Kimi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Moi, Anturi irti ja säädä kompurasta 2 bar painetta . Paina anturi maihin että valo syttyy, kun laitat painetta anturiin niin pitää valon sammua. Tai yleismittari nastan ja anturin väliin. /kimi
FD100L Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2018 Öljynpainemittari olis kyllä hyvä olla, ite hain Motonetista, ei paljon maksanu. Samoin lämpömittari.
Kimi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2018 Pyörittää konetta ensin ilman tulppia jotta saat paineet , vasta sitten tulppien kera. /kimi
jyppe Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Helmikuuta, 2018 Tänään laitoin lisää osia paikoileen mutta en muista miten valoumpiot laitettiin paikoileen. Onko jollain ohjetta valoumpion metallipohja on jo paikoillaan. Lisäksi kokeilin merkkivalo hommaa, latauksen merkkivalo sammuu kun irroittaa laturista mutta öljyn paineen valo palaa vaikka johdon ottaa pois ja kokeilin muitakin johtoja en sammunut valo eli pitääkö öljyn paineen anturi eristää jotenkin. Lisäksi jäin ihmettelemään miten johtojen väri täsmää laturin johtoihin mutta muuten ei ole kummallakaan valolla muuta yhteistä.
jyppe Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2018 Tänään saatu ajovalot ja parkit toimimaan ja välillä pyyhkijätkin mistä johtuu ettei aina virtakulje. Takavalot vielä epäkunnossa. Lisäksi laitettu pikkuosia paikoileen. Paljonko vanhoissa autoissa pitäisi laturin ladata nyt nousee hitaasti lataus??
Turbo 69 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2018 Tasavirta laturi on vähän heikko,tyhjäkäynnillä ei lataa just mitään.Kierroksilla sitten jotenkuten.
jyppe Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Maaliskuuta, 2018 monta viikonloppuna sähköjä ihmetelty morriksessa ja jotain ollaan saatu toimimaankin, kuorin johtosarjan auki ja oli jonkin verran huonoja johtoja ja osa sulaneitakin, ne vaihdoin uusiin johtoihin. mutta sähköistä saatu toimimaan ajovalot toisessa pitkät ja lyhyet ja toisella puolen vain pitkät. puhatimen moottori, pyyhkijät, latauskin saatiin pelaamaan nyt lataa 13,7 pienillä kieroksilla. outoa on että vilkut sain toiselle puolen toimimaan mittarin mukaan ja rele naksuu mutta valot pilkkuu jokanurkassa, mistä alkaa vilkkuissa ettimään vikaa. takavalot ei muuten pala kuin toisen puolella jarruvalo kun jarrupoljinta painaa. vanteet ovat puhalluksessa ja sitten pääseen maalaamaan vanteet, pikkuhiljaa valmiiseen päin menossa sähköt vähän kyllä ihmeeliset ja olen katsonut viiteitä sähkökaaviosta.
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2018 Ei ne mitkään ihmeelliset ole,jos siellä on sulaneita johtoja.Joskus ollu kunnon oikusulku.Johdot vaan uusiksi tai saat tapella niitten kanssa aina.Kaavioitten avulla ne pystyy tekemään itsekin.
minorv8 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2018 Jos noinkin paljon palaa valoja edessä niin koetapa etsiä lyhyiden johtojen haaroitus. Lienee jossain keulassa. Nuo haaroitukset tuppaa patinoitumaan ajan myötä. Putsaus ja pikkuisen kuparitahnaa niin pitäis alkaa toimimaan. Takavalot: toimiiko sulla parkit edessä ? Jos toimii niin sama juttu: etsi haaroitus. En muista miten mailerissa lähtee johtosarja taakse mutta tuo haaroitus voi olla kojelaudan takana. Eteen menevät parkkijohdot ovat punaisia, taakse tod. näk. punavihreä. Jarrut: jos toinen pelaa niin haaroitus takaluukussa mykkänä. Vilkut sitten: yleensä vihreä johto sulakerasialta releelle ja vaaleanvihreä vilkkuviikselle. Siitä sitten vihreä/punainen vasemmalle ja vihreä/valkoinen oikealle puolelle. Tuo on simppelimpi versio ILMAN hätävilkkuja. Jos on hätävilkut niin silloin kytkentä on vähän kimurantimpi. Mun mielestä Mailerissa ei pitäisi olla hätävilkkuja vakiona. Jos sulla on hätävilkut niin sitten tutkisin tuon hätävilkkukatkaisijan. Ja sen jälkeen vilkkuviiksen. Mutta aina on mahdollisuus että johdot on jostain kärtsänneet. Onhan sulla kuitenkin polttimot kunnossa ? Noi johtojen värit on Minin kaaviosta mutta Mailerissa on muistaakseni samat johdot. Itse olen hyödyntänyt Mailerin johtosarjoja mm. Minorin sähköissä eli pitäis olla samat värit...
jyppe Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2018 Rassailtu sähköjä lisää ja etuvalot lyhyet ja pitkät yhdessä toimii ja jarruvalot molemmilla puolen ja vilkkuongelman sain laitettua että kuskinpuolella toimii vilkku edessä ja takana mutta kun kääntää vivun oikealle ei tapahdu mitään. Ei relkään naksu. Onko vinkkiä mistä etsiä vilkut toimimaan. Lisäksi takavalo haaroituksessa on 1 johto ylimääräinen tai ei ole johdolle vastakappaletta ainakaan onkohan se valmius lisävarusteet?? Vilkuista lisää kummankaan puolen etulokasuojassa olevat vilkut ei toimi. Olen huono aina näitten sähköjen kanssa.
minorv8 Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 21. Maaliskuuta, 2018 Vilkkuongelma haiskahtaa viiksen vialle. Kokeile yleismittarilla viiksen johdoista että peliittäkö vilkkuviiksi. Onko sulla rekisterikilven valo kytkettynä ? Se palaa takavalojen kanssa. Loksun vilkut: joko haaroitus patinassa, polttimo sökö tai ei ole maadoitusta.
jyppe Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Tyhmä kysymys mistä saisin varmuuden kumpiko sähköjärjestelmä on autossani plussa rungossa vai normaali miinus rungossa.
Kimi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Katso kummasta akun navasta kaapeli menee runkoon /kimi
Turbo 69 Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Alunperin on plus maadotteinen,mutta ilmeisesti joskus käännetty,jos kerran laturi toimii.
jyppe Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2018 Mulla laitoin kaapelit plussa runkoon ja OK on pelannut ja viimeksi kun mittasinlataus jännitteen oli 13.5/7 vilkut pelaa joka nurkassa niinkuin pitääkin vika vilkussa kun ei toiselle puolen toiminut oli johto irti ihan viiksenjuuresta. Enää pitäs saada toimimaan takavalot. Jarruvalot siis pelaa lisäksi rekisterikilvenvalot ja sisävalo. Huomenna katsottava johtoja lisää. Mikä ylimääräinen johto on takavaloilla? Lisäksi on ylimääräinen johto etuvalo kytkimessä myös.
jyppe Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2018 Sen verran sähköjä saatiin että kaikki alkoi melkeinpä toimimaan paitsi töötit voikohan ne olla rikki vaan. Takavalotkin löyty ja sisävalokin mutta sisävalo jää päälle vaikka katkaisee virran eli taitaa vielä olla johtoja sekasin. Katsoin kylläkin sähkökaaviosta ohjeet mutta lopuksi hävisi vilkujen toiminta ja joitakin muitakin valoja. Outo auto on tää kyllä :D
Mini1380 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2018 Tööttihän nyt on helppo kokeilla irtonaisena irto akussa että pelaako se vai ei....
jyppe Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2018 Onkos jollain kuvaa konehuoneen sulake rasiasta.sähkökaavio on mutta kuva olisi varmuudeksi hyvä. Kun yläpuolen lasisulake palaa usein siinä. Muuten pelaa sähköt hyvin paitsi tööttit ei sano mitään, en ole kokeilut erikseen pelaako töötit mutta laitoin uuden sulakkeen niin laitoin akun kiinni niin palosulake heti. Minulla on 2 violettia johtoa yläsulakkeella ja vastapuolella ruskea johto joka mene solenoidille. Minulla Sähkökaaviossa näkyy vain 1 johto noita violetteja vai onko minulla vai huono sähkökaavio.
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Onko Mailerissakin töötti painilke vilkkuviiksessä?
jyppe Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Joo viiksen päästä painamalla pitäisi toimia jos oikein olen ymmärtänyt.
Turbo 69 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Okei,sitä kautta se maadoittaa töötin.
minorv8 Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 1969 asti Mineissä violetti menee sulakkeeltä töötille ja sieltä sitten viikselle.Töötin painaminen maadoittaa piirin. Nyt kantsis sitten mennä johto kerralla piiriä läpi. Ja tsekata myös töötit irtoakulla niin kuin jo aiemmin ehdotettiin. Mulla oli MG:ssä kaksi tööttiä, en muista miten perusmailerissa on. Jos sulake palaa töötin takia niin silloin vika lienee sulakkeen ja töötin välillä. Eli virta menee jossain maihin. Jos se menis töötin jälkeen maihin niin huutais koko ajan. Mineissä on kaksi violettia, toinen töötille ja toinen mm. sisävalolle. Irrota vuorotellen molemmat ja yritä saada sulake paukkumaan. Se kertoo sitten kumman piirin takana on häikkää. Myöhemmissä Mineissä virta kulkee katkaisijan kautta ja töötti on maadoitettu.
jyppe Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Nyt töötit otettu irti ja kokeiltu akusta suoraan ei ääntä löytynyt ja sulake ongelma korjattu ei polta enää johto vaihdettu toiseen kohtaan. virtaatulee töötin johtoihin kun painaa viiksestä. Käsijarru säädetty ja toimii ja kytkin ilmattu kokonaan ja säädetty. Eli onko töötit minulla rikki kokonaan. Kokeilin isossakin akussa mutta ei toiminut.
jyppe Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 sain vanhan kuvan mailerista, entisen omistajan perikunnalta.
Kimi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2018 Moi, Kyl se voi olla kuulossakin vika. Minin rakentajat sen verran iäkästä porukkaa et kannattaa nuoremmilta varmistaa :-) Rikki se on. Sen verran vinkkiä että hae töötti mieluumin romikselta kuin biltema/motonetistä. Uudet on ihan kuraa. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään