proffa Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Omassa minissä -03 alkoi öljyvalo palamaan tyhjäkäynnillä teetetyn öljynvaihdon jälkeen kun tulin kotipihaan ja rupesin tutkimaan mistä johtuu. -06 vahemmissa öjynsuodatinkotelon kannessa on jousi ja muovihattu joka estää öljyä kulkemasta ohi suodattimen. Asentaja oli laittanut suodattimen väärinpäin ja jousi ja hattu puuttuivat. Menin uudestaan valittamaan asiasta mukanani tehtaan asennusohje ja kovan valittamisen jälkeen suodatin avattiin ja roskis tutkittiin eikä jousta ja hattua löytynyt. Aikaisempi huolto oli tehty merkkiliikkeessä eikä ole käsitystä koska osat oli heitetty roskiin suodattimen mukana. Ilman tuota jousta ja muovista hattua öljy pääsee siis kiertämään ohi suodattimen puhdistamattomana. Jenkki keskustelupalstalta löytyi vinkki asentaa uudempi -06 tullut suodattimen kansi jossa on tehty muutos eliminoi jousen ja hatun tarpeen (jousta ja hattua ei kuulemma saa tilattua uusia mistään. maahantuojan kommentti). Asennuksessa tuli ongelma vaikka kansi oli lähes samanlaisella kiinnityksellä se ei mennyt pohjaan asti ja vuoti oljyä reippaasti. Sorvasin pois kannesta kierteen lopussa olevat nystyrät ja kevensin myös o-renkaan ja kierteen välisestä reunuksesta pois n. 2mm tällöin suodattimen kansi meni pohjaan asti eikä enää vuotanut. Tarinan opetus: Kun käyt öljynvaihdossa katso tuleeko asiallisesti hoidettua. JOS ÖLJY PÄÄSEE KIERTÄMÄÄN SUODATTIMEN SE AIHEUTTAA MOOTTORIVAURION Terv. Proffa
uZu Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Mitä moottoria tämä koskee? Äkkiseltään en löytänyt kyseisenlaista rakennetta mistään.
timot Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Saman asian kanssa paininut pari vuotta sitten. Merkkihuollossa jousi ja muovikuppi oli heitetty roskiin. 4 viikkoa tutkivat Oulussa ennenkuin tajusivat missä vika oli.
proffa Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Bensa kone bmw/chrysler 1.6 jota käytettiin ensimmäisissä bmw mineissä.
Mini1380 Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 proffa: kyllähän ne siellä viimeisessä huollossa noi sun rensselit sieltä on unohtanut kun ongelmat alkoivat sen jälkeen ;) kai sulla on jotain mustaa valkoisella jos nyt alkaa tuleen ongelmia? Korjaamoilla kun yleensä on vastuuvakuutukset tälläisten mörhöjen varalle. Ei toi ainakaan paljoa hyvää ole tehnyt jollei vielä mitään tuhonnutkaan. Tuppaa noi öljynpaineenvalot vaan syttymään silloin kun painetta ei enää käytännössä ole nimeksikään.
proffa Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Olin itse tutkimassa suodatinroskista eikä siellä ollut jousta eikä hattua. Uudella suodattimella joka oli eri merkkinen ja oikeinpäin asennettu oöjynpainevalo ei palanut enää tyhjäkäynnillä. Jenkkifoorumilla tämä on yleisesti tunnettu ongelma.
uZu Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 http://new.minimania.com/article/2541/MINI__02-04__Oil_Filter_Confusion_-_Problem_-_Hints Muutos näyttäisi tulleen -04. Uudemman mallinen kansi pitäisi mennä paikalleen ilman sorvia. Vanhaan kanteen ei osia saa siitä yksinkertaisesta syystä, että se oli suunniteltu erittäin huonosti.
proffa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 Niin pitäisi jutun mukaan muttei mennyt ja jouduin sorvaamaan kierteelle lisää tilaa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään