Pehri Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Onko pääsylinterille tehty jotain ennen vian ilmaantumista?Pääsylinterin ja polkimen liian pieni käyttövälys aiheuttaa juurikin tuon että paine alkaa jäädä päälle ja helppaa kun putken avaa ja taas kun on hetken jarrutellut ovat jarrut päällä. Tuolla jarrupääsylinterillä tuota ei saakkaan toimimaan, kun tuo pääsylinteri on tarkoitettu etu/taka jakoiseen systeemiin( front to rear split) siinä on piireille eri kokoiset sylinterit, ja sinun autossa on ristiin jaettu systeemi (diagonal split) siinä pitäisi olla sellainen pääsylinteri missä on molemmilla piireillä saman kokoiset sylinterit.korjaus vaihtoehdot taitaa olla: Vaihtaa pääsylinteri tai muuttaa jakotukilta jarruputkien lähdöt etu/taka jaolle Kiitos kovasti nopeista vastauksista! Netistä kun nopeasti katselin niin kerrottiin että näitä diagonal split -pääjarrusylintereitä on hankala löytää ja kun vielä ei ole tiedossa mitään varaosanumeroa tvm. Osaako joku valottaa minkälainen siihen pitäisi olla että alkaa pelit toimimaan? Tuota voisi kyllä myös koettaa tuota että tuolta "jakotukilta" vaihtaa putkien paikkoja niin että muuttuu front-to-rear -splitiksi systeemi. Eli en ala tilaamaan korjaussarjoja tuolle pääsylinterille, että jumiutuminen ei aiheudu sen toimimattomuudesta vaan sen sopimattomuudesta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
matikju Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Diagonal splittiin kuuluisi GMC160 pääsylinteri. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 En kyllä ymmärrä miten front-to-rear tai diagonal split vaikuttaa jarrujen päällä makaamiseen ? Ehkä viisaammat kertoo ? Joskus oli ahdinaikakauden alussa murhetta kun veti etujarrut pikkuhiljaa jumiin. Ongelmana oli jarruputkin joka meni liian läheltä ahdinta. Nesteet lämpeni ja laajeni ja sitten makas jarrut päällä. Ilmaruuvi auki ja kiinni ja tas mentiin. Tässä tuskin on siitä kyse jos on normi remppa + pääsylinteri vaihdettu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 En kyllä ymmärrä miten front-to-rear tai diagonal split vaikuttaa jarrujen päällä makaamiseen ? Ehkä viisaammat kertoo ? Joskus oli ahdinaikakauden alussa murhetta kun veti etujarrut pikkuhiljaa jumiin. Ongelmana oli jarruputkin joka meni liian läheltä ahdinta. Nesteet lämpeni ja laajeni ja sitten makas jarrut päällä. Ilmaruuvi auki ja kiinni ja tas mentiin. Tässä tuskin on siitä kyse jos on normi remppa + pääsylinteri vaihdettu. Pääsylinteriä en ole vaihtanut. Kaikki muut jarruosat on uusittu paitsi se. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
matikju Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Mulla olis tälläinen teoria, tuossa diagonal splitissä juuri vasen etu ja oikea takajarru ovat kiinni tuossa suuremmassa pääsylinterin lähdössä, eli siinä liikkuu suurempi määrä nestettä ja se kaikki ei palaudu vaan kerääntyy paineeksi jolloin jarru jumittaa. front to rear kytkennällä takapiiri on kiinni tuossa suuremmassa pääsylinterin lähdössä, ja takana on paineen rajoitinventtiili kuristamassa. Nämä erot saattaa sotkea PDWA-venttiilin toiminnan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Nuffield Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Joku muu on pääsylinterin näköjään aikanaan vaihtanut, tuo malli taitaa olla ainoa nykyään saatavilla oleva 2-piirisen pääsylinteri. Tuossa etupiiri (se alempi lähtö) on suuremmalla sylinterinhalkaisijalla. Veikkaanpa että sulla on puoltanut oikea etu/vasen taka. Tuota Matikjun konstia kannattaa kokeilla, itse heivaisin tuon jakotukin mäkeen ja putkittaisin uusiksi käyttämällä 3/8 UNF T-kappaleita, Motonetista ainakin löytyy... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Kesäkuuta, 2013 Joku muu on pääsylinterin näköjään aikanaan vaihtanut, tuo malli taitaa olla ainoa nykyään saatavilla oleva 2-piirisen pääsylinteri. Tuossa etupiiri (se alempi lähtö) on suuremmalla sylinterinhalkaisijalla. Veikkaanpa että sulla on puoltanut oikea etu/vasen taka. Tuota Matikjun konstia kannattaa kokeilla, itse heivaisin tuon jakotukin mäkeen ja putkittaisin uusiksi käyttämällä 3/8 UNF T-kappaleita, Motonetista ainakin löytyy... Jumivat jarrut oli vasen etu/oikea taka (käsituntumalta koetin jarruja ja ne kaksi olivat selvästi ne, jotka lämpes, kun jarrut jumi). Jos koetan muuttaa putkien järjestyksen tuossa jakotukissa (punasella tilanne nyt, vihreällä muutokset tehtynä) ja takajarrut kytkettynä siihen isompimäntäiseen pääjarrusylinterissä (eli tarvitsee vain muuttaa noi putkien järjestys tossa jakotukissa): Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2013 http://web.archive.org/web/200305060956 ... DWA/MC.htm Linkistä löytyy tuon jakotukin sielunelämää. Eli yksinkertaisesti haistelee piirien välistä painetta. Jos toinen pettää niin sisällä oleva mäntä liikkuu pettäneen piirin suuntaan ja kytkee virtapiirin jarrujen merkkivalolle katkaisijassa. Ei siis säädä tai rajoita painetta. Jos pääsylinteri toimii normaalisti niin erikokoisten mäntien ei piäisi vaikuttaa millään lailla. Sama määrä jarrunestettä palautuu sylinteriin kuin on sieltä lähtenytkin. Eri piireissä toki on eri määrä poljinta painettaessa. Kannattaa tarkistaa ettei poljin rajoita millään lailla männän palautumista pääsylinterissä. Piirit on helpointa vaihtaa ristiin sieltä" jakotukista", vaihdat vain pääsylinteriltä tuleva putket ristiin. Jos tuota pääsylinteriä ei ole vaihdettu niin pelasko jarrut ennen remppaa normaalisti ? Jos tuo pääsylinteri on GMC227 miin siinä alempi piiri ruokkii takajarruja (12 mm putkinippa) ja ylempi piiri (10 mm nippa) etupiiriä http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2013 http://web.archive.org/web/20030506095647/http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Brakes/MCPDWA/MC.htm Linkistä löytyy tuon jakotukin sielunelämää. Eli yksinkertaisesti haistelee piirien välistä painetta. Jos toinen pettää niin sisällä oleva mäntä liikkuu pettäneen piirin suuntaan ja kytkee virtapiirin jarrujen merkkivalolle katkaisijassa. Ei siis säädä tai rajoita painetta. Jos pääsylinteri toimii normaalisti niin erikokoisten mäntien ei piäisi vaikuttaa millään lailla. Sama määrä jarrunestettä palautuu sylinteriin kuin on sieltä lähtenytkin. Eri piireissä toki on eri määrä poljinta painettaessa. Kannattaa tarkistaa ettei poljin rajoita millään lailla männän palautumista pääsylinterissä. Piirit on helpointa vaihtaa ristiin sieltä" jakotukista", vaihdat vain pääsylinteriltä tuleva putket ristiin. Jos tuota pääsylinteriä ei ole vaihdettu niin pelasko jarrut ennen remppaa normaalisti ? Jos tuo pääsylinteri on GMC227 miin siinä alempi piiri ruokkii takajarruja (12 mm putkinippa) ja ylempi piiri (10 mm nippa) etupiiriä http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search Pitää tsekata vielä tuo jarrupolkimen tilanne, että se ei ahista pääsylinteriä. Ilmeisesti kabiinin puolelta hoituu säätö polkimelle? Mulla ei oikeen ole hyvä vertailuarvoa "ennen remppaa" kun ennenkuin vaihdoin kaikki työsylinterit niin jarrut oli melko surkeessa kunnossa. Jarrunesteet puski läpi vanhoista sylintereistä ja muutenkin ei entinen omistaja ollut tainnut tehdä jarruremonttia pitkään aikaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Tuli tilattua Miniin jousiksi tällaiset kun edessä oli joka tapauksessa jousien uusiminen kun entiset kumikartiot on niin lytyssä ja jos nämä kierrejouset olis vähän pitkäikäisemmät kuin alkuperäiset. Ainakin Brittiforumeilta olen lukenut hyviä kokemuksia näistä. Mites onko täällä kukaan asennellu moisia autoonsa ja minkälaisia tuntemuksia herättäny vrt. alkuperäisiin kumikartiojousiin? Samalla tilasin takasivuikkunoille uudet tiivisteet kun oikealla takasivulla tahtoo hieman ikkunan tiiviste vuotaa ja sateella tulee vettä sisään niin pääseepähän siitäkin ongelmasta eroon. Toivottavasti tulee uudella tiivisteellä kuntoon. Jarruhommaa en ole vielä kerennyt hoitaa. Töissä olen autolla kulkenut ja kun on tiedossa ongelma, niin sitä osaa liikenteessä ennakoida niin, että jarruttaa jalkajarrulla mahdollisimman vähän :) . Pitänee raportoida vaikutuksia kun on saanu tehtyä muutokset jarruihin. Lisäksi kenelläkään tietoa onko pakosarjan ja pakoputken alkukäyrän väliin tarkoitus tulla joku tiiviste tämän kanssa, kun työkaveri, jolla on parit Minit joskus ollu, epäili että pitäis olla tiiviste siellä putkien sisällä? Tuntuu että vuotaa melko hyvin juuri tuosta kohdasta pakoputki ja pelkällä tolla kiinnikkeellä ei kyllä tiiviiksi saa... edit: joku tämmönen kai siellä pitäs olla: http://www.brittiosa.com/Uudet%20varaos ... ottori.htm Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Itsellä ei ole koskaan tullut vastaan mitään tiivistettä siinä paikassa? Ainakaan 75 ja sitä vanhemmissa Mineissä. UUdemmista en tiedä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Ei tuon tyylisissä Minin pakoputkissa tiivistettä kait missään kuulu olla, pakosarjassa on uroskartio ja putkessa naaras. Muissa vähän modernimmin tehdyissä autoissahan kummassakin on naaraskartio, ja tuommoinen tiiviste välissä. Ruisku Mineissä sitten on tasot vastakkain, ja siinä tasotiiviste välissä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Itsellä ei ole koskaan tullut vastaan mitään tiivistettä siinä paikassa? Ainakaan 75 ja sitä vanhemmissa Mineissä. UUdemmista en tiedä? Ei tuon tyylisissä Minin pakoputkissa tiivistettä kait missään kuulu olla, pakosarjassa on uroskartio ja putkessa naaras. Muissa vähän modernimmin tehdyissä autoissahan kummassakin on naaraskartio, ja tuommoinen tiiviste välissä. Ruisku Mineissä sitten on tasot vastakkain, ja siinä tasotiiviste välissä. Joo. Tuo tiiviste Brittiosassa ei ollut edes Minin osa :D. Ja osasivat siellä kertoa, että ei siellä tiivistettä kuulu olla (ja kuten tekin sen totesitte ja tiesitte). Pitänee alkaa värkkäämään jotain pakoputken tiivisteippiä sinne tai sinne näyttää rälläkkää ja laippaa tilalle tiivisteineen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Jos kartiopinnat vaan ehjät niin ei muuta kuin liitos auki ja väliin pakoputkikittiä tai asennustahnaa ja nostat takaisin ylös kohdistat kunnolla ja klemu paikoilleen -> ajoa Voihan olla et toi klemmarikin "kulunut" eikä purista enää tarpeeksi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2013 Jos klemmari on kulunut, niin se ei aina purista kunnolla. Samoin vastaan on tullut tarvikeputki, jossa laippa oli halkaisijaltaan liian iso ja pohjasi länkien pohjaan liian aikaisin. Asennustahnaa väliin, niin selviää aika pitkälle. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2013 Tilasin tossa takasivuikkunoille (ei avautuvat) uudet ikkunan tiivisteet ja rupesin auton luona ihmettelemään jo etukäteen tiivisteiden vaihtoa. Jälleen kerran hyvät neuvot olis tarpeen =). Miten ikkuna lähtee tosta irti ja onko isokin vaihtaa tiivisteet? -Pete Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikkoViitala Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Sisäpuolelta koitat jostain kohtaan saa a tiivisteen menemään pellin ulkopuolelle.Sitten vaan lähdet siitä nätisti kiertämään lasin tiivistetttä. Itse käytin ruuvimeisseliä jonka teippasin päästä kun oltin taka ja tuulilasia poies. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Sisäpuolelta koitat jostain kohtaan saa a tiivisteen menemään pellin ulkopuolelle.Sitten vaan lähdet siitä nätisti kiertämään lasin tiivistetttä. Itse käytin ruuvimeisseliä jonka teippasin päästä kun oltin taka ja tuulilasia poies. Ok. Pitää toimia näin. Eilen sitä vähän katselin ja en uskaltanu alkaa omin päin, ilman parempia neuvoja sitä yrittään irrottaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Jos ei ole tarvetta pelastaa vanhaa tiivistettä, niin mattoveitsellä halki. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikkoViitala Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Niin ja muista että se lasi sitten on vain sen tiivisteen voimin siinä autossa kiinni. Eli kun tarpiaksi on kammettu tiivistettä ulkopuolelle se tippuu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2013 Niin ja muista että se lasi sitten on vain sen tiivisteen voimin siinä autossa kiinni. Eli kun tarpiaksi on kammettu tiivistettä ulkopuolelle se tippuu. Asia selvä. Eli varovaisuutta kehiin =). Jos ei ole tarvetta pelastaa vanhaa tiivistettä, niin mattoveitsellä halki. Samahan tuo on puukottaa rikki kun uusi tiiviste tulee tilalle ja ei sillä vanhalla mitään tee. Kiitos taas teille avusta! Pääsee taas vähän eteenpäin siinä, että autosta tulis pikkusen vesitiiviimpi ;D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Toukokuuta, 2014 Onko pääsylinterille tehty jotain ennen vian ilmaantumista? Pääsylinterin ja polkimen liian pieni käyttövälys aiheuttaa juurikin tuon että paine alkaa jäädä päälle ja helppaa kun putken avaa ja taas kun on hetken jarrutellut ovat jarrut päällä. Tuolla jarrupääsylinterillä tuota ei saakkaan toimimaan, kun tuo pääsylinteri on tarkoitettu etu/taka jakoiseen systeemiin( front to rear split) siinä on piireille eri kokoiset sylinterit, ja sinun autossa on ristiin jaettu systeemi (diagonal split) siinä pitäisi olla sellainen pääsylinteri missä on molemmilla piireillä saman kokoiset sylinterit. korjaus vaihtoehdot taitaa olla: Vaihtaa pääsylinteri tai muuttaa jakotukilta jarruputkien lähdöt etu/taka jaolle Joku muu on pääsylinterin näköjään aikanaan vaihtanut, tuo malli taitaa olla ainoa nykyään saatavilla oleva 2-piirisen pääsylinteri. Tuossa etupiiri (se alempi lähtö) on suuremmalla sylinterinhalkaisijalla. Veikkaanpa että sulla on puoltanut oikea etu/vasen taka. Tuota Matikjun konstia kannattaa kokeilla, itse heivaisin tuon jakotukin mäkeen ja putkittaisin uusiksi käyttämällä 3/8 UNF T-kappaleita, Motonetista ainakin löytyy... No niin! Päivitystä tähänkin eli jarrut kävi huollossa ja putkitettiin täältä saatujen ohjeiden mukaan T-kappaleilla etu-taka -jakoseksi Auto meni katsastukseen ja alkoi taas pikkuhiljaa jumimaan ja katsastusinssi huomasi että polkimen varren yksi nivel otti kiinni jo runkoon ja siis polkimesta loppui se tyhjä tila, jonka takia jätti paineet päälle(oletus). Auto uudelleen remonttiin ja nyt yritetään että nostaisi pääsylinteriä vähän ylös jolloin poljin laskeutuisi alemmas --> polkimelle jäisi "tyhjää liikettä" joka EHKÄ mahdollistaisi sen että ainakaan polkimelta ei loppuisi tila liikkua --> paine ei kerääntyisi. Saa nähä. Alkaa usko loppua... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikkoViitala Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2014 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2014 Ei sitä noin pienestä kannata vielä alkaa luovuttamaan :) Itelle tuo kuullostaa aikas oudolta ja itellä ei oo kokemusta tuollaisesta mutta jos se alkaa kerätä painetta itsestään kun jää "päälle" niin eikös sitten jos otatte polkimen poies ja annatte sen olla vaan niin se ei ala keräämään painetta? Sillai sais kokeiltua että onko se vika siinä polikimen liikkuvuudessa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2014 Ei sitä noin pienestä kannata vielä alkaa luovuttamaan :) Itelle tuo kuullostaa aikas oudolta ja itellä ei oo kokemusta tuollaisesta mutta jos se alkaa kerätä painetta itsestään kun jää "päälle" niin eikös sitten jos otatte polkimen poies ja annatte sen olla vaan niin se ei ala keräämään painetta? Sillai sais kokeiltua että onko se vika siinä polikimen liikkuvuudessa. Juuri tuli puhelu korjaamolta ja neuvo oli hankkia uusi jarrupääsylinteri. Eli varmaan nyt se GMC227 on oikea koska putkitukset on tehty etutaka-jakoseksi? edit. GMC227 tilattu ja "fingers crossed". Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Pehri Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2014 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Kesäkuuta, 2014 Juuri tuli puhelu korjaamolta ja neuvo oli hankkia uusi jarrupääsylinteri. Eli varmaan nyt se GMC227 on oikea koska putkitukset on tehty etutaka-jakoseksi? edit. GMC227 tilattu ja "fingers crossed". . Päivitystä tähänki. Auto ollu pari viikkoa ammattilaisten hoivissa ja ei tunnu löytyvän syytä jumimiselle. Pääsylinterin vaihdettiin uuteen ja ei siltikään parannusta entiseen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään