Jump to content

Nokka-akselikyssäri


Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kenelläkää tietoa ko akselista.

 

nokan päässä merkintä AE19B2

yhden imun ja paon välissä numero 164

 

Mitattu 0.4 nostolla imu auki 274 astetta= ( 180-25-18)*2)

.30:llä 180-18-10 = 304 astetta

 

 

/Kimi

Kirjoitettu

Onko moottori 1071 S:n?

Noin kireitä nokkia tuskin on koskaan Mailerin 1100 pitkäiskukoneisiin laitettu virimielessä.

Melko harvinainen moottori "löytö", jos varmuudella koskettu viimeksi 1965!?

Maijalan Jamppa varmaan osaisi kertoa.

Eikös nuo ole aikas 649:n arvoja? Senkin Jamppa sanoisi heti.

Kirjoitettu

Ehkä moottorin koskemattomuus ei ulotu aivan 65 vuodelle. ;)

Joka ei tosin sen arvoa vähennä mitenkään.

Sastamalan suunnalta löytyy kaikkea :)

Kirjoitettu

Moi,

On se Aarnon pajasta, valitettavasti ei ole yhteystietoja moottorin myyjään enää.

Moottori oli nostettu pois jostain ralli-autosta ja se piti asentaa katupeliin, joka kuten 90% tapauksista

jää aina tekemättä.

 

Ohessa AE19:n asteet, aika huimat. Liikaa on liikaa.

 

nosto akselilta 8.3 mm

asteet imu 330

pako 338

Alla linkki, jossa jollain sama nokka.

viewtopic.php?t=3333&p=22924

 

Mittaan tänään vielä tarkemmin. Edelliset mitat vähän kiirellä mitattu.

 

Mulla on pöydällä STR930, alkup. 649, CA5 (BMC:n 649), Mauri Virtasen 649:jä n kpl, MD296 ja 288:ja nippu.

Kaukana tuo on 649:stä, laitan kuvia josta näkee selkeän eron.

Vertailut on tehty, jos haluaa oppia jotain, niin materiaalia on oltava :)

 

/Kimi

Kirjoitettu
Moi,

On se Aarnon pajasta, valitettavasti ei ole yhteystietoja moottorin myyjään enää.

Moottori oli nostettu pois jostain ralli-autosta ja se piti asentaa katupeliin, joka kuten 90% tapauksista

jää aina tekemättä.

 

Ohessa AE19:n asteet, aika huimat. Liikaa on liikaa.

 

nosto akselilta 8.3 mm

asteet imu 330

pako 338

Alla linkki, jossa jollain sama nokka.

viewtopic.php?t=3333&p=22924

 

Mittaan tänään vielä tarkemmin. Edelliset mitat vähän kiirellä mitattu.

 

Mulla on pöydällä STR930, alkup. 649, CA5 (BMC:n 649), Mauri Virtasen 649:jä n kpl, MD296 ja 288:ja nippu.

Kaukana tuo on 649:stä, laitan kuvia josta näkee selkeän eron.

Vertailut on tehty, jos haluaa oppia jotain, niin materiaalia on oltava :)

 

/Kimi

 

Joo, ei hitsi katuautoon tollanen.. ;D

 

No joo olipa outo nokka-akseli, mut enpä ollu tuosta pajastakaan koskaan kuullu??

Mutta Virtasen Mauri sen sijaan hyvinkin tuttu takavuosilta.

Ex- appiukolla joskus ollut töissäkin ..aikojen alussa, kuulema.

Mulla taitaa olla edelleen parikin Maurin normi akselista tehtyä nokkaa (n. "649" )

 

Vielä olis kiva tehdä jokin "piristetty", vaikka ratapäiville tms.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...