Jump to content

Virranjakaja


joel

Recommended Posts

Ajattelumallisi on täysin oikea, mikään puola/tms ei tuo lisää tehoa. Mikäli näin käy, tosiaan se edellinen ei ole ollut riittävä. Kipinäenergiaa kun on riittävästi, niin sen lisääminen ei enää lisää tehoa.

 

Olen nähnyt korkeatehopuolan ja esivastuksen, aika hyvä vitsi.

 

Jos tuo ei ole kytketty oikein, niin ymmärrän vitsin. Mutta monet alkuperäisasennuksethan ovat tuollaisia. Starttivaiheessa esivastus ohitetaan kun jännite notkahtaa ja saadaan startissa jopa parempi kipinä kuin koneen käydessä.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moi,

 

Markkinointihumppa puolien kohdalla on tämän tyyppistä. Sunkin kannattais ostaa tällanen, edukkaasti 5hp lisää :)

 

E-core style, square; 4in H x 2in L x 3.25in W; Designed to give a steady, hard-hitting spark throughout the vehicle's rpm range with 40 percent more voltage than stock; Guarantees more power and a complete fuel burn for an extra 5 h.p.; Delivers higher voltage output, stronger spark, and reliable performance of up to 7000 rpm; Provides more power and better fuel mileage; With lifetime Hypertech limited warranty.

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Tässä kirjoittaa yksi pahvi:

 

Väitän edelleen, että ensiöresistanssilla on merkitys.

 

Kimi: Noilla vastus-arvoilla ei ole mitään merkitystä.

 

ja parin rivin päästä: Korkeatehopuola vaatii enempi virtaa, joten katkojankärjet joutuu lujille, joten sitten ei auta kuin laittaa kärjetön systeemi.

 

eiköhän resistanssi kuitenkin vaikuta virran suuruuteen.

 

Omilla mittauksillani vain totesin mikä puola käy kärkisytytyksekseen mikä ei.

 

MikaJ jo selittikin etuvastuksen merkityksen.

 

Minikerhohan on pahvipäiden kerho, ollut ainakin -89 Silverstonen kokoontumisesta asti. Läsnä olleet muistanevat miksi.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Vastusarvoilla yksinään ei tee mitään, jos ei langan vahvuus ja käämin kierrosmäärä ole tiedossa.

Toision jännitetaso on riippuvainen ensiön ja toision suhteesta. Toision jännitearvollakaan ei tee mitään, jos ei samalla

ilmoiteta mikä energiamäärä (joule) sieltä tulee ulos.

 

Puran tuollaisen ja laitan yhden 3.2ohm astuksen tuonne sisään, ja annan sen sulle, ja sun mittauksen mukaan se toimii. Pitää myös tietää, mitä sillä virralla tehdään. Puolan sydänmateriaalilla on myös suuri vaikutus.

 

Ilman esivastusta tuollainen 1ohm puola huikkaa 12V jännitteellä LEVOSSA 12A. Joten autoa startatessa pitää olla esivastus, muuten palaa kärjet heti kun ne aukea. Kun taas kierrokset nousee ja siirrytään DC:stä AC:n puolelle, niin kaavat muuttu resistiivisestä impedanssiseksi, ja virta on riippuvainen impedanssista.

Pitää tietää käämien kierrosluvut, rautasydämen koeficientti , jotta voidaan integroida di/dt jonka jälkeen saadaan selville toisiolle siirtyvä energiamäärä (joule) joka purkaantuu tulppaan.

Impedanssi ja resistanssi on kaksi eri asia.

Eli, tuolla resistanssiarvolla EI TEE MITÄÄN.

 

 

 

Että silleen.

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Kylläpä meni hetkellisesti raketti tieteen puolelle :o

 

Ensisijaisena tarkoituksenahan olisi saada että kaikki toimii mahdollisimman hyvin ja huolettomasti, vähän menee ajamisesta nautinto jos joka aamu joutuu säätämään ja ruuvaamaan...

Sitten kun kaikki toimii ja voi keskittyä vaan ajamiseen eikä jatkuvaan huoltamiseen niin sen jälkeen voi alkaa miettiä tuunaamista ja kiillottamista.

tällä hetkellä konehuone on sen näköinen että kone pelti pysyy kiinni tapahtumissa ja 2x2 lankku on takakontissa pitämässä peltiä ylhäällä huollon aikana ;D mutta toimiva ;D

 

http://www.123ignition.nl/id/20.html tota jakajaa kattelin jo netti markkinoilta ja nyt kun sitä on suositeltukkin niin joutuu talvella ehkä tilaamaan ::)

tän hetkinen puola on ADhd-varaostasta merkitön mikälie tarvike...

 

Enkä mä halua autosta sellasta että on pusirtettu kaikki irti mitä vaan koneesta voi ikinä saada ja sitten on kone poka joka lauantai ;D

Link to comment
Share on other sites

Minillä ajeleminen on todella "tieteellistä", jos yrittää noudattaa fiksujen, "kaiken tietävien" "virtuoosivirittäjien" ohjeita ;)

Ehjät/hyvät Miniin alunperin mietityt osat paikalleen ja johan on varmaa/harmitonta (niin harmitonta kuin Minillä voi olla) matkantekoa. Jos sitä arvostaa.

Sopivasti valkatuilla omilla paloilla saa ihan riittävät tehotkin varmaa, ripeää etenemistä varten, eikä tarvitse koko ajan räplätä.

Ehjä SU on kaasarina varmin, yksinkertaisin ja toimivin Minin normikoneelle, niinkuin normi, Kunnossa olevat sytkänkin osat.

Joillain on vain lähes kaikista Minin omista osista se käsitys, etteivät ne voi toimia.

Eivat ne varmaan ehkä toimikaan, jos ovat jo palvelleet 30-40 vuotta huoltamatta/kunnostamatta ;)

Ja taas tulee mielenkiintoista kommenttia :))

Link to comment
Share on other sites

(en lukenut koko viestiketjua)itselläni oli 1275 viritetty mini,vein muovikassilisen jakajia lopelle vanhalle virittäjälle ja hän valitsi yhden sopivan jakajan monien joukosta ja sanoi että tästä tehään toimiva jakaja ,hän ajoi jakajan jonkunlaisessa penkissä ja vaihteli osia sinne,minini toimi kuin sveitsiläinen kello kaikilla kierrosalueilla monta vuotta,minisänni oli 100 hevosvoimaa eikä se meinannut pysyä kasassa vaikka mitä teki (viritetyllä minillähän pitää ajaa aina täysii,muuten ei ole mitään järkeä virittää) :D

Link to comment
Share on other sites

Eräs pitkälle kouluttaunut virivelho totesi joskus, että on ihan sama vaikka kannusta kaatais bensaa ja heittelis irtokipinöitä pussista, kunhan on oikea määrä ja oikeaan aikaan...

Link to comment
Share on other sites

onneksi pääajokkina DIESEL auto...vois tulla muuten päänsärky, tänään laitoin msd puolan ja johdot bmw miniini ja ei eroa :I , mutta nyt se on thyyninggg... :))

ja tosta ämpärillä pensaa ja kipinöitä pussista vai miten se oli niin oli poikasena ittellä raisu josta hajos dellorto phbg 16 as kaasutin ja kaveri kokeili pistää bensaletkun suoraan imukaulaan ja polkas tulille, hetken kierti aivan hupsuna :o että #virivelho on oikeessa# ja anteeksi offtopikkini, jos tämä keventäs tunnelmaa

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...