Oltsu Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Hain eilen Minitronista Mailerin jarrupääsylinteriin tiivisteet. Vanhat osat oli mukana, helppo verrata.
Mini1380 Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Kysyt noita jarruosia jo aika monennen kerran..... joko olet kysynyt niitä Turun jarruosasta mistä olen aikaisemminkin maininnut Mailerin jarruosia löytyneen hyllystä.
FD100L Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Pitää vielä teiltä kysyä että meneekö tämän näköinen hydrolastikin jousen alapään aikanaan katsastuksesta läpi.? kumiosat kummiskin hommattu samannäköiset mitä mailerin räjäytyskuvissa oli tai näkyin, entisistä/alkupäisistä kumiosasta ei ollut enää tietoakaan kun aika syönyt sen. Ei mene, ei Toimi ja vaaralliset! Sinne kuuluu kuulatappi ja nailonkuppi, samantyyppiset ku Minissä. Kysy Brittiosat tai Minitron. https://www.google.fi/search?q=morris+1300+Suspension+knuckle+joint&biw=1181&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZqcvck6TKAhWF2SwKHR-WByMQ_AUIBigB Eikös tuohon päälle kuulu vielä isompi suojakumi myös? Tuon näköinen: http://ebayapi.loc8apartltd.netdna-cdn.com/00/s/MTAzN1gxMzgz/z/6q8AAOSwNphWZxz~/$_1.JPG
jyppe Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2016 joo, tota mitähän tähänkin, sanoin mutta aloitetaan jousitus hommasta, tämän näköiset hydrolastik pussit olleet paikoilaan ja ne myös laitan ja samanlaista kumi osan laitoin mitä räjäytyskuvissa oli ja minissähän on ihan erinlainen hydrolaistik jousi/jousitus kuin mailerissa. ja niin jarru hommaan niin soittelen sinne turkuunpäin lähipäivinä (en muistanutkaa sitä että turussa ois)
FD100L Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2016 joo, tota mitähän tähänkin, sanoin mutta aloitetaan jousitus hommasta, tämän näköiset hydrolastik pussit olleet paikoilaan ja ne myös laitan ja samanlaista kumi osan laitoin mitä räjäytyskuvissa oli ja minissähän on ihan erinlainen hydrolaistik jousi/jousitus kuin mailerissa. Juu hieman erilaiset, isommat ja saattaa tosiaan olla, että sitä isompaa kumisuojusta ei elementin alapäässä Mailerissa olekaan? Mutta mielestäni jousituksen kuulatappiin pitäisi kuulua se nailon kuppi sinne ylätukivarteen ja suojakumi, kuten Minissä ja Mailerin "isossa veljessä" Austin Maxissakin on. Voin olla väärässäkin, nimimerkki "Imperial" tietäisi kertoa!
imperial Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Miksi minä ? Ei pitäisi olla ihan vierasta asiaa Minimiehillekään. Tuollaiset kuvan hilut pitäisi saada sopimaan Mailerin ylätukivarren kuoppaan. Takana tukivarressa periaatteessa samat osat. Sitten vielä iso suojakumi päälle.
Oltsu Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Mulla on juuri nuo osat asennettuna. Tuleeko se suojakumi siis noiden osien päälle ts. puuttuuko jotain? Sori kun kyselen tätä tässä aiheessa, mutta tavoittanee jatkossa asiaa etsivät.
FD100L Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Miksi minä ? Ei pitäisi olla ihan vierasta asiaa Minimiehillekään. Tuollaiset kuvan hilut pitäisi saada sopimaan Mailerin ylätukivarren kuoppaan. Takana tukivarressa periaatteessa samat osat. Sitten vielä iso suojakumi päälle. 307710_142491155841859_4044809_n.jpg Ei hemmetti!! :D Nyt taidatte naruttaa?? Hoho.. E: Hmm.. no olisko kellään kuvaa miten noi sinne tulee, olis kiva tietää.
jyppe Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2016 nonii, minulla ei ihan kaikkia osia olekkaa paikoillaan mutta melkeimpä on ja kumiosa eri kun ei mistää ole löytynnä siihen omaan kumiosaa. mitenhän toi jousen alatappi irtoaapi kun tuntuu olevan aika tiukassa. oiskohan imperialle tohon jousitukseen ihan oikeaa kumiosaa.?
koirankoppi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Varaosakirja olisi mahdottoman hyvä apu kasausvaiheessa, varsinkin silloin kun alkuperäisenä olleet osat ovat häipyneet eikä ole edes mallia minkä mukaan hakea, esim rompetoreilta. Itse olen usein, viimeksi viime kesänä nähnyt, Mailerinkin varaosakirjan myynnissä rompemarkkinoilla. Auto oli Suomessa aika yleinen auto 60/70 luvulla ja uusia alkup. osia varmasti liikkuu kyseisissä paikoissa, kun vain osaa katsella. Harrastus Mailereita kohtaan on niin vähäistä, että ei niitä ole harrastajien jemmoihinkaan kaikkia eksynyt. Esim. osto ilmoitus Mobilisti lehteen tai Mobilistien sivuille tuottaisi varmasti tulosta. Miniväki nyt ei juurikaan ole Maileritavaraa arvostanut, muuta kuin moottorin osalta. Aika vähän muuta yhteistä autoilla on, paitsi jotkut yksittäiset sähkönippelit. Ja tiedän varmasti, että on vanhemman polven mobilistejä, jotka eivät lue nettiä eivätkä sähköisiä palstoja ja heillä on isojakin varastoja uusia osia ym. Herra nimeltä Markku Pönkänen eteläisestä Suomesta, häneen kannattaisi ottaa myös yhteyttä. Löytyypi kaikenlaista :)
FD100L Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 nonii, minulla ei ihan kaikkia osia olekkaa paikoillaan mutta melkeimpä on ja kumiosa eri kun ei mistää ole löytynnä siihen omaan kumiosaa. mitenhän toi jousen alatappi irtoaapi kun tuntuu olevan aika tiukassa. oiskohan imperialle tohon jousitukseen ihan oikeaa kumiosaa.? http://www.ebay.co.uk/itm/AUSTIN-MORRIS-MG-RILEY-WOLSELEY-VANDEN-PLAS-1100-1300-ROLLER-FOOT-REPAIR-KIT-/301653271032 Noh, varmaan lähempääkin toivottavasti löytyy? Mutta jos ei niin sitten "sumujen saarilta" siellähän se oli aikanaan tosi suosittu automalli ja olihan niitä täälläkin. Veikkaan, että tämänkin mallin suosio meilläkin on nousussa.
koirankoppi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Mikäli "imperialin" puheista muistelen, niin hän on myynyt täältä Englantiin uusia Mailerin ja muittenkin BMC:n alkuperäisiä osia, joista täällä ei ole ollut mitään kysyntää. Ja muistaakseni vielä ihan hyvällä hinnalla. Mailerin suosion on meillä vaikea nousta, koska meillä ei enää ole aihioita juurikaan. Kaikki on paalattu pääasiassa.
jyppe Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 jeb jeb, taitaa mennä sittenkin purkuun kun ei ihan ole samanlaiset osat paikoilaan mitä aluperin ollunna, muutakuin räjäytyskuvasta katottuna hommattu samannäkönen kumi mutta todellisuudessa se on ihan erinäköinen mitä olen huomannut ylempänä olevista linkeistä mutta sitten lisää ihmetystä kun FD100L laitoin linkin ebay sivuille jossa on kuvassa osat, jotka itsekkin olen nähnyt vilaukseltaa ebayssa mutta kuvassa on liikaa osia tai sitten minun jousituksesta on puuttunut osia enenmältikin ennen purkua kun minulla on, ohutkumi, ohutaluslevy, lukitussokka eli puolikuunmuotoinen joka istuu ylätukivarren hahloo tai uraa ja sitten itse hommattu se isompikumiosa mutta loppuja osia minulla ei ole ollut edespurkaessa paikoilaan. että mihinkäs kohtaa loput osat laitetaan. hmm.
FD100L Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2016 Mailerin suosion on meillä vaikea nousta, koska meillä ei enää ole aihioita juurikaan. Kaikki on paalattu pääasiassa. No onhan se suosio ja arvostuskin nousussa kun niitä kerran rakennellaan ja itsekin tiedän muutamia. Myynnissäkin näkyy välillä olevan kunnostettuja yksilöitä, joten ei ne kaikki voi olla "paalattu".
koirankoppi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2016 Huom. Luetun ymmärtäminen! Juurikaan ja pääasiassa ;). Arvostuksesta en maininnut mitään. Sehän nousee luonnollisesti, kun harvinaisista autoista puhutaan. Minäkin tiedän 2 GT Maileria, joita on yritetty myydä ainakin 15v, mutta kukaan ei halua maksaa muuta kuin moottorin hinnan. Eivätkä myyjät luonnollisesti ole halunneet kunnostettuja autoja sillä myydä. Hienoa että niitäkin laitetaan. Moninkertaisesti hankalampi/vaativampi kunnostuskohde kuin Mini, muilta kuin moottorin/vaihteiston osalta
jyppe Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2016 joo on näitä mailereita joitakin kunnostettuja nähty ja kuultu mutta vähemmän ainakin itse kuulut 2 ovisista mallista kun yleisesti taitaa olla 4 ovisia kaikki. semmosta kysäsen että mikä tarka merkitys jousenalapään kumeilla on muutakuin suojata ylätukivarren reikää kun itse jousi/iskunvaimenninhan hoitaa sen jousituspuolen tässä tapauksessa hydrolastik pussi/jousi. huomenna käy katsastus konttorilta kysymässä riittääkö tämä minun kumiversio tässä vai pitääkö jostakin etsiä oikeat kumiosat. hmm en vaan tiedä tietääkö katsastus konttorilla kukaan tästä jousityypistä oikein mitään niin osaako ne sano siihen oikeestaan mitään.
minorv8 Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Ei tiedä mitään ja senntakia varmaan hylkäävätkin
FD100L Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Huom. Luetun ymmärtäminen! Juurikaan ja pääasiassa ;). Arvostuksesta en maininnut mitään. Sehän nousee luonnollisesti, kun harvinaisista autoista puhutaan. Minäkin tiedän 2 GT Maileria, joita on yritetty myydä ainakin 15v, mutta kukaan ei halua maksaa muuta kuin moottorin hinnan. Eivätkä myyjät luonnollisesti ole halunneet kunnostettuja autoja sillä myydä. Hienoa että niitäkin laitetaan. Moninkertaisesti hankalampi/vaativampi kunnostuskohde kuin Mini, muilta kuin moottorin/vaihteiston osalta Kirjoituksistasi se arvostuksen puute kyllä yleensä paistaa, vai miksi kirjoitella samoista asioista uudelleen ja uudelleen, miten on paalattu ja viety siistejä ehjiä koreja moottorit poistettuna romuun. Niin kuin nyt tämäkin kirjoituksesi. Itse en viitsisi tuollaisia "syntejä" edes mainita sen verran tykkään vanhoista autoista juurikaan merkkiin katsomatta.
FD100L Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 joo on näitä mailereita joitakin kunnostettuja nähty ja kuultu mutta vähemmän ainakin itse kuulut 2 ovisista mallista kun yleisesti taitaa olla 4 ovisia kaikki. semmosta kysäsen että mikä tarka merkitys jousenalapään kumeilla on muutakuin suojata ylätukivarren reikää kun itse jousi/iskunvaimenninhan hoitaa sen jousituspuolen tässä tapauksessa hydrolastik pussi/jousi. huomenna käy katsastus konttorilta kysymässä riittääkö tämä minun kumiversio tässä vai pitääkö jostakin etsiä oikeat kumiosat. hmm en vaan tiedä tietääkö katsastus konttorilla kukaan tästä jousityypistä oikein mitään niin osaako ne sano siihen oikeestaan mitään. Hyvähän se on, että on 4 ovea tuon kokoisessa autossa niin mahtuu jengi paremmin liikkumaan sisään ja ulos! :) Juu, varmasti sanovat että alkuperäiset osat niin kuin tietenkin mahdollisuuksien mukaan pitääkin ja kyllä se on harrastajan itsekin pidettävä huoli ja vastuu oikeanlaisista osista. Uskoisin, että alkuperäiset osatkin vielä löytyy, jollakin vanhoja varastoja. Rompettoreja kiertämään ja kyselemään myyjiltä jos ei satu mukana olemaan.
koirankoppi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 No, enpä minäkään "synneistä" ylpeä ole. Se oli sitä aikaa. Ei historian tosiasioita pimittääkään tarvitse. Mistä muualta ne 1275/1100 moottorit olisivat Suomeenkin Minien nokille tulleet. Eipä niitä juuri uusia tilailtu Jos kaikki aihiot olisivat olemassa, niin eihän ne jäljellä olevat arvostettuja/harvinaisia olisikaan. Allegroilla ja osin Metroistakin on ollut sama kohtalo. Minä en väheksy kenenkään harrastekohteita. Mitä harvemmin nähty kulkupeli, sitä hienompi katsella. Aikansa arkiset kulkupeli ovat suurimmassa suosiossa yleisön silmissä. Lada, Mosse, Marina, Maileri, 100A Datsuni.......ym. Jos kärkevästä toisten kommenttien arvostelusta jotain syyttää, niin ensin pitää katsoa peiliin. Haluan uskoa ettei se ole henkilökohtaista. Tämä vuodatus on kaikki ohi aiheen, enkä aio siihen tässä palstassa enää kommentoida. Jos jollain tuntuu että on henk.koht asiaa hampaankolossa. Ottakoon yhteyttä yksityisviestillä. Mailerin entisöintiin voin ottaa kantaa, jos tulee jotain fiksua mieleen tai osia vastaan.
FD100L Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 No, enpä minäkään "synneistä" ylpeä ole. Se oli sitä aikaa. Ei historian tosiasioita pimittääkään tarvitse. Mistä muualta ne 1275/1100 moottorit olisivat Suomeenkin Minien nokille tulleet. Eipä niitä juuri uusia tilailtu Jos kaikki aihiot olisivat olemassa, niin eihän ne jäljellä olevat arvostettuja/harvinaisia olisikaan. Allegroilla ja osin Metroistakin on ollut sama kohtalo. Minä en väheksy kenenkään harrastekohteita. Mitä harvemmin nähty kulkupeli, sitä hienompi katsella. Aikansa arkiset kulkupeli ovat suurimmassa suosiossa yleisön silmissä. Lada, Mosse, Marina, Maileri, 100A Datsuni.......ym. Jos kärkevästä toisten kommenttien arvostelusta jotain syyttää, niin ensin pitää katsoa peiliin. Haluan uskoa ettei se ole henkilökohtaista. Tämä vuodatus on kaikki ohi aiheen, enkä aio siihen tässä palstassa enää kommentoida. Jos jollain tuntuu että on henk.koht asiaa hampaankolossa. Ottakoon yhteyttä yksityisviestillä. Mailerin entisöintiin voin ottaa kantaa, jos tulee jotain fiksua mieleen tai osia vastaan. No ei niiden romuttamisien maininta joka käänteessä ainakaan kannusta kunnostamiseen. Ei todellakaan ole henkilökohtaista, jos olisi niin niiden paikka kommentoida olisi jossain muualla! :)
jyppe Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 joo, niin onhan 4 ovisessa versiossa hyvätkin puolet, jotenkin itse tykkään ehkä ennemän 2 ovisesta versiosta eikä tykkääminen pelkästää liity että on 2 ovinen versio rakenteilla. tottakai jos löytyy joltakin harrastajalta alkuperäiset osat jousitukseen niin ostasin ja heti vaihtaisin, mutta varmaankin tulen alustavasti pitämään noilla kumiosilla jotta saa autoa liikuteltua tallista pois hetkeksi, saahan noi kumi osatkin vaihdettu vaikka etupukki olisi paikoillaan korissa, oma hommansa purkaa aina :D mutta iltapäivällä käyn kummiskin kysymässä katsastuskonttorin tyypin mielipidettä. Etsitään hydrolastik jousen alapään kumiosia, voi tarjota jos on.
FD100L Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 joo, niin onhan 4 ovisessa versiossa hyvätkin puolet, jotenkin itse tykkään ehkä ennemän 2 ovisesta versiosta eikä tykkääminen pelkästää liity että on 2 ovinen versio rakenteilla. tottakai jos löytyy joltakin harrastajalta alkuperäiset osat jousitukseen niin ostasin ja heti vaihtaisin, mutta varmaankin tulen alustavasti pitämään noilla kumiosilla jotta saa autoa liikuteltua tallista pois hetkeksi, saahan noi kumi osatkin vaihdettu vaikka etupukki olisi paikoillaan korissa, oma hommansa purkaa aina :D mutta iltapäivällä käyn kummiskin kysymässä katsastuskonttorin tyypin mielipidettä. Etsitään hydrolastik jousen alapään kumiosia, voi tarjota jos on. Moi, oon yrittäny hakea semmosta kuvaa mistä näkis miten noi Imperialin lähettämässä kuvassa olevat osat sinne tukivarteen tulee, ei löydy mistään. Mikä osa tulee tukivarren kuoppaan tukivarren ja ton jousituksen nivelen väliin?
jyppe Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Kävinpäs katsastus konttorilla äskettäin ja ne sano kuviini ja kirjaa verraten että riittävä on jos on kumiosa tiukka ja suorassa. sanoja on vanhempi katsastus mies ja se on tiettävästi nähnyt tai jotenkin ollut minien ja mailereiten kanssa myös tai niin minä ymmärsin ainakin. etsin silti alkuperäisiä kumiosia ja kaikkea alkuperäisiä osia.
jyppe Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2016 jousituksen alaosat FD100L minulla on ohut kumialinmaisena, prikka, lukitussokka joka uppoaa uraansa, viimeisenä isompikumiosa joka näkyy päällä. tällä edesmainitulla tavalla minulla oli osat kun purin ja laitoin puhdituksen jälkeen samallalailla paikoileen. jos on kysyttävää tai epäselvyyttä yritän kirjoittaa selvemmin :D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään