukkaankin.
Juge Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2013 Joo kyllä se aukes ku sille näytti ekaksi Black&Deckeriä ja metalliporaa, sen jäläkehe vasaraa ja talttaa... Oli kyllä ihimeen lujas. No nyt on kuitenki ratinlaskusarja laitettu, pitää vaan vielä viimmeestellä hakemalla kaupasta yks uus pultti (samalla hakoo pussillisen... :) ) ja ratin ympärysmuovit kunnolla kiinni.
Juge Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Mistä muuten huomaa / tietää pääsikö raidetanko vääntymään tuossa operaatiossa...? :-\ Huomaako sitä ratin kääntelyssä mitenkään, ajossa mitenkään vai pitääkö kattoa auton alta omin silmin onko raidetanko vääntynyt...? :o
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Siis mitä? Miten se siinä pääsis vääntymään??? :o
MikaJ Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Raidetangonhan pitää vääntyä/kiertyä kun rattia laskee, koska rattiakseli on yksiosainen kiinteä ilman niveliä. Mikäli raidentangon u-pultteja ei helppaa kun laskee rattia, niin erittäin todennäköisetä että rihlat menee tangon/rattiakselin väliltä jollain aikavälillä. Kyllä sen huomaa että kiertyykö raidetanko kun se on löysällä, ja heiluttelee rattiakselia ylös alas kannake irrallaan.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Eikös raidetanko ja hammastanko ole eri asia...ja juge puhui vääntymisestä.
Kimi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2013 Ja sen rattiakselin kiinnityspultin pitää olla tuumanen, mieluiten sellanen jossa kierteetöntä osaa sellanen tuuman verran. Millinen on liian ohut ja irtoamisvaara. /Kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään