Jump to content

Minin hakeminen Saksasta


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hei!

 

Uusi käyttäjä ilmoittautuu foorumille! :))

 

Kovasti kiinnostaa Minin hankkiminen ja Saksasta olen katsellut, mutta paljonkohan moiseen tulee veroja ja maksuja, kun sieltä moisen hommaa?

 

Berliinissä olisi yksilö mitä olen miettinyt

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mini-1000-berlin/166003497.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=13&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1960-01-01&maxFirstRegistrationDate=1994-12-31&negativeFeatures=EXPORT

 

Terveisin,

 

Pehri

Kirjoitettu

Ensimmäinen juttu, älä osta tuota. -92 auton pitää olla vähäpäästöinen, ja toi on kaasutinpeli. 90 ja vanhemmat saavat olla kaasutinpelejä, sitä uudemmat pitää olla ruiskulla.

 

Kuluja tulee tietenkin auton tuontikulut, karkeesti tonnin jos lähtee varta vasten yhtä autoa hakemaan. Verot 500-800e. Rekisteröinti/vaatimuksenmukaisuustodistus/yms paperi jutut 500e. Käytännössä siis 2000e on minimissään kuluja että se on Suomen kilvissä.

 

Sitten vielä kun sitä remppaa parilla tonnilla ja maalaa yli niin ollaan siinä tilanteessa että parempi olla miettimättä niitä kustannuksia laisinkaan, mutta auto alkaa oleen pikku hiljaa siinä kunnossa että kehtää ajella.

post-20-13848035584817_thumb.jpg

Kirjoitettu

Kannattaa joo miettiä tuota ulkomailta hakua, seurata kotimaan myynnissä olevia Minejä mieluumin.

Jotkut sanoo, että noi Saksan ym. olis ruosteettomampi, ehkä? Ei oo kun yhdestä kokemuksia ja yllätyin kyllä, ulkohelmat tosin jouduttiin siihenkin uusimaan.

Tietenkin sieltä olis löytynyt varmaan vaikka mitä jos olisi alkanut lähemmin asiaa tutkimaan, mutta suhteellisen hyvä ollakseen vm. -92.

Pistää vähän enemmän euroja niin saa jo jonkun Suomessa entisöimän alusta loppuun jos haluaa ihan virheettömän yksilön jos sellaista haluaa? ;)

90 -luvun kaasariversionkin voi ostaa jos muuten on hyvä yksilö ja kun tietää sitten mitä toimia ja mitä sille pitää tehdä.

Kirjoitettu

Jep, Suomessa alkaa oleen uudempaa SPi-MPi kalustoa jo todella hyvin myynnissä. Tosin parempi valikoima Saksassa on minkä takia itse sen sieltä hain. Itsellä ykkösvaihtoehtona oli SPi ei Cooper "lisävaruste" sisustalla, jota ei oikeen täällä ollut. Lisäksi kokonaiskustannus olisi tullut isommaksi, kun ajattelee että melkein noihin kotimaisiinkin olisi joutunut pistää sen 2ke+maalaus.

 

Kesäharrastekäyttöautoksi en kelpuuttaisi tonnista, loppuu voima motarilla ja moottori huutaa hoosiannaa 3.44 perän ansiosta. Itse katsoin parhaaksi kompromissiksi perus SPi:n. Käytännössähän voimapuoli on täsmälleen sama kaikissa SPi ja MPi malleissa, on sitten Cooperia tai ei. Erot tulee perävälityksessä, MPI harvin, sitten SPi ja tihen on SPi Cooperissa. MPi on tietty mukavin suuremmissa nopeuksissa huomattavan harvan välityksen takia, mutta se tappaa mielestäni liikaa sitten jo muutenkin olematonta suorituskykyä.

Kirjoitettu
MPi on tietty mukavin suuremmissa nopeuksissa huomattavan harvan välityksen takia, mutta se tappaa mielestäni liikaa sitten jo muutenkin olematonta suorituskykyä.

 

Mulla on MPi Mini ja olen kyllä Mikan kanssa samaa mieltä tosta välityksestä. On se kiva pidemmän matkan auto, kun pysyy hyvin muun liikenteen tahdissa noissa 100 rajoituksilla, mutta muuten on kyllä melkonen nuhapumppu.... :P ;D

 

Kyllä mä jossain vaiheessa haluisin tohon omaanikin hiukan tiheemmän perän, mut se on sitte jo niin ISO remppa, et mun sietää olla TOSI kiltti tyttö, jotta saan siihen "vähän" apua! ::)

 

Ja ei ne Minit kauheesti ruosteettomampia siel Saksassa ole tai riippuu varmaan siitäkin, et mistäpäin Saksaa auton meinaa hakea. Etelä Saksassa ruosteettomampia, ehkä?? Ajattelin lähinnä tota teiden suolaamisjuttua talvisin... Omasta meni koko keula uusiks maalauksen yhteydessä, ku oli niin mätä.

Kirjoitettu

Etelä Saksa on paras vaihtoehto löytää hyväkuntoinen, olettaen että Mini on siellä elämänsä viettänyt. Toi mun laite oli huono yksilö sieltä, mutta silti vielä muutamalla hitsipaikalla pelastettavissa käyttökuntoon. Toisaalta Suomessa myynnissä oleviin yksilöihin pätee useimpiin tietty säännönmukaisuus. Ne ovat niitä edukkaimpia Saksasta ostettuja, eli ei mitään ihmeellisiä kunnoltaan mikäli ei ole rempattu. Lisäksi vielä jos on Saksassa juuri leimattu, on kunto huomattavasti parempi kuin juuri Suomessa leimatulla. Oma kokemus on että siellä ollaan hemmetisti tarkempia katsastuksessa (perustuu hyvin pieneen otantaan muutamasta sieltä tuomastani autosta), omassakin yksilössä oli noin 15kohdan hylkylista. Suomessa olisi niistä merkattu katsastuksessa pari, ja hylyn olisi aiheuttanut vain helmakotelon reikä. Esimerkiksi Suomen lainsäädännön mukaan on hankala puuttua "ruosteiseen jarruputkeen" mikä oli Saksassa aiheuttanut hylyn. Suomessa ei sen kuntoisesta putkesta olisi katsastusmies edes suullisesti huomattanut, vaikka ihan kyllä syyllä saisi mielestäni niin tehdä.

 

Jos haluaa hyvän auton, niin suosittelen vaikka viikon aktiivilomaa loppu syksyllä Saksaan. Silloin hinnat ovat maassa, käytännössä ne seisovat myyntirivistössä talven yli ja siten valikoimaa sekä tinkivaraa on hyvin. Rauhassa käy kiertelemässä ja kattelemassa eri yksilöt läpi. Mutta mikäli vanhempi 60-70luvun Mini kiinnostaa, niin silloin katsastaisin ehdottomasti Suomen ja Ruotsin tarjontaa.

Kirjoitettu

Hei!

 

Suuri kiitos kaikille valaisevista vastauksista ja avusta Minin etsinnässä!

 

Mitä portaaleja on hyvä käyttää ko auton etsintään, muita kuin perus nettiauto.com...?

 

Terveisin,

 

Petri

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...