fabsu Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2012 Mikäköhän tuota meidän Miniä vaivaa, kun ei puhalla lämmintä vaikka lämmityslaite on aivan kuumalla? Puhaltava ilma on ehkä arviolta n.20-25 asteista. Autossa on manuaali-ilmastointi. Onko näistä termareita mennyt? Lämpömittari on melkein puolivälissä, mittarin neulan verran ehkä alle. Tuossa se neula on mielestäni aina ollut, vai pitäskö nousta aivan tasan puoliväliin?
Tapsa Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Lokakuuta, 2012 Onko konehuoneen puolella olevat letkut kuumat ? Eli siis ne mitkä menevät sisälle lämmityslaitteen kennoon. Mikäli on niin sanoisin että jossain säätöläpässä vika, jos eivät ole kuumat, niin vesipumppu tai termostaattivika. Ovat villejä veikkauksia. Ite en ole kuullut että kukaan ois vaihtanu ko. osia MINEihinsä.
fabsu Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Joo, eipä ole ainakaan termarissa vika. Kymmenen minuutin ajon jälkeen jäähdytysnesteen lämpötila salavalikosta katsottuna 95 astetta. Saattaapi olla kenno tukossa...
uZu Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Olen pistänyt merkille, että lämppäri puskee haaleaa ilmaa vielä pitkään, vaikka lämpömittari on normaaliasennossaan. Vartin ajelun jälkeen alkaa vasta saada tosissaan kuumaa ilmaa kabiiniin. Mistä tuommoinen salavalikko löytyy?
fabsu Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Marraskuuta, 2012 Tässä topikissa löytyy ohjeet salavalikkoon pääsystä > viewtopic.php?f=3&t=1496&p=11453&hilit=j%C3%A4%C3%A4hdytinneste#p11453
fabsu Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2012 Tänään vaihdettiin jäähdytysnesteet ja huuhdeltiin jäähdytysjärjestelmä vedellä. Eipä ollut lämpenemiseen vaikutusta. Alkaa olee keinot aika vähissä.
Mini1380 Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2012 Lämppärinhanassa tai sen säädössä vikaa tai lämmönsäätöläpän säädössä vikaa (kumpaa sitten MINI:ssä käytetäänkin).
Kaarailija Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2012 Antti-myrskyn seurauksena 2010 Cooperissa ei lämpöä riittänyt tuulilasille. Veikkaisin syyksi jo aiemmin mainittua "läppää" jossain kojelaudan uumenissa. Aamulla lämppäri toimi hyvin, ja auton lämmettyä säädin ilmavirran tuulilasilta matkustamon puolelle. Kyseessä siis manuaali-ilmastointi, ja valitsemani säätimen asento oli aluksi klo 12 suunnassa ja lopuksi noin klo 9 suunnassa. Iltapäivällä töistä lähtiessäni kiinnitin huomiota puhaltimen vääränlaiseen ääneen, vaikka heti liikkeelle päästyäni säädin ilmavirran tuulilasille (asentoon klo 12). Säätimen käyttö ei vaikuttanut puhaltimen ääneen eikä siis ilmavirtoihin. Vasta kun olin ajanut autoa pidempään sekalaista ajoa (siis reilusti n. 20 min työmatkaa pidempään) ja pitänyt lisäksi puolisen tuntia kauppakeskuskuksen lämpimässä hallissa, rupesivat säätimellä tehdyt valinnat myös vaikuttamaan ilmavirtoihin. Seuraavana päivänä lämppäri taas toimii hyvin. Tarinan opetus: pidän vastedes ilmavirran valittuna tuulilasille aina ennen kuin sammutan auton. Toivottavasti sillä estän vaivaa uusiutumasta...
Tapsa Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2013 Löytykö vika ? Ja missä oli syy ?
fabsu Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2013 Ei ole vikaa löytynyt. Epäilyksenä joko kenno tukossa tai kannentiiviste / kansi halki... :(
Ritke Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2013 Jos kansi halki niin todennäköisesti hukkais nestettä. Onko lämpötilansäätimen vaijeri kiinni molemmista päistä?
Blundell Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2013 Raportoi Kirjoitettu 5. Maaliskuuta, 2013 Onko tuo salavalikko samanlainen myös uudemmissa 2007-> mineissä. Tuntuu että kone saattaa käydä kylmällä kun ei lämpö piisaa ja samalla kulutuslukemissa ei pääse huiman pieniin lukuihin, vaan pysyttelee päälle 6:n litran Justa-Cooperilla. Onkos tämmöisessä nykyautossa termari semmoinen klassikkomalli ylävesiletkun päässä vai joku integroitu ohjaustzydeemi?
fabsu Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Syyskuuta, 2013 Päivitystä tilanteeseen; Sisäkenno vaihdettu ja lämmintä tulee jälleen! Ei ollut paha rasti kennon vaihto, noin 1,5 tunnin työ. Merkkikorjaamon ohjeaika vaihdolle neljä tuntia... Vaikutti se entinen kenno olevan tukkeessa, kun ei meinannut ees vesi läpi mennä siintä. Kun koittelin valuuttaa vettä pois, tuli semmosta ruskeen väristä mönjää sisältä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään