jason Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2012 Mini One r56 (-08, bensa) herjaa moottorin merkkivaloa keltaisena aina tämän tästä. Valo palaa pari päivää ja sammuu. Kerran auto on sammuillut risteyksiin tyhjäkäynnillä, mutta tämä on tapahtunut vain yhdellä ajokerralla. Muutoin auto on toiminut täysin normaalisti. Autosta otettiin vikakoodit (ei merkkikorjaamossa): -Katalysaattorin heikkeneminen -Pakopuolen nokka-akselin mitattu vaiheenpoiston asento -Alapuolisen happitunnistimen lämmitys Soitin merkkikorjaamoon (lähin 120km) ja kyselin mm. säätyvän nokkarattaan viasta ja jakoketjun venymisestä. Ovat kuulemma Cooperin ongelmia, ei karvalakki-Minin, mutta eivät kuitenkaan osanneet sanoa, mitä autosta pitäisi korjata. Oliskohan jollakin tämän foorumin lukijoista tietoa, mitä pitäisi korjata tai tutkia? Kaikki vastaukset otetaan nöyränä ja kiitollisena vastaan.
holkki Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2012 Katalysaattoriin liittyvät häiriöt aiheuttivat minulle keltaisen check engine-valon syttymistä ja sammumista.Autona on kylläkin R56 Mini Cooper S -07 ja syynä oli paremmin virtaavan Akrapovicin katalysaattorin vaihto.Ongelma hoitui ohjelma muutoksella...mutta sinun tapauksessa kun herjaa katin kuntoa ja happitunnistimen ongelmaa niin villi arvaus "voisko olla jompi kumpi lambda-anturi?
uZu Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2012 Toi happitunnistimen vikakoodi tosiaan vois kertoa takimmaisen lambdan olevan rikki. Katin vikakoodiin taas ei voi luottaa niin kauan kun lambdassa on vikaa, koska katin toimintaa valvotaan juuri sillä anturilla. Kolmanteen ei uskalla arvata mitään, kun ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa. Alkuperäinen vikakoodi englanninkielisellä kuvauksella olisi varmasti informatiivisempi. Mutta ekana tosiaan lambdaa vaihtoon ja koodien nollaus. Sitten uutta ihmettelyä jos ongelmat jatkuvat.
wilailak Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2012 Vaimon Cooperissa samanlaista vikaa ilmennyt muutaman kerran. Syynä on aina ollut huono kontakti moottorin ohjausyksikön johdoissa. Eli tuon akkukotelossa olevan boxin johdot kun on irroittanut, ja putsannut, niin sen jälkeen on alkanut aina toimimaan normaalisti.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään