Minimalia Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Joo eiköhän vetarit saada ebayn kautta tai suoraan Minisparesilta tai vastaavalta kauppiaalta. Jos haluaa jättää varaa alustan säädöille, eri vanteille ja renkaille niin onko tuo minisportin sivuilta löytyvä sportpackin kaaren leikkauskaava sopiva tähän vaikka käyttäisi jotain muuta kaarenlevikettä. Tuleeko varmistua käytettävän kaarenlevikkeen profiilista ja sopivuudesta ennen kun lähtee leikkelemään tuon leikkauskaavan mukaan.
MikaJ Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Se leikkauskaava on ihan ok vakio Sportpackin rengaskoolle, leveemmille/isommille/pienemmälle ET:lle sitä joutuu vähän kasvattaan edestä. Tartteekin pistää oman kumiset Spareksen Sportpack levikkeet myyntiin, ne kun ei miellyttänyt laadultaan omaa silmää.
FD100L Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Vetarit siis vain puuttuu. Laita vanhat Minin omat ristikkonivelmalliset vetarit ja ristikoiden haarukat. Pot jointit saat jättää pois. Kyläsepän kautta meet ja pyydä sorvaamaan vanhan kasipätkän vaihdelaatikon ulostuloakselien liukuviin haarukoihin sisäpuolelle oikeaan kohtaan lukkorengasura ja proppaat ja hitsaat päädyn umpeen sopivan kokoisella pakkaspropulla jotta öljyt pysyy sisällä. Hyvät ristikkonivelet kumisena ja oikein asennettuina on ihan ok ja neulalaakeroidut nyloniset ristikot myös. Ainakin pääset ajoon ja olipas halpaa eikä mitään ole vielä pilattu. Mulla taitaa olla vieläkin yhdet teräksiset ( sorvarin sorvaamat) nailonisten malliset ristikot jossakin. ;) E: Tää "imperialin" ehdotus vois olla kokonaisuudessaan jossain kohtaa tosi hyvä! :)
claymad Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 jees 13" vanteet tosiaan oli ja leikkelin peltiä sisältä kutakuinkin niin paljon kuin oli mahdollista et sportpackit istui paikallee, eli n. 5cm ympäri. Sitten on pitänyt vielä noita sportpackeista viilata sellaset 2cm että on saanu pyöräkulmat kohdalleen ja ettei ota kääntäessä kiinni. Eli helpommalla kyllä pääsee jos vanteet ei tuu niin kauheesti ulos. Eli vinkkejä otetaan vastaan millä noita vanteita sais sisälle päin...
MikaJ Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2012 Laittaa sellaiset vanteet missä on isompi ET, simppeliä ;) Mitenkään muuten se ei järkevästi kyllä onnistu. Ainoo mikä tulee mieleen niin rumpujarrunavoista levyjarrut kun tekee, niin sitten saa hieman sisäänpäin. Tukivarret on jo alunperinkin liian lyhkäset, joten niitä ei voi enää oikeen lyhentää tai muuten menee ajo-ominaisuudet mettään.
Minimalia Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2013 Hei! Metron vetolaippoja käytettäessä vanteen keskittävä huuli on eri kokoinen, mitä Minissä. Mikä on Minin vetolaipoissa olevan huulen koko? Ajattelin, jos Metron laipoista sorvaa pois niin pääseekö sorvaamalla hieman pois vai tarvitseeko kokonaan?
Minimalia Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Hei pitkästä aikaan! Kasailtuani etukelkkaa tuli probleema vastaan. Pyörän napaa kasatessani huomasin ulomman vetonivelen liikkuvan navassa. Käytin metron napaa, vetolaippaa ja jarrulevyä sekä minin kartiorullalaakereita, vetoakselia ja ulompaa vetoniveltä. Vaikka minisportilla myytiin kyseistä laakeria miniin ja metroon, ovatko ne kuitenkin erilaiset geometrialtaan. Onko tullut vastaan vastaavaa? Joko vaihtaa metron laakereihin tai hommaa minin navat? Onko minin levyjarrunapoja saatavilla muuten kuin uutena, tosin eivät aivan maltaita maksa.
Mini1380 Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Mitä tarkoitat liikkumisella?Kai sulla nyt kuitenkin on levyjarrullisen ulompi nivel (joka on rihloiltaan suurempi) siellä paikoillaan?
Minimalia Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Nivel ja vetolaippa liikkuvat sisään ja ulos päin noin 10 mm. Oikeankokoinen nivel on kyllä. Eli nivel ja vetolaippa eivät kiristy laakereita vasten vaan väliin jää tyhjää. Ajattelin pitäisikö laakereiden olla leveämpiä.
Minimalia Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2013 Ongelma johtuukin toisesta vetolaipasta. Vetolaipan rihlaus on ahdas nivelen akselille. Vetolaippa menee kyllä nivelen rihlaukseen hyvin kunnes pitäisi mennä jonkun matkaa rihlaamattoman osan päälle. Näköjään vanhaan niveleen laitettu pakolla, kun jäänyt jäljet. Toinen laippa menee hienosti paikalleen. Nolona tunnustan väärän hälytyksen
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään