Jump to content

austin morris 1300


jyppe

Recommended Posts

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Nonii pyhät alkaa olemaan juhlittu ja vähän aloitettu auton kunnostusta. Uusi öljy pumppu laitettu paikoileen ja ratas myös. 

En enää muista kun konetta ekan kerran kunnostin että irtooko kuvassa olevan laakeri ihan ulos vetäjällä. Koodin edestä sokka jo otettu pois. (On aika tiukassa)

Tiiviste pinnat alkaa olemaan putsattu mutta vielä pitää kytkin puolen steva tilata ja jotain pikku osaa jotta voi auton kasailla valmiiksi.

Edelleen ostetaan aurinko lipan tai lipat maileriin.

IMG_20171226_143323.jpg

IMG_20171226_143332.jpg

Kirjoitettu

Vaatii ulosvetäjän.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

joo, otin pikkurälläkällä pois ja hyvin lähti, onko jotain pikku vinkkiä uuden laakerinlaitossa kun aika tiukka menemään akseliin??

Kirjoitettu

En huomannut, että kukaan olisi maininnut tuosta kampiakselin päässä olevasta ensiövetopyörästä. Se näyttää olevan kelvoton. Ulompi holkki on murtunut ja ei voi toimia tuollaisena. Ehjästä rattaasta ja irtoholkista kuva tässä:

 

22G109 holkki.jpg

22g1053.jpg

Kirjoitettu

Pikkulaakerin saa paikalleen sopivalla putkella tai hylsyllä lyömällä.Tosiaan tuosta ensiörattaasta on laakeri sökö.Minitronilla näyttäs olevan uusia,itse ratashan on vielä ehjä.

Kirjoitettu

Toka kuvan laakeri on rikki,siinä kuuluis olla muutaman millin olake.Näkyy Imperialin lähettämissä kuvissa.

Kirjoitettu

Pitääkö ton ekan kuvan ohutmetalli suikale olla irtonainen kuin nyt mulla vai kiinteä eli onko siinäkin vaihdettava laakeri pinta, näyttää hyvin kiinteällä.

Kirjoitettu

Eka kuvan pinta ok.Toka kuvan pinta sisäpuolelta pitäs irrottaa,taltta tai paine-ilma puukko saha olis kova sana.Jotenkin siun pitäs se irti saada.

Kirjoitettu

Ekassa kuvassa renkaan voi jättä pois jos haluaa. Suorista ja paina se paikoilleen ja jos pysyy niin ok. Sen tarkoitus on vähentää öljyn menemistä rattaille.

Renkaan etupuolella oleva pinta ei ole irrotettava laakeripintaa. Sitä vasten tulee kytkinkopan stefa. Riittää että se on suht hyvässä kuosissa.

/kimi

Kirjoitettu

onko jollain harrastajalla antaa mittoja kyseisestä laakeri holkista joka minulla rikki, koska jos vois koneitamo tehdä uuden laakeriholkin jos mitat saan kunnossa olevasta osasta, toinen vaihto ehto on että jos sama osa olisi austin alegrossa niin purkais koko rattaan toisesta moottorista tai sitten jos muilla harrastajilla olisi hyllyssä minulle käypää kokoratasta.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Kyllä vain kunnossa oleva ratas löytyi alegron moottorista. Kylläpäs tuli hyvä mieli kun löyty sopiva osa.

Kysymys eikös kampiakselin stevan voi laittaa paikoileen vaikka kasaisisin välikopan paikoileen ilman stevaa 

IMG_20180201_165046.jpg

Kirjoitettu

Pystyy,mutta kannattaa laittaa ensin,on helpompi.Jälkeen päin asennus vaatii pitkän sopivan suoran putken ja enemmän tarkkuuta.Sitäpaitsi,sinulla ei ole paljon tilaa,koneen ollessa paikallaan.Saattaa mennä helpommin vinoon.Periaatteessa siun entinenkin stefa on vielä ehjä,jos et ole sitä irrottanu.

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Pitkästä aikaan päästy konelaittamaan kasaan ja pyörimään. Eikä kuulu sivuääniä ja  siemenöljy annettu pumpulle ja täytetty suodatin enenkäynistystä mutta öljyn paineen merkkivalo ei sammu autosta, onkohan anturi rikki minulla vai mistä vikaa etsimään latauksen valokaan ei sammu. 

Kirjoitettu

Kokeile sammuuko öljynpaine valo,kun pistät anturille tulevan johdon maihin.Jos ei sammu silloinkaan,vika mittarille menevässä johdossa.Jos sammuu,vika ehkä anturissa.Onko uusi anturi?Sun pitäs löytää jostain mekaaninen painemittari,millä vois varmistaa paineen.Miulla olis tosin sellanen ylimääräinen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...