Pehri Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2013 Pitää yrittää jatkaa niiden pallonivelien asentamista. Tuntuu vaan että ei oikeen sopivaa komboa shimmilevyistä löydy. Lisäät yhden ohuen -> liian löysä ja otat sen ohuen pois -> tappi ei liiku vaikka kuinka on ruista ranteessa :( . Ja sellainen asia ihmetyttää kun niitä olen asennellut niin kun tapista liikuttaa palloniveltä niin ei ole tasainen vastus vaan jossakin kohdassa vastustaa enemmän ja taas jossakin tapin asennossa on löysempää. Pitäisi varmaan vesihiomapaperilla käydä ne sisukset läpi että saisi sisäpinnat tasaiseksi kun siellä näytti olevan jotakin siinä pinnassa, joka saattais aiheuttaa vastusta liikkeeseen. Koin tänään onnenhetkiä kun kiireessä ja hermostuksissani väsäsin itselle sen kumikartiojousen puristustyökalun. 5 min ideoinnilla sain kasaan täydellisen työkalun ja säästin 71 euroa (taisi maksaa ton verran minitronilla) minkä meinasin jo tilata että saan keulan jouset ja ylätukivarren paikoilleen. ;D
FD100L Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Pitää yrittää jatkaa niiden pallonivelien asentamista. Tuntuu vaan että ei oikeen sopivaa komboa shimmilevyistä löydy. Lisäät yhden ohuen -> liian löysä ja otat sen ohuen pois -> tappi ei liiku vaikka kuinka on ruista ranteessa :( .Ja sellainen asia ihmetyttää kun niitä olen asennellut niin kun tapista liikuttaa palloniveltä niin ei ole tasainen vastus vaan jossakin kohdassa vastustaa enemmän ja taas jossakin tapin asennossa on löysempää. Pitäisi varmaan vesihiomapaperilla käydä ne sisukset läpi että saisi sisäpinnat tasaiseksi kun siellä näytti olevan jotakin siinä pinnassa, joka saattais aiheuttaa vastusta liikkeeseen. Koin tänään onnenhetkiä kun kiireessä ja hermostuksissani väsäsin itselle sen kumikartiojousen puristustyökalun. 5 min ideoinnilla sain kasaan täydellisen työkalun ja säästin 71 euroa (taisi maksaa ton verran minitronilla) minkä meinasin jo tilata että saan keulan jouset ja ylätukivarren paikoilleen. ;D Puhdistaa tietenkin voi jos niissä jotakin jäykempää varastorasvaa on niin shimmilevyjen mittailu/ kokeilu käy helpommin. Tapin pitää päästä liikkumaan joka suuntaan esteettä. Muista laittaa niihin alapalloniveliin molempiin ne pienet jouset myös paikalleen ja rasvaa jo kasausvaiheessa sinne sisään, sitten prässillä vielä kun on paikallaan. Joku joka muistaa vois kertoo muuten sen oikean kiristysmomentin?? :o Jep, sen puristustyökalun kyllä äkkiä väsää itsekin jossain säikeessä siitä hiljakkoin kirjoiteltiinkin. ;)
minorv8 Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Säädätkö uusia vai vanhoja ? Vanhat on takuulla kuluneet helposti eri tiukkuiset eri suuntiin. Uudet pallot olen hionut pareiksi sorvissa venttiilihiomatahnalla. Mutteri pakkaan ja nuppiosa tahnan kanssa paikalleen. Sitten kaikkia työturvallisuusmääräyksiä rikkoien nupista kiinni ja sorvi pyörimään. Jos hyvin käy niin pallo tulee hiottua ja kaikki sormet on tallella. Onnistuu varmasti myös ison porakoneem kanssa. Noi ei todellakaan ole mitään tarkkuuskoneistettuja joten välillä saa hioa enemmän. Mutta sillä konstilla saa aika kivutta säädettyä ja pysyy pidempään tikissä. Kutn jo sanoin, sarjan liuskat on paksuja, vanhoissa nivelissä oli vielä noita ohuempi vaihtoehto.
Pehri Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Säädätkö uusia vai vanhoja ? Vanhat on takuulla kuluneet helposti eri tiukkuiset eri suuntiin. Uudet pallot olen hionut pareiksi sorvissa venttiilihiomatahnalla. Mutteri pakkaan ja nuppiosa tahnan kanssa paikalleen. Sitten kaikkia työturvallisuusmääräyksiä rikkoien nupista kiinni ja sorvi pyörimään. Jos hyvin käy niin pallo tulee hiottua ja kaikki sormet on tallella. Onnistuu varmasti myös ison porakoneem kanssa. Noi ei todellakaan ole mitään tarkkuuskoneistettuja joten välillä saa hioa enemmän. Mutta sillä konstilla saa aika kivutta säädettyä ja pysyy pidempään tikissä. Kutn jo sanoin, sarjan liuskat on paksuja, vanhoissa nivelissä oli vielä noita ohuempi vaihtoehto. Uusia säädän. Sorvia ei löydy joten pitänee yrittää pinnat saada vesihiomapaperilla kuntoon...
minorv8 Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2013 Ei taida tulla häävi lopputulos hiomapaperilla, pitäis saada hiouuta pariksi.
Pehri Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Ei taida tulla häävi lopputulos hiomapaperilla, pitäis saada hiouuta pariksi. Joo, ei tosiaan paljoa ollu vaikutusta. Mutta tein loppujen lopuksi niin että laitoin sopivine shimmien kanssa kiinni ja sitten jakarilla otin kiinni mutterista ja pyöritin niin kauan että karheus katos nivelestä. Toimi ja nyt pallonivelet uusittuna. Laitoin Minilitelle britteihin spostia ja kyselin noista vannekokoista, että mikä passaa kun ei ole kaarienpullistuksia ja rumpujarrut ympäriinsä niin vastaus oli: "Hi Petri With drums all round and no wheel arch extensions you need 4.5x10 wheels with an offset of ET23. Regards Russ" Pitää varmaan alkaa tuohon infoon nyt tukeutuun ja etsimään vanteita Miniin. Ne makkaravanteet haluan mutta se että mistä löydän ne tuohon kokoon on eri juttu.
tailke Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2013 Onhan sulla valmis yhteys Minilitelle: ei muuta kuin tilaamaan.
Pehri Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2013 Tänään aloin aukomaan jäähdytinnesteen kulkemia reittejä ja otin vanhan termostaatin pois, niin johan oli paljon p*skaa ottanu systeemi sisuksiinsa. Uusi termostaatti on onneksi tulossa Minitronilta ja näköjään tulee tarpeeseen. Mites tuon systeemin huuhtelu onnistuu: mistä vetää pitää laskea sisään ja taas mistä tulla ulos, kun puhutaan systeemin huuhtelusta? JA pitääkö tuon sisätilan puhaltimen venttiilin olla auki vai kiinni kun huuhdellaan (nuppi kiinni ja vai vedettynä auki?) ? -Pehri
MikkoViitala Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Ite silloin näin: Kone lämpimäksi pesuveden ja ite käytin vaatepesuainetta pesuaineena ja sitten päästin poies. Sit vielä annoin mennä letkulla suoraan lohkoon vettä samalla kun käytin moottoria.
Päivi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Mä tein näin! Etikkaa litran puteli tyhjään järjestelmään ja vettä perään ,kuumaksi käyttö ja sama pariinkin kertaan. Tosin laita heti 2 litraa Etikkaa. Sen jälkeen letkulla vettä sisään ja huuhtele kunnolla niin kauan kunnes tulee kirkasta vettä pihalle. Tämmöiset ohjeet itse täältä sain ja toimii muuten hyvin.
Pehri Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2013 Kiitos vinkeistä! Lasketteko vettä mistä päästä sisään että järjestelmä puhdistus (myös sisätilassa oleva kenno) ? JA mikä olis semmonen kohta mistä laskemalla nesteet pois --> tyhjenis myös sisätilan kenno?
MikkoViitala Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Laita se puhaltamaan kuumaa niin sitten kait se kiertää? JOku viisaampi saa tuohon sanoa kun en tiiä. ite lykkäsin termostaatin kohasta ja alavesi letku auki.
Pehri Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2013 Laita se puhaltamaan kuumaa niin sitten kait se kiertää? JOku viisaampi saa tuohon sanoa kun en tiiä. ite lykkäsin termostaatin kohasta ja alavesi letku auki. Joo ,kyllä se teidän vinkeillä hyvin sujui. Paljon tuli likavettä systeemistä ulos kun aikani kuumaa vettä laskin. Kiitoksia vain auttaville hengille ;D . Lisäksi asentelen uudet vermeet paikoilleen ja ihmettelin kun ei raidentangonpää mennyt loppuun asti paikoilleen ja kotona sitten katselin kuvia kun oli purkanu keulan niin olin asennellu väärin päin sen osan... :o Nooh, huomenna jos kääntäs sen toisinpäin, suuntais renkaat ja alkais hitsaushommiin. Kohtahan on jo vappu. Lisäksi suunnitelmissa olis tämmönen katolle:
Pehri Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Mini tippasee öljyä ja paikallistin vuodon siihen vaihteiston tankoon moottorin päässä. Pitäs tilata siihen uus stefa ja varmaan kannattas uusia muutenkin tiivisteet sinne jos käyttää alhaalta kopan auki? Onkohan Minitronin listoilla tuo tankomalli (toinen on tunnelimalli) se minkä stefan tarvin?
MikkoViitala Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Jep juurinkin se.
MikaJ Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Ei vaadi mitään purkamista uuden stefan/korjaussarjan asentaminen tankomallisen vaihdekepin tankoon. Tai tietenkin pitää vaihdevivusto irroittaa perän tapista, mutta stefa lähtee ihan vetämällä sitten pois siitä ilman peräkopan purkua.
Pehri Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2013 Ei vaadi mitään purkamista uuden stefan/korjaussarjan asentaminen tankomallisen vaihdekepin tankoon. Tai tietenkin pitää vaihdevivusto irroittaa perän tapista, mutta stefa lähtee ihan vetämällä sitten pois siitä ilman peräkopan purkua. Ok. Tätä tietoa vähän kaipasinkin että minkälainen homma vaihtaa. Luultavasti olisin alkanu koneen päästä purkamaan ja purkanu kaiken stefan ympäriltä. :) Kiitän! edit: Tilasin muutama viikko sitten Minitronilta auton taakse Leylandin merkillä "Mini 1000" -lätkän kun tällä hetkellä autossa on joku Platinum-merkki mikä ei taida liittyä Miniin mitenkään. Nooh, Minitron myi ei oota ja kuulemma ei taida olla tulossakaan (ainakaan pitkään aikaan, jos ikinä) ko merkkiä. Yllättävän hankala oli metsästää sitä merkkiä. Onneksi löyty uutena itse lätkä ja pohja (käytetty pohja ja lätkä) löyty kans Briteistä.
Purtsi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Et laittanut kyselyä ostetaan-osioon tuosta? Ois mullakin ollut yks tuollainen merkki hyllyssä ;-)
Pehri Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2013 Et laittanut kyselyä ostetaan-osioon tuosta? Ois mullakin ollut yks tuollainen merkki hyllyssä ;-) No niinpä tietenkin. Nooh, halvalla ne sai kun alta 10 £ posteineen sai kaks merkkiä ja yhden pohjan.
Pehri Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2013 Projekti alkaa olemaan siinä vaiheessa että alan laittamaan sisustaan kasaan ja kävin läpi noita tavaroita mitä tuli mukana kun auton ostin (laatikoittain tavaraa). Vastaan tuli tommoset kapistukset ja yritin järkeillä että mihin ne kuuluis mutta ei tuottanut tämä järkeily tulosta. Nyt käännynkin teidän puoleen. Löytyykö tietoa mihin tämmönen kuuluu ja noita löyty 2 kpl:tta.
imperial Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2013 Eiköhän tuo liity takaturvavöihin, jotka olivat vakiona saatavissa svenskeillä jo noin -75 mallisissa ja uudemmissa. Ainakin -80 Suomeen tulleissa Ruotsiin tarkoitetuissa Mineissä oli vähän samannäköiset härpäkkeet takahattuhyllyllä, mutta ilman vöitä. Moni svensson nuokin otti pois..Oheisesta linkistä voi näkyä kuvassa sama viritelmä.. Nostaa ylemmäs takaturvavyön kiinnityspistettä = turvallisemmalle korkeudelle. http://s133.photobucket.com/user/Hylsan ... m.jpg.html Olisko tuossa samat.. http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=10&t=7569
Pehri Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2013 Eiköhän tuo liity takaturvavöihin, jotka olivat vakiona saatavissa svenskeillä jo noin -75 mallisissa ja uudemmissa. Ainakin -80 Suomeen tulleissa Ruotsiin tarkoitetuissa Mineissä oli vähän samannäköiset härpäkkeet takahattuhyllyllä, mutta ilman vöitä. Moni svensson nuokin otti pois..Oheisesta linkistä voi näkyä kuvassa sama viritelmä.. Nostaa ylemmäs takaturvavyön kiinnityspistettä = turvallisemmalle korkeudelle. http://s133.photobucket.com/user/Hylsan ... m.jpg.html Olisko tuossa samat.. http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=10&t=7569 No niinpäs näyttää olevan! Kovasti kiitos taas tiedosta ja avusta!
cooper998 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2013 Juuri sellaisethan nuo on. Ainakin Pillissä ja Pullassa (-74 ja -75) on molemmissa tuollaiset, toisessa jopa rullavöillä ;) Ö: 2 äkta svensk 1275GT
Pehri Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2013 No niin! Nyt alkaa olemaan projekti mun osalta ohi. Tänään kun ilmattiin jarruja niin 3/4 meni hyvin paitsi takavasen ei suostunu yhteistyöhön. Avasin jarrut ja sylinteri rikki. Motonetistä uusi 15,8mm 14,3mm tilalle ja maanantaina pakka kasaan. Tammikuussa kun hain auton Tukholmasta niin en olis arvannu että näin paljon työtunteja menee autoon (300-400 tuntia) mutta tulipas tehtyä priimaa ja sellasiakin paikkoja tuli fiksattua/uusittua vaikka ei olis ollu tarvetta. Tänään jo kävin koeajolla ja kyllä hymyilytti ajella kun aurinkokin paistoi. 8) Tuota korkeutta säädän vielä hieman alemmas kun kulkee nyt aika taivaissa auto. Ja jossain vaiheessa panostan jousiin jos niillä sais menon entistä sujuvammaksi. Vielä kun tohon pulttaan alle tuoreet 10" Minilightit ja uudet renkaat niin leimalle maanantaina ja Suomen rekisteriin. Takapenkille tuli laitettua nuo turvavyöt paikoilleen mistä aiemmin jo kyselin, kun ajattelin että orggiksessakin on ollu niin pyritään mahdollisimman paljon sitä kohti. Kiitän kaikkia projektissa auttaneita tällä foorumilla. Kiitos vinkeistä, vastauksista ja äärettömän laajasta tietoskaalastanne. Kyllä ilman tätä forumin tukea olis moni homma ollu todella vaikeaa/mahdotonta. Saa kommentoida vapaasti!
Mini1380 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2013 Avasin jarrut ja sylinteri rikki. Motonetistä uusi 15,8mm 14,3mm tilalle ja maanantaina pakka kasaan. Siis ymmärsinkö nyt oikein että meinaat vaihtaa vain toiselle puolelle erikokoisen sylinterin !!?? Jos näin niin mietippä asiaa vielä kerran
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään