pensseli69 Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Heinäkuuta, 2012 Tekniikka vaihdettu Suzuki Swift gti tekniikkaan ja ongelmia alustan kanssa. Auton ajettavuus oli ok minin omalla moottorilla mutta tekniikan vaihdettua auto on melkosen vaarallinen peli. Ohjausakselia on siirretty taaksepäin kelkan edestä. Aluksi ongelmana oli että pyörät kääntyivät montuissa mutta ratti ei, eli yhtäkkiä auto lähti kääntymään jos montusta ajoi. Nyt kokeiltu vaihtaa pitemmät "olkavarret" että raidetangot olisivat samassa linjassa niin ongelmana on että ratti ei palaudu jos ajossa kääntää ja päästää ratin vaan auto syöksyy sivulle ja pienen korjausliikkeen jälkeen auto lähtee toiseen suuntaan ja tätä jatkuu ja tuntuu että auto lähtee käsistä. Ei tarvitse kuin vähän koskea rattiin ja auto lähtee todella äkillisesti kääntymään. Minin tekniikalla pyörät olivat ihan edessä ja nyt ne on säädetty niin taakse kuin voi caster n.4 että pitäisi olla parempi näin päin? Olkavarsien vaihdon jälkeen tuntuu ettei pyörät elä enää omaa elämää vaan ratti kääntyy myös montuissa, tämä ongelma tuntuu rauhoittuneen. Periaatteessa muita muutoksia ei ole tehty edelliseen verrattuna,sama painolasti paitsi etupää(moottori) hitusen kevyempi. Suurta merkitystä ei ollut oliko auto tyhjä vai lastattu. Jos jollain voi olla hajua asiasta niin tarkentavia kysymyksiä SAA laittaa :D
MikaJ Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Ohjausakselia on siirretty taaksepäin kelkan edestä.Aluksi ongelmana oli että pyörät kääntyivät montuissa mutta ratti ei, eli yhtäkkiä auto lähti kääntymään jos montusta ajoi. "bumb steer". Ongelma varmasti ollut sellainen, että auraus on lisääntynyt räjähdysmäisesti jouston yhteydessä. Tätä tapahtuu aina myös vakioalustalla, mutta sen verta pienissä määrin että se ei yleensä tule ongelmaksi. Nyt kokeiltu vaihtaa pitemmät "olkavarret" että raidetangot olisivat samassa linjassa niin ongelmana on että ratti ei palaudu jos ajossa kääntää ja päästää ratin Olet ilmeisesti pidentänyt niitä varsia mihin raidentangon päät tulevat kiinni. Ihan oikeanlainen suuntaus vähenää tuota aurauksen muutosta jousituksessa. Tästä kyllä seuraa tosiaan se, että palauttava voima pienentyy mitä pidemmät varret on käytössä. Ajattele vaikka näin, jos laitat siihen metrin pitkät varret, niin pidät helposti sormin kiinni vaikka voimamies koittaisi vääntää rengasta takaisin suoraksi. Millin varrella sitten taas et saa pidettyä paikallaan millään, vaan ohjaus keskittää itsensä. Minin tekniikalla pyörät olivat ihan edessä ja nyt ne on säädetty niin taakse kuin voi caster n.4 että pitäisi olla parempi näin päin? Mitä enemmän casteria, sitä rauhallisempi ajokäytös on noin periaatteessa. 4astetta ei pitäisi olla mitenkään liian vähän. Tosin jos on huomattavasti otettu rengasta taaksepäin, niin ettei nyt olisi negatiivista casteria? Minin vakioasetus taitaa olla noin 3astetta, joten kuulostaa hurjalta jos rengasta on otettu paljon taaksepäin ja vielä olisi 4astetta positiivista. Negatiivinen casteri selittäisi myös vähän käytöstä. Koitappa vaikka lähteä siitä tosiaan että sitä casteria olisi positiivista 3-4astetta. Sitten raidetangot saisi tulla olkavarteen kiinni niin että ne lähtevät ihan hieman yläviistoon kun jousitus on normaalitasolla. Tolla saadaan usein pienin aurausmuutos käytännössä.
minorv8 Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Ohjausakselila tarkoitat varmaan hammastankoa ? Paljonko sitä on siirretty ? Siirtyikö korkeussuunnassa ?
pensseli69 Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2012 Kiitos vastauksista. Keskustelua voisi jatkaa auton projektisivulla, tuli vähän muutakin ongelmia tänään >:D Auton EI kuuluisi olla näin matala!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään