Nikamat Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2012 Moi! Hakusessa olis vm. 1969 Morris mini MKII uutta rattilukollista virtalukkoa / virtalukonpohjaa, käynnistymisongelmia ja akun tyhjenemistä itsestään, ja alkaa epäilyttämään että vika voisi olla virtalukon pohjassa.
Nikamat Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2012 Anyone?
yba Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2012 Moi, minulta löytyisi 79 mallisen virtalukko. Uskoisin käyvän sinun autoon. T. Mikko 0409103606
imperial Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Virtalukkojen keskinäinen sopivuus on aika vaikea. Jopa 68-70 mallisissa on kahdenlaisia lukkoja. Oikeankätinen ja vasenkätinen. Sijaitsevat ihan alhaalla. Kummassakin on erilaiset sähköpohjat. 71-mallisessa on lukko paljon ylempänä rattiputken suojuksien sisällä. Ohjausaksilan lukitusura on niissä sitten jo eripaikassa, tietysti. Näitäkin lukkoja on kahtakin sorttia ja pohjat tietysti keskenään vaihtokelvottomia. 78- mallin jälkeen tilanne vain menee monimutkaisemmaksi. Lukkoa on periaatteessa vain yhtä mallia, mutta pohjia sitten jo ainakin neljää - viittä eri tyyppiä. Sen verran itse lukossa on eroja, ettei pohjat ole vaihtokelpoisia keskenään. Eli tiivistettynä - 77 tai nuoremman pohjakaan ei sovi Mk 2 malliin. Mk2:ssa käytetyt pohjamallit ovat jo olleet kauan harvinaisuuksia. Varhaisempi malli oikeankätiseen lukkoon on numerolla 27H6237 ja jota kaytettiin myös MG Midgetissä ja jota satunnaisesti saattaa olla jenkeissä ebay:ssa myynnissä. Virtalukonpohja on kiinni renkaalla ja usealla pienellä ruuvilla, muistaakseni. Myöhempi MK2 malli on ns. Neimannin lukko vasemalla, jossa yleensä oli Boschin valmistama pohja varaosanumerolla 37H4568 jota saattaa olla monissa muissakin eurooppalaisissa autoissa. Ko. pohja on kiinnitetty kahdella ruuvilla .
imperial Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Korjaus edelliseen ! Jälkimmäisen virtalukonpohjan varaosa numero onkin 37H5934. Edellisessä viestissä oleva numero on 71-72 malleissa harvoin nähty vastaava. Veikkaisimpa että autossasi on tuo ihan ensimmäinen versio.
Nikamat Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Moro! Sain availtua virtalukkoa kun pääsin käymään autolla, virtalukon pohjasta löytyi tämmöstä koodia: Trico 34837A ja kyseessä tosiaan vasemmanpuoleinen virtalukko. Pikaisella googlettelulla en kyllä löytänyt tuolla numerolla yhtikäs mitään...
Mini1380 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Kyllä vm -71 Mineissä rattilukko on pääsääntöisesti vielä siellä putken alaosassa ja yleensä vasemmalla puolella.
LeeHarvey Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Varastossa olisi yksi pylväs, jossa Tricon virtalukko vasemmalla alhaalla. Pohja on kiinni kahdella pienellä ruuvilla. Lukkoon ei ole avainta ja pohjan kunnosta ei takeita. Tämä siis Hyvinkäällä.
koirankoppi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2012 Oletko jo löytänyt virtalukon? Tällainen UUSI lisävarustemalli mk1 ja mk2 Mineihin löytyy. Täydellinen asennussarja ja ruotsinkieliset ohjeet.
koirankoppi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2012 Virta/rattilukko myyty.
Nikamat Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Elokuuta, 2012 Voi hitto, noh metsästys jatkuu :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään