jyppe Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Toukokuuta, 2018 Vaihdoin virranjakajan osat. Liekö jotain väärin kun hetken pyöri tosihyvin sitten vaan yski ja sammui.
jyppe Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2018 Startin vaihdoin tänään kun alkuperäinen mikä kiinni ollut alkoi temppuilemaan. Kokeilin käytiin ja lähti heti käyntiin ja pysy omin avuin tyhjäkäynnillä kunnes sammu niinkuin alkuperäinen ongelma ollut ja epäilys menee kaasuttimen puoleen kun auto ei lähtenyt lämpimänä enää käyntiin,otin ilmanputsarin pois ja nostin kaasuttimen neulapaketti sormilla ja kokeilin käyntiin ja käyntiin lähtikin. Kierroksia ottaa hyvin ja ryypy näkyy toimivan myös eli mitä pitäisi seuraavaksi tehdä? Miten neulan saa irti siitä isosta mötikästä kun ei tunnu irtoovan vaikka löysää neulan vieressä olevan ruuvin.
FD100L Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2018 12 tuntia sitten, jyppe kirjoitti: Startin vaihdoin tänään kun alkuperäinen mikä kiinni ollut alkoi temppuilemaan. Kokeilin käytiin ja lähti heti käyntiin ja pysy omin avuin tyhjäkäynnillä kunnes sammu niinkuin alkuperäinen ongelma ollut ja epäilys menee kaasuttimen puoleen kun auto ei lähtenyt lämpimänä enää käyntiin,otin ilmanputsarin pois ja nostin kaasuttimen neulapaketti sormilla ja kokeilin käyntiin ja käyntiin lähtikin. Kierroksia ottaa hyvin ja ryypy näkyy toimivan myös eli mitä pitäisi seuraavaksi tehdä? Miten neulan saa irti siitä isosta mötikästä kun ei tunnu irtoovan vaikka löysää neulan vieressä olevan ruuvin. Kaasarin puhdistus/ huolto ja ehkä korjaussarjakin olis ok! Kaasuttimen luisti (mäntä) varmaan takertelee. Avaa kaasuttajan yläosasta se korkki ja lisää ohutta öljyä vaimentajaan. Tarkista lopuksi, että mäntä pääsee putoamaan vapaasti alas (suuttimen keskitys), pitäisi kuulua klok!
jyppe Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2018 Rakennan toisen kaasuttajan jospa se paremmin toimis. Mitä hyötyä/eroa on jos neula on pitempi toisessa kaasuttajassa verrattuna alkuperäiseen kaasuttajassa. Paikalleen tuleva kaasari on alegron moottorista.
jyppe Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2018 Maileria korjailtu pikkuhiljaa ja testiajoja suoritettu. Kysymys onkin että mittari lopetti toimintansa siis pelkästään nopeuden näyttämisen muuten pelaa kaikki mittarissa. Otin mittarin vaijerin irti niin vaijerinhan pitäisi pyöri kun ajaa autolla. Olenko oikeassa eli olisiko vika mittarin vaijerin rattaassa joka on laatikossa??
Mini1380 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2018 Todennäköisempää että vaijeri poikki kun ne rattaat laatikosta rikki, oletko tarkastanut että vaijeri ehjä. Joskus ollut kyllä laatikostakín se neliöpää väljistynyt mikä pyörittää vaijeria.
jyppe Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2018 Joo vanha vaijeri oli vähän tiukasti kiinni juuressaan. Onneksi korjaatui uudella vaijerilla.
jyppe Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2018 Vähän ei tahtonut kokoajan pelata nopeusmittarin vaijeri mutta nyt vika selvitetty.
jyppe Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2018 Maileria käytin katsastuksessa ja eipä leimaa tullut. Jäi alapallojen säätöä, miten saada alapalloista välystä pois?? Ja takajarrut toimi huonosti vaikka vaihdoin toisen jarrupaineen säätimen niin uusinta katsastuksessa ei hirveän paremmat olleet, lisäksi käsijarru kuskin puolella huono, apukuljettajan puolella paremmat jarrut molemmat. Katsastaja sanoi että ottaa jarrupaineen säädin pois ja laittaa normaali T haara jarrupaineen säätimen tilalle. Onko hyvä idea kokeilla.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2018 Empä suosittelis säätimen pois ottoa,takana pitäs paremmin,mutta ehkä kääntys poikittain soralla jarrutettaessa.Säädä ja ilmaa niitä vielä,saattaa silläkin korjautua.Onko kengät takana varmasti oikein kasattu? Nivelet auki ja niitä ohuita prikkoja pois välistä.Nehän ovat avattavaa mallia tai sitten paksumpaa vaseliinia nippoihin. Tarkista vielä käsijarruvaijerin kireys ja onko linkut kuluneet. Jos ne kuskin puolen kengät väärin kasattu,ei se käsijarrukaan pidä.
tailke Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2018 Siinähän varsinainen katsastusmies.
koirankoppi Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2018 Saman asian takajarrujen kohdalla vaati minulta eräs katsastusmies vuonna 1985 Minissä. Mikään selitys ei auttanut. Laitoin T-kappaleen venttiilin tilalle ja sitten oli tyytyväinen. Muutin ennalleen heti leiman jälkeen ja sen jälkeen seuraavina vuosina ei ollut ongelmia
Mini1380 Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2018 Sain kanssa tänä vuonna aika kauan selittää katsurille että ei Minissä saa olla liikaa tehoa takajarruissa kun muuteen kääntyy tiukassa jarrutuksessa ympäri. Lopulta uskoi selityksen.
FD100L Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2018 On 27.6.2018 at 16.55, jyppe kirjoitti: Maileria käytin katsastuksessa ja eipä leimaa tullut. Jäi alapallojen säätöä, miten saada alapalloista välystä pois?? Ja takajarrut toimi huonosti vaikka vaihdoin toisen jarrupaineen säätimen niin uusinta katsastuksessa ei hirveän paremmat olleet, lisäksi käsijarru kuskin puolella huono, apukuljettajan puolella paremmat jarrut molemmat. Katsastaja sanoi että ottaa jarrupaineen säädin pois ja laittaa normaali T haara jarrupaineen säätimen tilalle. Onko hyvä idea kokeilla. Shimmilevyjä pois nivelistä, mutta tarkista,ettei jää liian kireäksi. Silloin hyvä kun nivel liikkuu irrallaan "tahmeasti" koko liikeratansa. Nosta takapää pukeille ja avaa rummut vielä tarkista asennus, herkistele tarvittaessa käsijarruvaijerit ja -linkut. Kun oot kasannu niin momenttiavaimella on hyvä tarkistaa että jarrut ottaa tasaisesti. Käsijarrun pystyy yksinkin, mutta käyttöjarrujen kanssa on hyvä olla kaveri tai sitten vaikka jokin palikka, laudanpätkä tms. polkimen ja istuimen väliin laitettuna. Kyllä se siitä
jyppe Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Vaihdoin varmuuden vuoksi uuden jarrupääsylinterin, tuntui paremmin neste kulkevan lisäksi aukasin molemmat takarumpu jarrut ja vaikuttaisi että on toinen jarrukenkä väärinpäin kun katsoo räjäytys kuvaa, en sitten tiedä onko siinä vaikutusta jarrujen tehokkuuteen. Katsokaa huomaatteko onko muuta jarruissa väärin.
MiniKö Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Taitaa olla etumainen kenkä ylösalas.Iso reikä( se mistä käsijarrulinkku nyt menee läpi) eteen ylös ja taakse alas. Kuvasta ei näy onko itse linkku oikealla puolella,pituussuunnassa menevä rauta yläpuolella ja vaijerilta tuleva alapuolella,ala jousikin omituisella mutkalla ja ylösalas,toi iso koukku kuuluu taakse.
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Joo,etummaiset toisin päin ja jouset mielellään sisäpuolelle.
MiniKö Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Hyvä pointti Turbo! Tsemppiä Jyppe kyllä se siitä kun sedät neuvoo
FD100L Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Juu, sisäpuolelle molemmat jouset ja toi alempi jousi niin, että keskiosa on tossa käsijarrulinkussa kiinni, muuten se hinkkaantuu poikki tosta keskeltä. Jarrukengät pitää olla just oikeinpäin, ensiö ja toisiokenkä se riippuu pyörimissuunnasta. Tosta kuvasta ny ei näy kumpi on vas ja kumpi oikee??
jyppe Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2018 ekassa kuvassa kuskinpuolelta ja alempi kuva apukuskinpuolelta.
FD100L Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 11 tuntia sitten, jyppe kirjoitti: ekassa kuvassa kuskinpuolelta ja alempi kuva apukuskinpuolelta. Juu no sitten on etumainen kenkä molemmissa väärinpäin kuten "Turbo 69" jo totesikin.
MiniKö Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2018 Katso tuolta https://www.mgexp.com/phorum/read.php?56,3135146 siinä aikahyvä kuva mistä näkee jousien läpiviennit ja paikat,kuskin takapyörä.
jyppe Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2018 Molemmat puolet kasattu ja vähän paremmin jarrut ottaa kyllä mutta vieläkin kuskin puolen käsijarru heikkotehoinen. Käsijarru linkussa on paljon enemmän väljyyttä ennen kuin ottaa kiinni jarruun, kun apukuskin puolella linkku liikkuu vai vähän eli toimii nähtävästi oikein. Mistä alkaa vikaa etsimään? Meinasin vaihtaa toisen linkun seuraavaksi.
jyppe Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2018 Viimein sain maileriin liikenteeseen. Jarrut toimivat mutta oli ilmaus työ takana. FD100L 1
jyppe Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2018 Kiitos auton rakennus vaiheessa autaneille ja vinkkiä antaneille. FD100L 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään