minorv8 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2017 Mulla on ainakin suht hyvä käytetty pumppu.
jyppe Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Nonii pyhät alkaa olemaan juhlittu ja vähän aloitettu auton kunnostusta. Uusi öljy pumppu laitettu paikoileen ja ratas myös. En enää muista kun konetta ekan kerran kunnostin että irtooko kuvassa olevan laakeri ihan ulos vetäjällä. Koodin edestä sokka jo otettu pois. (On aika tiukassa) Tiiviste pinnat alkaa olemaan putsattu mutta vielä pitää kytkin puolen steva tilata ja jotain pikku osaa jotta voi auton kasailla valmiiksi. Edelleen ostetaan aurinko lipan tai lipat maileriin.
Turbo 69 Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2017 Vaatii ulosvetäjän.
minorv8 Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2017 Tai rälläkän jos tuota sisäkoolia ei enää käytä.
jyppe Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 joo, otin pikkurälläkällä pois ja hyvin lähti, onko jotain pikku vinkkiä uuden laakerinlaitossa kun aika tiukka menemään akseliin??
imperial Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 En huomannut, että kukaan olisi maininnut tuosta kampiakselin päässä olevasta ensiövetopyörästä. Se näyttää olevan kelvoton. Ulompi holkki on murtunut ja ei voi toimia tuollaisena. Ehjästä rattaasta ja irtoholkista kuva tässä:
Turbo 69 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2018 Pikkulaakerin saa paikalleen sopivalla putkella tai hylsyllä lyömällä.Tosiaan tuosta ensiörattaasta on laakeri sökö.Minitronilla näyttäs olevan uusia,itse ratashan on vielä ehjä.
jyppe Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Nii onko minulla siis kuvan laakeripinnat rikki??
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Toka kuvan laakeri on rikki,siinä kuuluis olla muutaman millin olake.Näkyy Imperialin lähettämissä kuvissa.
minorv8 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Uusi laakeri pitää sitten koneistaa asentamisen jälkeen oikeaan mittaan.
jyppe Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Pitääkö ton ekan kuvan ohutmetalli suikale olla irtonainen kuin nyt mulla vai kiinteä eli onko siinäkin vaihdettava laakeri pinta, näyttää hyvin kiinteällä.
Turbo 69 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2018 Eka kuvan pinta ok.Toka kuvan pinta sisäpuolelta pitäs irrottaa,taltta tai paine-ilma puukko saha olis kova sana.Jotenkin siun pitäs se irti saada.
jyppe Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2018 Joo. Saiko molempia laakeri pintoja minitronilta. Saisko linkkiä suoraan laakereista.
Kimi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2018 Ekassa kuvassa renkaan voi jättä pois jos haluaa. Suorista ja paina se paikoilleen ja jos pysyy niin ok. Sen tarkoitus on vähentää öljyn menemistä rattaille. Renkaan etupuolella oleva pinta ei ole irrotettava laakeripintaa. Sitä vasten tulee kytkinkopan stefa. Riittää että se on suht hyvässä kuosissa. /kimi
jyppe Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 onko jollain harrastajalla antaa mittoja kyseisestä laakeri holkista joka minulla rikki, koska jos vois koneitamo tehdä uuden laakeriholkin jos mitat saan kunnossa olevasta osasta, toinen vaihto ehto on että jos sama osa olisi austin alegrossa niin purkais koko rattaan toisesta moottorista tai sitten jos muilla harrastajilla olisi hyllyssä minulle käypää kokoratasta.
minorv8 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Allegron ratas pitäis käydä, niissä ei tainnut olla A+ koneita ?
Mini1380 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Kannattaako moista lähteä teettämään kun niitä saa ihan kaupastakin:https://www.minitron.fi/tuote/ylemman-ensiorattaan-sisalle-holkkilaakeri-ulkopaahan-10001300-cc/
Mini1380 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 ja tosiaan Allegron ratas pitäisi sopia kanssa suoraan kunhan on 1,3 allergia eikä liian uusi.
jyppe Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Käykö toi minitronin laakeriholkki suoraan rattaaseen ja paikoileen vai pitääkö sorvata kampiakseliin sopivaksi??
minorv8 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2018 Kaikki noi ulommat laakerit joutuu sovittamaan kampuralle. Vaikka sorvautat itse holkin niin paikalleen prässäämisen jälkeen hyvin suurella todennäköisyydellä on tiukka akselille. http://minispares.com/product/Classic/Gearbox/Replacement_Parts/Bearings/22G109.aspx?150701&ReturnUrl=/search/classic/primary
jyppe Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Kyllä vain kunnossa oleva ratas löytyi alegron moottorista. Kylläpäs tuli hyvä mieli kun löyty sopiva osa. Kysymys eikös kampiakselin stevan voi laittaa paikoileen vaikka kasaisisin välikopan paikoileen ilman stevaa
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2018 Pystyy,mutta kannattaa laittaa ensin,on helpompi.Jälkeen päin asennus vaatii pitkän sopivan suoran putken ja enemmän tarkkuuta.Sitäpaitsi,sinulla ei ole paljon tilaa,koneen ollessa paikallaan.Saattaa mennä helpommin vinoon.Periaatteessa siun entinenkin stefa on vielä ehjä,jos et ole sitä irrottanu.
minorv8 Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2018 Oletko tarkistanut tuon välipyörän päittäisvälyksen kytkinkopan kanssa ? Tai tuon ensiörattaan, se onnistuu tosin ilman koppaakin.
jyppe Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Pitkästä aikaan päästy konelaittamaan kasaan ja pyörimään. Eikä kuulu sivuääniä ja siemenöljy annettu pumpulle ja täytetty suodatin enenkäynistystä mutta öljyn paineen merkkivalo ei sammu autosta, onkohan anturi rikki minulla vai mistä vikaa etsimään latauksen valokaan ei sammu.
Turbo 69 Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 20. Helmikuuta, 2018 Kokeile sammuuko öljynpaine valo,kun pistät anturille tulevan johdon maihin.Jos ei sammu silloinkaan,vika mittarille menevässä johdossa.Jos sammuu,vika ehkä anturissa.Onko uusi anturi?Sun pitäs löytää jostain mekaaninen painemittari,millä vois varmistaa paineen.Miulla olis tosin sellanen ylimääräinen.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään