Jump to content

austin morris 1300

jyppe

Recommended Posts

Kirjoitettu

niijoo että siis pitäsköhän minun sinne pumpulle antaa ensin moottori öljyä ja sitten käynistellä sitä vasta ja niih uuden öljynpaineen anturin laitoin siihen mutta pitää kokeilla vanhaa että toimiko paremmin. 

Kirjoitettu

mitenkäs ja missä se paineen säätimen luoti on että voiko sitä kokeilla vaikka kone on kasassa mutta öljypummpu on puhsitettu aikoinaan ja uus tiivistelaitettu väliin.

Kirjoitettu

Ehdottomasti laita sinne pumpulle "siemenöljy" irrottamalla se banjopultti, itse laitan sitäkautta kasattuihin koneisiin aina ennen käynnistystä öljyn ja joskus jo pitkän seisonnan jälkeen tuo täytyy tehdä.
Paineensäätimenluotiin pääset käsiksi sen banjopultin alapuolella olevan kupupultin avaamalla.

Kasasitko vanhalla pumpulla?? Ja oliko muka oikeesti sen näköinen että ilkes laittaa?

Kirjoitettu

joo pitää laittaa öljyä viikolla ja oli kun pesin kaikki koneen osat moottori pesurissa niin irtos hyvin kaikki töhnä ja oli kirkkaan puhtaan näköinen.eli kasasin vanhalla pumpulla.

Kirjoitettu

en tainut avata mutta näytin kaverille joka on auton asentaja korjaaja ja osaa näitä vanhojakin autoja laitella ym niin sano että hyvä on ihan ja eihän tällä moottorilla ole ajettu ennenkuin se pääsi latoon niin 46tuhatta mailia jos oikein osasin mittaria lukea. mutta pitää kokeilla pakkosyöttää öljyä pumpulle että jos se siitä heräis toimintaan.

Kirjoitettu

mikäs vika niissä on tulpanjohdoissa sinusta on . autodatasta otettu moottoriin kaikki kiritysarvot ym niin on oikein ja jos tänne saavideon laitettua niin kuhan öljypumputoimiipi niin laitan videonkin tänne tulemaan jos osaan. 

Kirjoitettu

ainiin juu siis näissä kuvissa niin saattaa olla tulpan johdot väärässä järjestyksessä mutta ennekuin käynistettiin ne katsottiin oikeeseen järjestykseen ja kun moottori on lopputyönä niin moni muu oppilas tekee hallaa ja käy päivittäin muuttamassa johtojen järjestystä......

Kirjoitettu

uusia kuvia ja tämmöseltä se nyt näyttääpi ja säädetty venttiilit toisen kerran. videon oisin halunut laittaa mutta ei näköjää pysty laittamaan

post-1220-0-80862300-1395434450_thumb.jpg

post-1220-0-97871600-1395434516_thumb.jpg

Kirjoitettu

Hyvän näköinen (y) , entisöintiä ajatellen jonkun verran väri virheitä koneessa...... jos kiinnostaa

Joko tuli paineet koneeseen?

• 1 year later...
Kirjoitettu

Huisia! Hyvä että tulee mun kaunokaiselle kavereita :) kerrohan miten edistyy ja jos osia ylimääräisenä, olen kuulolla! Itse olen vain ajanut ja alkaa vähän olemaan kaikkea vailla

• 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

jees. eipä hirveesti ole talven aikana tullut rakennettua kun armeijassa oltuvaan. mutta tässä kesällä jatkan korinhitsausksella kun se jäi viimesyksynä kesken ja samalla ois tarkotus etu ja takapukit kunnostella.

jos jollakin on ylimääräisenä etu tai takapukin osia niin voisikiinnostaa, samalla polttoaine tankki on vielä etsinnässä.  :)  :)  :)

• 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Nonii pikkuhiljaa pitäs aloittaa etupunkin rakentamista. loppujenlopuksi aikahyvässä kunnossa on säilynyt. huomenna purkamaan vaan ja hiekkapuhallus ja paksumassa kerros päälle.

jos on etupukki osaa jollain ylimääräisenä, voipi kiinostaa ostella.

post-1220-0-48468000-1434135493_thumb.jpg

Kirjoitettu

Älä mitään massaa siihen laita, vaan maalia.

• 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

nonii taas pikkusen morris edistynyt lähipäivinä pääsee etupukkia kasaamaan, tommosen maalausteline tuli tehtyä niin on helpompi ruiskulla maalailla, löytyykö vielä ton mallisia jarrupaloja kun olen yrittänyt löytää eri sivuilta mutta en ole samanlaisia löytynyt, tiedän kuva on huono mutta jospa siitä vähän selvää sais.

post-1220-0-09914900-1441999545_thumb.jpg

post-1220-0-81899400-1441999554_thumb.jpg

post-1220-0-03271100-1441999563_thumb.jpg

post-1220-0-02882500-1441999571_thumb.jpg

post-1220-0-14570200-1441999584_thumb.jpg

Kirjoitettu

okei, pitääpäs kysellä, osaattekos sanoa miksi näitä jarrupaloja tai satulatyyppiä ei ole minissä tai muuten brittiautoissa yleisesti vai onko aika mennyt jarruosien ohi ja sen takia hankalempi löytää uutta osaa?

äsken katoin mitä netissä oli saab 96 jarrupaloja niin ei ihan ole sopivia.

• 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Nonii nyt tuotiin kori sisälle ja jatkettiin koritöitä eli hitsailua tiedossa vähäsen samalla laitan uudet hydrolastik putket ja jarruputket ja letkut pohjaan ja samalla vanha massa pois ja uutta tilalle.

Tulihan korikäänetty tänään kyljellee alla on vanha traktorin eturengas(kumi vaan) ja vanhoja patjoja, ompahan parempi hitsailla ainakin.

post-1220-0-49110500-1445537023_thumb.jpg

post-1220-0-99071800-1445537032_thumb.jpg

post-1220-0-25618000-1445537049_thumb.jpg

post-1220-0-58547100-1445537054_thumb.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...