Hude Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2012 Moi. Muistaako kukaan jarruputken pituutta konehuoneesta taka-akselille? Jarruremontti näkyy laajenevan hienosti koko ajan! Eli vehje on tonninen vm-76.
imperial Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Jos jarrut on yksipiiriset, eli vain yhdellä putkella taakse asti ja haaroitus paineensäätöventtiililtä takapyöriin, niin pituus on luokkaa 2580 - 2595 mm, riippuen siitä kuinka hyvin onnistuu taivuttelemaan. Lyhyempi mitta kyllä riittää, mutta.. 76 mallissa oli jo yleisesti kaksipiirijarrut jaettuna ristiin, mutta autosi on ehkä tehty 75:n puolella.
Hude Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Tuossa on kaksipiirisysteemi, jako on jo konehuoneessa.
imperial Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Sitten on paras mennä putkikauppaan mallien kanssa. 76 alkaen oli systeeminä diagonaali kaksipiiri ja kaksi eri putkea taakse, kaksi t-liitintä rintapellissä. 78 alkaen etu/taka systeemi - yhdellä putkella taakse ja paineenalennusventtiili rintapellissä. Nyt ilmeisesti autossasi on jokin oma rakennelma ja putken mitoitus sen mukainen. Kierteissä voi olla myös sekaisin tuumaisia ja millisiä.
imperial Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Niin... onhan vielä se yksi ristikkäinen systeemi paine-erokatkaisimella rintapellissä. Siinäkin tietysti menee kaksi putkea takakelkalle. Niiden putken mittoja en muista - voin tietysti kaivaa esille illalla.Mutta siltikin mallin mukaan kauppaan, niin saa varmasti haluamansa.
Hude Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 se on juurikin tuo paine-erokatkaisin-malli, ja molemmilla takasille on omat putkensa koko pohjan matkalta. Hupaista on, että tuo paine-eromittaus toimii edelleen hienosti, takajarrusylinterin hajotessa liikennevaloissa poljin alkoi painumaan--> keskikonsolissa olevassa katkaisimessa alkoi punainen valo loistamaan.
imperial Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Näinhän sen tulee toimiakin.. Mittoja en vielä löytänyt. Pitää katsoa tehtaan mikrofilmeistä. Veikkaisin kuitenkin, että toinen on 2439 mm ja toinen 2947 mm. Varmistan illan tullen.
Hude Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Se olisi hieno homma. Eilen tallilla otin tosi karkean mitan, joka oli noin 3 metriä. Eli kyseessä on se pidempi putki. Lähinnä se valon toimivuus yllätti, kun tuossa autossa piti fiksata melkein kaikki sähköt ennen kuin ne toimi, ja tuohon en nykinyt ollenkaan.
imperial Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2012 Oli nuo mitat ihan oikein. Sentti sinne sentti tänne ei meinaa mitään, mutta tärkeintä on oikeat tiivistepinnat. Takana jarruletkuihin tulevat liitospinnat ovat putkissa kartiomaiset. Paine-eroventtiiliin tulevat putken tiivistepinnat ovat pallomaiset. Pitkässä putkessa vasempaan takapyörään on 7/16 "ulkokierre etupäässä, siis isompi kuin oikeassa lyhyemmässä putkessa. Takapään liittimet on 3/8 sisäkierteiset.
Hude Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2012 Kiitos tiedoista!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään