PetriH Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2007 Nyt olis hommattu Morris Mini Mk1,josta puttuu paperit. Minkä numerosarjan perusteella kyselen papereita AKE:sta. Löytyy ainakin 3 numerosarjaa.. eka (F8301XX) löytyy just just apukuskin lattiasta. Toinen (FE11402XX)löytyy kuskin sisälokasuojassa moottoritilassa. kolmas löytyy kuskinpuolelta konehuoneesta myös (4802XX) (numerot sensuroitu) Mitään tyyppikilpeä en löytyny,onkokaan siinä ollut sellaista? Huomenna mini kotiutuu,kuvia tulee..
koirankoppi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2007 Kaikissa Mineissä on ollut alumiininen tyyppikilpi. Mk 1:ssä kiinnitetty jäähdyttäjän eteen ns. tuulitunnelin peltiin 2 peltiruuvilla. Alustannumero pitää löytyä myös meistettynä korista. Mitään irtolätkiä, edes pistehitsillä kiinnitettyjä ei katsastajat hyväksy. Niissä pistehitsatuissa "irtolätkissä" olevat numerot eivät ole alustannumeroita! .Jos kori on 66 tai 67 ,Oikea alustannumero voisi löytyä repsikan etulattiapeltiin meistettynä. Jos on ruostetta näkyy ehkä tosi heikosti. Vanhemmissa koreissa yleensä on Suomessa meistetty numero konehuoneessa, edestä katsottuna vasemmalla puolella viistotuessa, mistä johtosarja menee läpi ja sulakerasia on sen takana, voi olla myös joskus aika huonosti meistetty. Katseleppa.
morris66 Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 minun -66:ssa on ainakin siinä oikean puolen viistotuessa konehuoneessa, ei lattiassa
koirankoppi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 66 oli se taitekohta jonka jälkeen numero tuli tehtaan toimesta repsikan lattiaan. Numerot voi olla uudemmissakin lyötynä sinne viistotukeen, koska katsastusmiehet käskivät monesti lyömään numeron sinne uudestaan kun lattian numero oli ruosteen ym. takia huonosti näkyvissä. Viistotuissahan on yleensä lyötynä vain se numero-osa, kun taas lattiasta löytyy koko litania kirjaimineen (sama mikä rek.otteessa).
-kapa- Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2007 Minulla -72 ja ainoastaan konehuoneessa viistotuessa. ;)
koirankoppi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Uskallan väittää että alunperin numero on kyllä lyöty lattiaan, mutta ruosteen, maalauksien,ruostekorjauksien takia häipynyt ja numero käsketty meistää viistotukeen. Jos teräsharjalla hinkkaat heti sen palkin edestä etulattiasta leveimmän tasaisen osan kirkkaaksi, niin varmasti jotain hahmoja numeroista ja kirjaimista pilkistää, paitsi jos lattiat on vaihdettu tai paikkailtu.
-kapa- Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Lattia oli alkuperäinen, putsasin sekä ylä- että alapuolelta ei minkäänlaista merkkiä löytynyt. Kun vaihdoin repsikan puolen lattian laitoin alkuperäisen lattian talteen juuri tämän asian takia. ::)
koirankoppi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 No ehkä sitten on poikkeuksia ?? Itellä on ollut n. 10 Miniä väliltä 66-77 ja kaikissa on ollut numero myös lattiassa, tai ainakin jotain merkkiä sen olemassaolosta. Joskus ollut tosi vaikea löytää !!! Lähes kaikissa on numero huonon näkyvyyden takia ollut meistettynä myös viistotukeen. 66- vanhemmista sitä ei kannata etsiäkään lattiasta
LeeHarvey Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Tehtaalla lyöty valmistenumero meistaus on tullut Miniin vasta 60-70 taitteessa eli käsittääkseni kaikki mk I Minit ovat tulleet tehtaalta ilman valmistenumeromeistausta koriin. Tarkaa vuotta en muista, mutta jostain historiikista sekin löytyy. Suomessa tuo meistattu valmistenumero on kuitenkin vaadittu jo aiemmin. Tällöin se on meistattu yleensä ensimmäisen huollon yhteydessä Voimavaunun tai Vehon toimesta. Koska tuo meistaus vanhemmille on tehty eri huoltopisteissä on noita meistauksia vähän missä vain. Yleisin paikka on tuo konehuoneen viistotuki, mutta niissäkin sitä on kummallakin puolella vain paikkakunnista/meistaajasta riippuen. Eli vanhoille Mineille ei ole olemassa yhteistä paikkaa valmistenumeromeistaukselle.
koirankoppi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2007 Ainakin -67 MK 1:ssä on jo tehtaalla meistetty numero lattiassa ! Useampi esimerkki, S, Pikkucooperi, 850 Varmaa tietoa ja käytännön kokemusta !
LeeHarvey Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 -66 taas ei ole ainakaan alkuvuodesta.
PetriH Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 niin niitä kuvia löytyy täältä
koirankoppi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2007 Auto on yksityiskohtiensa perusteella 90%:lla varmuudella -67. Loput 10% -66. Ei missään tapauksessa vanhempi. Numero voisi ihan hyvin löytyä repsikan lattiasta, jos siitä on jotain jäljellä!? Heti siitä penkin edestä kohoumasta, mitkä on niillä pitkittäisillä prässätyillä urilla erotettu. Pidän edelleen siitä kiinni, että 67:ssa ainakin numero on lattiassa! Itsellä on ainakin ollut 3 esimerkkiä
LeeHarvey Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2007 Mikä on vuosiluku pyyhkijän moottorissa?
minorv8 Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2007 Noissa Lucasin sähköissä on niitä vuosilukuja esim. orggis vilkkureleessä, puolassa, pyyhkijän mosassa, taitaa olla jopa katkaisijoissa, valonvaihtajassa jos se sattuu olemaan lattiassa enää kiinni jne. Tyyppia kuukausi/vuosi, esim. 4 66 tai 10 67. Mulla muuten numerosarja on 71 Minissä apparin lattian syvennyksessä missä kaikki kosteus on aikoinaan muhinut. Ei enää ihan freesi...
PetriH Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2007 Pyyhkijänmoottrorissa lukee 5 67, eli siis taitaa olla -67. Lisäksi löysin sen peltilaatan joka on siinä jäähdyttimen paikan päällä korissa 2 ruuvilla kiinni. siinä oli 6 numeroinen numerosarja(joka löyty myös korista meistattuna) ja lisäksi muutama kirjain. onko tämä 6 numeroinen se numero joka löytyisi myös rekisteriotteesta vai onko se se joka on siinä apukuskin lattiassa? Soitin AKE:n asiakirjapalveluun että ettisivät sillä pohjasta löytyneellä numerolla papereita autoon. Saa nähdä löytyykö mitään,2-3 vkoa pitäis kestää.
minorv8 Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2007 Lätkä kuulostaa oikealta, mulla esimerkiksi pickupin valmistenumero menee M-AU4L-xxxxxx.
koirankoppi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Jos se pohjasta löytynyt MEISTETTY numero on sama kuin siinä 2:lla peltiruuvilla kiinnitettävässä alumiinilätkässä, niin silloin kyselet oikealla numerolla tietoja.
LeeHarvey Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 MK I 850 valmistenumero on käsittääkseni muotoa M/A2S4 L xxxxxx. Omassa -66:ssa numerosarja alkaa 3:sella. Jos tuo lukee löytämässäsi lätkässä, niin kysele sillä. Onko tuo mainitsemasi 480xxx se numero? Sopisi kokonsa puolesta hyvin -67:ksi.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 Vielä selvennykseksi ! Siitä 2:lla peltiruuvilla kiinnitettävästä ,suorakaiteen muotoisesta ,päistään pyöristetystä alumiinilätkästä, jossa on myös painettua tekstiä ,Morris group tms. en ulkoa muista. Löytyy se kirjain/numero sarja, joka on rekisteriotteessa ! Samat numerot pitää löytyä myös korista MEISTETTYNÄ. Jos lattiasta tai muualta löytyy pistehitsillä kiinnitetty suorakaiteen muotoinen lätkä, jossa jotain numeroita, ehkä FEXXX, Niin sillä ei ole mitään tekemistä alustannumeron kanssa, eikä sitä löydy rekisteriotteesta, eikä mistään muualtakaan auton dokumenteista!
LeeHarvey Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 (F8301XX) Koriin liittyvä numero apparin jalkatilassa (FE11402XX) on korinnumero. Pistehitsatussa pellissä konehuoneen vasen reunassa. (4802XX) todennäköisesti "itse" meistattu runkonumero varmistus. M/A2S4 L 4802xx saattaisi olla siis (minun arvaus) auton valmistenumero. Jos siinä alumiini lätkässä on tuo niin minusta asia on selvä. Mainittakoon, että en ole autoa nähnyt ja nuo ekojen rivien numerojen selvitykset perustuvat siis mutuun. Tällaisten neuvojen antaminen on pirun vaikeaa näkemättä autoa. Toivottavasti näistä asioista on ollut apua alkuperäiselle kyselijälle, eikä ole mennyt asiat sekaisin meidän auttajien kinastellessa.
koirankoppi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 YKSINKERTAISESTI ! Jos kysyjä on oikeasti löytänyt sen auton 2:lla peltiruuvilla kiinnitettävän alumiinilätkän, niin mistään muusta kirjain/numero yhdistelmästä hänen ei tarvitse välittää ! VAIN sillä pystyy AKE jäljittämään rekisteritiedot ! Sama numerosarja pitää vain löytyä korista meistettynä. Se on sitten ihan oma juttunsa. Jos ei löydy, niin ne pitää sitten kunnostuksen yhteydessä lyödä sinne. 8-)
minorv8 Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2007 FE numero ei ole edes korin numero vaan Front End numero. Edes britit ei ole ihan varmoja tämän numerosarjan funktiosta. Korin numero (Body number) on meistetty n. 2x6 cm peltilätkään, joka on pistehitsattu maskiin yläkaareen. Lienee keulasta katsottuna vasemmalla puolella konepellin lukkoa. Mun Cooperissa se oli Axxxxx, vanissa tais olla EXTxxxx. Tuo body number on listattuna Heritage Certificateen, jos semmoinen on hommattuna. Jos AKE:sta aikoo saada tietoa niin tarvitset KOKO valmistenumeron, pelkän numerosarjan perusteella ei varmasti löydy. Eli se alumiinlätkän numerosarja täydellisenä.
LeeHarvey Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2007 Muistaako kukaan onko Morriksen ja Austimen valmistenumeron juokseva numero samaa sarjaa vai onko Morriksella ja Austimella omansa?
koirankoppi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 11. Heinäkuuta, 2007 Kyllä niillä on omat numerosarjansa. Austin alkaa A:ll ja Morris M:llä. Austin Cooperit alkaa C:llä ja Morris Cooperit K:lla. Näin heittäisin muistista. Näistä tuoreemmista Leyland/Rover Mineistä en tiedä. Taitaa olla XL, jotain??
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään