miniman Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Nojuu juu, kun tuo bmw:een valmistama mini saa jäädä vielä liikkeeseen odottamaan, niin pahimpaan kuumeeseen päräytin ja ostin tuollaisen 90-luvun classic minin :D Tästä yksilöstä kysyisin itseasiassa ihan muutaman kyssärin. Maalipinnaltaan on todella siisti, luonnollisesti tämän ikäinen on jo maalattu uudelleen saumavikojensa takia, muuten kyllä pohja on todella siisti mitä nosturilla koputeltiin. Kromiosat kiiltää ja sisustakin on jokapuolelta "ehjä". Ainut että "puu"kojelauta pitäisi uusia, koska joku on joskus porannut kännytelineen reijät siihen (missä hinnoissa nämä liikkuvat?). Kulkupuolikin on kohdillaan eikä ajossa kone oireillut tms vastaavaa. Konehuone vaatii kesällä pesun, tuskin pesty koskaan :-/ Yksi asia vaan ihmetytti, kun sitten kaveri heitti meikäläisen paikanpäälle ja minin kanssa lähdin edellä, niin hetken kuluttua kaveri soittaa ja sanoo, että kulkeeko auto suoraan? Sanoin että ei tässä mitään, ei täristä ratti 120km/h vauhdissa eikä pahemmin vetele kuin urissa (leveet renkaat 50/175/13"). Noh, kaveri sanoi, että näyttää siltä kuin ajaisin autolla "vinossa". Heti tuli mieleen että voisiko tämä yksilö olla kolaroitu? Saksantuonti, mutta jos Saksassa olisi tälläinen "halpismini" kolaroitu, niin aika varmana olisi paaliin mennyt. Kotona tarkistettiin kaikki saumat yms. (tein sen jo paikanpäälläkin), mutta alkuperäisiltä näyttivät. Voisiko syynä olla tähän "vinoajoon" aurauskulmat tms. vastaava? Itse en autoa takaapäin ajossa nähnyt joten en tiedä tarkkaan mistä on kyse. Enkä olisi koskaan edes voinut aavistaa (ellei kaveri olisi ajanut takana), koska ajossa auto käyttäytyy niin normaalisti, kuin mini vaan voi ;D Vai onko tämä(kin) minin ominaisuus?? Mielipiteitä, kommentteja?
koirankoppi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Minin takapyörien auraukset voivat jo tehtaan asennuksien jälkeen tai varsinkin jos on vaihdettu tarvikekelkka takatukivarren kiinnikkeineen, olla ihan mitä sattuu. Mitään säätöjähän niissä ei ole alunperin. Takaapäin katseltuna meno voi näyttää kierolta. Normaaliajossa sitä ei juuri ajotuntumassa huomaa, varsinkaan jos ei ole paremmasta kokemusta. Takapyörien epätasainen kuluminen paljastaa sen (toisen ulkosyrjä kaljuuntuu ensin).
miniman Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 No tämä tuli minullekkin ihan ensiksi mieleen. Satuin lukemaan täällä vanhoja topicceja, joissa mainittii menon näyttävän ajokoiran juoksulta ;D Pitänee heti ensiksi keväällä seisonnan jälkeen käydä euromasterilla säädöillä. Siis takapäässä löytyy kuitenkin säätömahdollisuus vai ei? Mainittakoon, että vanhat autot ja niiden ropaus ei todellakaan ole vierasta puuhaa (muutaman vanhakoppa escon omistaneena, yms), mutta nämä minit kyllä eroavat "normi"autoista suhteellisen paljon ;D
koirankoppi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Takapäässä ei ole varsinaisia säätömahdollisuuksia. Voi vain "kiilata" sopivan paksuisia pellinpaloja tukivarren kiinnikkeen alle. Takapäähän kyllä myydään esim. Minitronilla, palikoita millä takapäästä saa säädettävän. Helppo tehdä itsekin. "Ennenvanhaan" kilpureissa takapää säädettiin niin, että takatukivarren korvakkeesta irrotettiin pistehitsattu akselin tukilevy ja "vingutettiin" korvakkeen reikä isoksi,kasattiin tukilevyn kanssa ja säädettiin kulmat kohdalleen ja sitten hitsattiin tukilevy kiinni.
miniman Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2007 Jooh, kyselinkin tuossa minitronilta ja brittiosalta, hintaluokka takapään säätöihin 70 luokkaa..
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään