villep Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Kun vastustaa niin vastustaa kunnolla.. Huomasin läikän öljyä auton alla, tarkastin öljyn määrän ja öljyä on liikaa. Tikku haisee bensalta eikä paineet nouse kunnolla eli bensaahan siellä on seassa. Vika lienee bensapumpussa ja tästä käsittääkseni selvitään bensapumppu uusimalla ja öljyt vaihtamalla..? Vai jääkö multa taas jotain ymmärtämättä?? Eihän vikaa muualta kannata hakea?
minorv8 Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Mites tuo pumppu vaikuttaa asiaan ? Jos mekaanisen bensapumpun kalvo on sökö niin pumpun läpi vois bensa päästä kampikammioon. Muuta jos se on sökö niin ei mosa kyllä käykään. Mineissä harvemmin on mekaaninen pumppu. Sähköpumppu joko toimii tai ei, harvemmin se innostuu pumppaamaan kovemmalla paineella kuin mihin se on suunniteltu. Jos kaasarin neulaventtiili falskaa niin kone saa liikaa tavaraa ja tuppaa käymään raskaasti/haisemaan bensalle. Palamaton bensa valuu renkaiden läpi kampikammioon. Onko koneella ajettu paljon ?
villep Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Syyskuuta, 2007 Mekaaninen pumppu on kyseessä (luulin että mekaaninen on se yleisempi...). Kun sanoin että öljyä on liikaa ja tarkoitin että sitä on todella pahasti liikaa ja öljy haisee bensalle voimakkaasti. Äkkiseltään keksiny muutakaan reittiä mistä tollanen bensamäärä ois voinu edes teoriassa valua koneen läpi. Kone käy varsin nätisti eikä kaasari oo tulvinut mistään, ainakin päällisin puolin kaikki kunnossa. Näppituntumalla väittäisin että bensa päässyt väärään paikkaan suht lyhyen ajan kuluessa. Ainakin öljynpaineet oli ihan hiljattain vielä ok. Mä oon ajanu koneella reilut 2k km tämän kesän aikana, viime talvella nostettu paikalleen. 50 000 mailia sillä oli myyjän (tarinan) mukaan ajettu kun sen ostin.
minorv8 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Pumppu on suht halpa ja "helposti" vaihdettavissa jos vain kädet mahtuu sekaan. Kannattaa aloittaa siitä. Jos sitä bensaa on mennyt tolkuttomasti öljyn sekaan ja pumpusta falskais niin en usko että kone enää kunnolla pelaisi. Jospa joku urpo on käynyt lorauttamassa bensaa öljyn sekaan konehuoneesta ?
villep Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kävin vilkasemassa tulpat ja nyt oon taipuvainen uskomaan että se tulvii sittenkin yläkautta kaasarin läpi. Milläs ton neulaventtiilin kunnon saa varmistettua? Hetken aikaa mietin että auto on joutunut ilkivallan kohteeksi, seisoohan se kuitenkin kadulla yleensä yöt. Mutta kuka hitto näkis sen vaivan ja miks...
minorv8 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Riippuu kaasarista, jos on HS2/4/6 joissa on erillinen uimurikammio niin bensaletku ja kansi irti, kansi nurinpäin ja puhaltaa putkeen. Jos neulaventtiili pitää niin ilma ei kulje läpi. HIF-tyypin kaasarit pitää irrottaa imusarjasta koska neulaventtiili on siellä kaasarin rungossa kurkun alapuolella. Sama temppu sillekin. Jos se kaasari on siinä käsillä niin kannattaa vaihtaa se neulaventtiili ja säätää bensanpinnan korkeus. Jos neulaventtiiliä ei viitsi vaihtaa niin tarkista joka tapauksessa bensanpinnan korkeus.
villep Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Juu, kaasari (HS4) on käsillä ja neulaventtiili on kädessä. Tämä on nyt niin uutta asiaa aloittelijalle että täytyy varmistaa parikin juttua.. Eli vilkasin minisparesin sivulta neulaventtiilit eikä se mikä mulla on näytä tältä http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34063 vaan samalta mikä tulee esim kitin http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=37944 mukana. Onkos toi nyt vaan saman ajatuksen kaks eri toteutustapaa? Ja kuinka mä sitten pinnan korkeuden säädän ja about mihin korkeuteen se olisi hyvä laittaa? Saako venttiileitä ihan jokaisesta autotarvikepuljusta vai täytyykö kääntyä erikoisliikkeen puoleen?
minorv8 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Tuo kitin neulaventtiili on se normaali versio mikä HS kaasareissa on ollut. Tommoista Minisparesin versiota en ole nähnyt. Bensanpinta säädetään taivuttamalla kohon metallista peltivartta. Voin skannata sulle kuvan jos pistät sähköpostiosoitteen. Tarkista nyt kuitenkin ekaksi se että se ylipäätänsä pitää.
villep Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Venttiili tuntuu pitävän mutta vaihdan sen nyt kuitenkin. Onko tietoa mistä noita kannattais kysellä, säästyis se etsimisen vaiva? Ilmankos ei säätäminen mennyt jakeluun kun moista peltivartta ei ollut vaan koho oli tapilla suoraan kiinni kohokammion kannessa. Laitoin sähköpostin yv:llä.
Mini1380 Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kysäses tollasesta paikast: http://www.kaasutinexpertti.fi/ , on ainakin pitänyt SU:n osia hyllyssä ja tietää niistä aika paljon.
villep Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Syyskuuta, 2007 Jees, tattista vaan, kaasutinexpertillä oli hyllyssä noita (15 kpl). Mulla on toinen kone varastossa eli taidan kuitenkin ensin käydä siitä lainaamassa ton kohokammion kannen hilkkeineen, jos sieltä vaikka löytyis se puuttuva peltilätkä niin saisin myös pinnan korkeuden säädettyä. Samalla taidan raapasta matkaan toisen bensapumpun siltä varalta että siitä mättää.. Kiitos kaikille osallistuneille avusta.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään