miniman Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2007 Hmm, tuossa kiikarissa olis yks 1990 mallin uusituotanto mini. Mitenkäs tuommoisessa ne mallimerkinnät eli jos myyjä väittää auton olevan cooper S, niin mistä pystyn tarkistamaan? Entä ovatkos nämä kaikki vähäpäästöisiä ja mitenkäs jos auto on tuotu Saksasta? Onko noihin ollut minkälaisia lisävarusteita saatavina? Puolinahkaa jne? Entä konepuoli, ruisku, kaasari..? Tyyppivikoina taitaa olla sähköt ja mätä? Mitä tuommoisesta siististä ja ehjästä mallista kannattaa maksaa? Täytyy tietenkin huomioida että tuommoinen on täysin harrastepeli :P
minorv8 Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Ei 1990 ollut mitään "uusituotanto" miniä. Tuotanto ei katkennut vasta kuin 2000 jotain vaikka maahantuonti tyrehtyi aika päiväiä aikaisemmin. Rover tuo tuon Cooper mallin vuonna 1990 ekaksi suppeana "Commemorative" sarjana ja siitä sitten normaalina mallina. Cooper historiikin mukaan mitään S mallia ei ollut vuonna 1990. Saksassa lähes kaikki ovat Coopereita ja S malleja vaikka ne olis tavallisia ´80-luvun tonnareita. Saman historiikin mukaan valmistenumeron 3 ekaa on SAX (UK/Rover Group), 2 seuraavaa XN (1300 mosa), 6.kirjain N (Cooper), 7. kirjain A (2-ovinen), 8. kirjain M (kaasari) tai Y (ruisku), 9. kirjain B (RHD ohjaus+3,105 perä) tai C (RHD+3,21) tai LHD autoille vastaavasti M tai N, 10. kirjain A (Commemorative edition) tai B (kaikki muut) ja 11. kirjain D (tehdas Longbridge). Sen perään tulee sitten varsinainen valmistenumero 010001-011650 (commemorative), 011651-031549 (kaasarit) ja 031550 eteenpäin ruiskut (seassa voi olla myös karvalakki ei-Cooper malleja).
jiikoo Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Ja lähimpänä S:ää noista uudemmista ainakin mun mielestä on John Cooper Works -kitillä varustetut Minit. Ainakin tehot on lähempänä oikeaa. Mutta kuten minorv8 sanoi, niin eihän niitä ässiä oikeesti enää ollut 90-luvulla. Oli tavallisia 1275 koneellisia Minejä, joista valkoisella katolla varustetut oli Coopereita. Sitten oli Mayfaireja tehottomilla koneilla. Ja jotain vähän erikoisemmaksi värjättyjä/varustettuja sarjoja tavallisista 1275 -koneisista. Näin hyvin karkeasti yleistäen... Korjatkaa, jos olen väärässä. :-X
miniman Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2007 Ok ok, kiitos selventävistä vastauksista :) Itse ihan enkkufoorumeita lukeneena omaan vasta aloittelin tiedot, mutta kyllä se tästä. Itseasiassa tein kaupat yhdestä ministä tänään. Tarkkaan kävin auton läpi, pohjat, sähköt yms. paikat mitkä ovat näissä tiedossa ja näytti todella asialliselta orkkisvehkeeltä. Oli vielä ne alkuperäiset putkisulakkeetkin "korjaamatta", täytyy nekin varmaan tehdä, jotta pysyy sähköt kurissa :D, pieniä virheitä löytyi muutamia, kuten kojelaudan puuverhoilu oli hieman hajalla + kattovalo ei pysynyt paikoillaan. Noi nyt on helppoja juttuja.. Pistän kuvia tulemaan kunhan kerkiän ne ottamaan. Mutta pitkän ajan jälkeen tuli meikäläisestäkin minimies "miniman" ;D PS. KAIKKI muut vinkit yms. näihin classikoihin liittyen otetaan vastaan ;) PSS. Tätä foorumia on tullut luettua JA paljon ;)
koirankoppi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2007 Jos tällaisen vanhan "jäärän" mielipidettä kuunnellaan, niin 60 luvun lopun jälkeen ei oikeita Cooper S:iä enää tehty ollenkaan. Moottoritkin oli materiaaleiltaan ihan "sarjatuotanto" kamaa. Samaa kuin Mailerien, Metrojen, Allegrojen 1275:set
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään