minorv8 Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2015 Tiedän joo että on tehty ja tasan tarkkaan miten sattuu. En ole estetiikasta murheissani mutta taaimmainen paikka on kuskin penkin alla. Siihen kun istahtaa 100 kg kuski niin alkaa se lattia notkumaan on pokkaukset tai ei. Pokattuna notkuu hippasen vähemmän.
jyppe Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2015 noniin taas pikkasen eteenpäin saatu rojektia, Jarrujärjestelmä tehty uusilla jarruputkilla ja liittimillä, vetonivelet kunnostettu ja hydrolastikputken taivuteltu jo enää putkii pitää tehdä päät paineteholla. lisäksi vaihteen siirtäjätanko systeemi pesty ja putsattu, teijo pesurissa.
FD100L Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 noniin taas pikkasen eteenpäin saatu rojektia, Jarrujärjestelmä tehty uusilla jarruputkilla ja liittimillä, vetonivelet kunnostettu ja hydrolastikputken taivuteltu jo enää putkii pitää tehdä päät paineteholla. lisäksi vaihteen siirtäjätanko systeemi pesty ja putsattu, teijo pesurissa. Hienoa, että rojekti etenee! Kannattas muuten ehkä laittaa toisenlaiset pannat noihin suojakumeihin? Itse en ainakaan oikein noihin luota. Löytyy varaosaliikkeistä samoin kun se niihin tarvittava työkalukin.
jyppe Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Joulukuuta, 2015 joo, niin minä mietinkin kun mitä olen toisiin autoihin niveliävaihtanut niin niissä suojakumin mukana tulee erinlainen kiristyspanta joka sillä pihmimäisellä työkalulla saa kiinni tiukasti, Oli vaan paketin mukana tommoset suojakumin kiristimet. Tänään auto käännetty kylkiasennosta pois ja huomenna konehuonetta siistimään ja pikkuhiljaa maalia sinne että saa tekniikkaa paikoileen, lisäksi pitää sisäpuolelta lattia jo maalailla, Onkos mailereissa aina mustalla maalattu takakontin pohja vai onko edellisen omistajan aikaan saanoksia? Tänään jo tarkastelin takapukkia ja huomasin että muistin parempi kuntoisemmaksi mutta pikku hitsaus vahvistuksella selviää, sitä vaan rupesin miettimään että onko takana ja edessä noi hydrolastik pussit samanlaisia paitsi että takana olevassa hydrolastikissahan on pitempi tanko? Minulle voi tarjoilla jos ylimääräisenä jollain on niin takapukin hydrolastik pusseja ja takapukin etukumityynyjä maileriin.
jyppe Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 mailerin takakontti maalailtu ja etulokasuojat sisäpuolelta myös ja sisäpuolelta lattia kokonaan. mikähän moottorille tullut kun kipinä ei tullunna, kun testipukissa yritin tänään käynistellä, oisko puolassa vikaa kun testerillä katoin niin ei kipinää tule edes puolalta virranjakajalle. onko mailereissa ollut radio vakiona ja onko jollain myydä mailerille kojelautaa käypäsiä nappikytkimiä 1 puuttuu radion vierestä tai se on korvattu erinlaisella kytkimellä vaan.
Mini1380 Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 Onko kärkiväli säädetty kohilleen?
jyppe Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Joulukuuta, 2015 oli säädetty ja hyvin toimikin useita kertoja kun käynistetty testipukissa vika ilmeni kun toin traktorin etukuormaajassa koneen pukkineen päivineen talliin kylmästä varastosta ja saatto hiukan kovasti tipahtaa lattia kauhasta mutta se ei ulkoisesti ole särkynyt mitään ja hyvin startti pelaa ja bensaakin tulee, pikinä hävinnyt kesällä viimeksi käynistelin sitä konetta hetken aikaa.
jyppe Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 nonii, tänään kerkesin vähän tutkimaan koneen kipinä ongelmaa ja sen sain selville että puolalta tulee virta kyllä, virtakynällä kun startaa niin mustaa johtoon virran jakajan kylkeen. tulpille asti ei, vaihdoin konden konden saattorin varmuuden vuoksi mutta ei autanut mitää, huomenna katsottava onko virran jakaja kolahduksessa liikkunut ja onko kärkiväli oikein, moottori toimi tosihyvin testipukissa ennen kolahdusta aikaisemmassa varastossa pyöritettäessä, jos jollain on vinkkiä mistä vika voisi löytyä niin kertokaa ihmeessä.
Mini1380 Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Kärjistä ettisin häiriötä.
faake Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2015 Jos on toinen puola niin kannattais kokeilla vaihtaa se ensin. Ja jos viime käymisen jälkeen on vieraillut niitä koulukavereita niin kattele kaikki johtoliitokset et ovat kiinni eikä ole kirkasta teippiä liitoksien välissä. Pyörijän olemassaolo kannattaa myös kattoo ja jakajan kansi et on kaikki hilppeet mukana ja niin kuin niitten pitäiskin.
jyppe Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2015 nonii, tänään tutkailin moottoria ja en oikeestaa tehnyt sille mitään, katsoin että kärjet ovat säädössä vaan ja kokeilin puolan johtoo tulpalle tuleeko virtaa tuli ja sitten eiku vaan kokeilemaan tuleeko tulpanjohtoon asti ja tulikin eiku tulppa paikoileen ja sehän lähti käyntiin hyvinkin ja toimi hyvin. Pitäs vaan se SU kaasutin saada säätöihin kun rikkaala pyörii nyttenkin vaikka jo kokeilin tänään säätääkin sitä, tyhjäkäynti on hyvä ja olen sitä mutteria missä jousion kaasuttimen pohjassa niin sitä kääntänyt moneen suuntaa ja en ole sitä kautta saanut oikein säätöihin, mutta kummiskin tänään sain vähän vähempää karstaan tulpat kun pyöritin konetta ja käänsin sen jousimutteri homman kaasuttimen pohjassa aika kiinni eli ylöspäin käänsin, Kertokaa olenko oikein edes säätänyt kaasutinta ja mistä vois vielä tarkentaa säätöjä kaasuttimen. lopuksi kun pyöritin konetta niin annoin kaasua niin hyytyvaan ja lopulta sammui, ihan kuin ois saanut bensaa liikaa mutta silti tulpat ei olleet ihan hirvees karstassa. Saako sillä virranjakajan vieressä olevassa säätö/alipaine systeemillä vaikka säädettyä polttoaineen palamista paremmaksi kun eikös siitä säädetä ennakkoa yms. hirveästi kysymyksiä joihin haluais tietoa. :D
jyppe Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2015 vielä pitää semmoista kysyä missä kohdassa neulassa pitää olla se säätöprikka tai se pikkunen metallinen sokka kun siitähän vois saada säädettyä myös vähän liian bensan saantia ja kumpaako suuntaan neulaa pitäisi liikuttaa tässä kaasutin mallissa su hs4
jyppe Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Joulukuuta, 2015 tätä minä ihmettelen niikuin kuvasta näkyy niin virranjakaja on liikunut paikoiltaa kun kuvassa virranjakajan kohdalla missä 1 pytylle pitäs olla pyörijä niin on pikkasen erikohdassa voi olla syy miksi ei kipinät tule oikeaan aikaan mutta mitenkä voi edes virranjakaja liikua kun sehän pitäspysyäpaikoillaan omassa lovi/boorituksessaan. kuvassa siis jakomerkit kohdallaan ja 1 pytynmäntä yläkohdassaan ja mustatviivat virranjakajan reunassa näytää missä pitäs olla pyörijän. onkohan ideoita miten on voinut liikua itsestää virranjakaja paikoiltaan kun itse en ole sitä nostellut.
minorv8 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 Jos se jakaja on laitettu kunnolla paikoilleen niin ei se sieltä itsestään irtoa. Eli onko sulla jakajan tyvessä semmoinen ovaalin muotoinen, kiristyshahlolla oleva peltilätkä ? Eli tuo peltilätkä tulee jakajaan kiinni, ruuvi kiristetään ja sitten lätkä pultataan kahdella varttituuman pultilla lohkoon kiinni ? Tossa vielä kuva: http://www.spridgetguru.com/TA0013_files/shapeimage_2.png
minorv8 Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 Tota noi, noihin aikaisempiin kysymyksiin. Neula itsessään määrää koko kierrosalueen seoksen, esim. jos alhaalla on hyvä seos mutta ylhäältä vaikka laiha niin tarvitset eri neulan. Suutinputki jota nyt olet ruuvaillut joko rikastaa tai laihentaa saman verran koko kierrosalueella. Perussäätö on säätää putki kokonaan ylös ja siitä sitten kaksi kierrosta mutteria auki päin. Sillä pitäisi käynnistyä ja pysyä käynnissä. Muuta kaasarista ei oiken säädetäkään, tyhjäkäynti ja suutinputken korkeus. Olettaen että kaasari on muuten tikissään eikä siinä ole mitään viritelmiä. Ja tietenkin öljyä kammiossa. Neuloja on kahta päätyyppiä, joko jousitettu tai kiinteä. Jousitettu pääsee vähän elämään ja se on pikkuisen vinossa mäntään nähden, kiinteä on nimensä mukaisesti kiinteästi. Mitään sokkaa ei kummassakaan ole. Mitähän sokkaa mahdat tarkoittaa ? Alipainesäätäjän tarkoituksena on säätää pienillä kaasuläpän avauksilla sytytystä aikaisemmaksi -> parantaa polttoainetaloutta. Sytytyksen ajoitus tehdään useimmin alipainesäätäjän letku irroitettuna. Sun kuvassa näkyy jakajan kyljessä oleva rihlattu säätöruuvi, sillä voi hienosäätää sytkän ajoitusta. Sun kysymykset haiskahtaa vähän sille ettei sulla ole kauheasti hajua tuon moottorin sielunelämästä. Eka homma on etsiä korjauskäsikirja, niistä yleensä löytyy kaikki tarvittava. Tekniikan osalta pärjää hyvin Mini korkauskäsikirjalla, tossa yksi linkki ensi hätiin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22662833/Classic_Mini_Manual.pdf
jyppe Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Joulukuuta, 2015 joo no, tota su kaasutinta en ole hirveän perehtynyt ole joten siitä teitoa puuttuu mutta on kiinni virranjakajassa toi metallilevy joka jotatarkoitat viestissä. kysymykset voivat kuulostaa etten hirveästi tiedäkkään ja en varmasti kaikkea tiedäkkään mutta jotain kummiskin tiedän kun joitakin moottoreita kasailut ole ja toimivia saanut mutta tossa ihmetytti mitenkä virran jakaja on pääsyt liikumaan vaikka kiinni ovatpultit mutta huomenna säädetää virranjakaja kohdalleen ja kaasutin silleen mitenkä neuvoit ja laitetaan vielä uudet tulpat niin pitäs koneen käynistyä kun kesällä toimi tosivyvin kun käynistelin sitä viimeksi. korjaus kirjojakin on joitakin jo minulla esim huolla-korjaa-säästä niminen kirja siinä on jonkin verran kerrottuna mutta ei kaikkea tietenkään.
jyppe Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2015 nonii moottorihan alkoipelaamaan kun vaan vaihto uudet tulpat ja virranjakajan kannen, hiukan sain säätöihinkin että ei niin rikkaalla pyöri enää eli se on kunnossa, Eilen aloin maalailemaan pohjamaalii konehuonetta ja tänään maalasin pintamaalin siitä vähän kuvaa. huomenna suojien irroitusta ja jos kokeilis uusia jarruputkia jo paikoileen. Hyvää joulua ja onnellista Uuttavuotta 2016 kaikille mini/maileri harrastajille myös.
jyppe Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 Onkos muut tehneet polttoaine järejestelmää uusiksi siis polttoaineputkia vaihtanut yms, minkälaista olette käytääneet polttoaineputkena, itsellä pitäs jostain etsiä semmoista, ehdotuksia??.
Mini1380 Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 Rst-hydrauliputkea ja teflonputkea tullut käytettyä.
jyppe Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2015 mitäs mieltä muut ovat noista kupariputkista, internetti antaa vaihtoehdoksi ja foorumeita luettu niin aika moni tainut käytää.?
Birchbay garage Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2015 Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2015 Kupariputkesta ois tarkoitus omaan projektiin bensalinjat tehdä...
jyppe Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2016 Tuli tänää laitettu hydrolastikputket loppun ja lisäksi jarruputkia ja polttoaineputkikin, Kohtahan joutaa etupukinkin laittaa paikoileen jo. :D FD100L 1
jyppe Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 nonii, mailerin etupukkia kasailtu vaan pikkuhiljaa ja kohtahan vois jo laittaa paikoileen koriin etuputkin, mitäs pidätte etupukista minusta onnistu ihan hyvin vaikka vetonivelethän ei ole vielä loppuun astilaitettu niikuin kuvista huomaankin.
jyppe Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 Pitää vielä teiltä kysyä että meneekö tämän näköinen hydrolastikin jousen alapään aikanaan katsastuksesta läpi.? kumiosat kummiskin hommattu samannäköiset mitä mailerin räjäytyskuvissa oli tai näkyin, entisistä/alkupäisistä kumiosasta ei ollut enää tietoakaan kun aika syönyt sen.
jyppe Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2016 tällä hetkellä kunnostuksessa jarru ja kytkinnestesäiliöt. mistähän kannattaisi kysellä tiivisteitä kytkinsylinteriin/ nestesäiliöön ja samalla jarrupuolellekin. että onko samanlaiset oikeessa minissä vai onko maileriin laitettu ihan omansa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään