seppis Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 Tuli hommattu vm 1996 Mini ja viimeviikon oon taistellut sähköjen kanssa ja voitin tämän erän. Olisinkin muutama kysymys Mineistä yleensä. 1) mistä saisin hommattua omistajan käsikirjan, suomeksi tai englanniksi.. Saksa ei oikeen taivu 2) Mistä löytäisin korjausoppaan. 3) Mini kulee hieman kalellaan kuskin puolelle, mistäs tämä johtuu..?(myös silloin kun en itse ole autossa) 4) kiertääkö samay öljyt vaihdelaatikossa ja koneessa.? jajos ei niin mistä laatikon öjyt otettan pois ja mistä lisätään..? ja paljonko on koneen öljy tilavuus ja laatikon. Mennään nyt näillä.. Timppa
Idefix Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 Onneksi olkoon uusi Ministi... Ja fiksun merkki on se että heti ensiksi on aikeissa hankkia korjausoppaan - monilla se tulee vastaan vasta sitten kun parikymmentä kertaa on puitu ongelmia täällä foorumilla... 1. Tähän joku fiksumpi saa vastata, mutta kohdan kaksi vastaus palvelee myös tätä kohtaa sillä siellä on kyllä perushuollot yms selitetty... 2. Oppaita myy ihan mikä tahansa kirjakauppa tai Minitron tai Brittiosa - jopa suomenkielisiä taitaa olla saatavilla. Haynesin laatua kaikki tyynni. 3. Todennäköisesti sinulla on vaihdettu uusi kumikartio toiselle puolelle, ja toisen puolen vanha on jo lytyssä. Tämä näkee ihan suoraan katsomalla miltä kumikartio näyttää verrattuna toiseen puoleen. Uusilla kumikartioilla on tapana nostaa auto hetkeksi aika korkeelle ennen kuin asettuu. Tietty vikaakin siellä voi olla, varsinkin takakelkka (se irtonainen rakennelma minkä sisällä takajouset on, voi pettää ruosteen vuoksi ja auto notkahtaa kallelleen. Mutta ei hätää, uusia kelkkojakin saa ihan hyllytavarana. Mutta vastuullisena auton ostajana ;) varmaan katselikin jo alustan läpi ettei siellä sentään ole jouset painunut lahonneesta rungosta läpi, joten syy löytynee kumikartioiden erilaisuudesta. 3. Sama öljy kiertää moottorin ja laatikon. Minin moottori olikin yksi ensimmäisistä joissa ei ollut erikseen öljypohjaa, vaan suoraan moottorin alla oli vaihdelaatikko öljyineen... Öljyä menee 4.8 litraa jos (ja kun) vaihtaa suodattimen samalla...
Mini1380 Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Kesäkuuta, 2012 3.Todennäköiempi syy on että jousituksen kuulatapin nailonkuppi on kulunut puhki joko edestä tai takaa kuljettajan puolelta, pelkkää kuppiakin saa erikseen muttei se kuulatappi-kuppiyhdistelmäkään taloutta horjuta (ikävähkö vaihtaa tosin) 4.öljyksi vain ja ainoastaan sitten 20w/50 öljyä! esim.Valvoline racing VR1 20w50 tai Millers Oils 20w50 Classic Mini Oil
seppis Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Iso käsi kaikille vastanneille.. O0 Tänän vaihtuu Miniin öljyt, mutta alustan ihmeellisyksiin tutustun hieman myöhemmin. Korjauskirja menee heti ostoon.. Kuskin takakulma on se mikä on alempana, taidan tilata takakulmaan kaikki uudet kilkkeet, niin ompa sit sekin laitettu. Timppa
koirankoppi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Ne kuulatapit kannattaa kyllä vaihtaa samalla joka nurkkaan, tai ainakin molemmille puolille yhtäaikaa. Ovat halpoja ja taakse helpot vaihtaa. Muuten käy 100%:lla varmuudella, että sitten on toinen puoli alhaalla ;) Veikkaan kyllä että etupää näyttelee ratkaisevampaa osaa vinossa kulkemiseen. Vähän työläämmät vaihtaa sinne, vaatii erikoistyökalun ja ohjeet löydät siittä uudesta ohjekirjastasi. Kelkan pehmemeninenkään ei ole poissuljettu mahdollisuus, jos alkup. kelkka ja vain ajettu.
Idefix Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2012 Tottapa taas torisette... Nailonkuppi on pohjasta vain pari milliä paksu, mutta vipuvarren kanssa se kertautuu niin että vaikuttaa korkeuteen. Kumikartioihin voi tulla sentinkin korkeusero ajan myötä, ja itselläni oli eri paria kartiot ja jälki sen mukaista.
eekisa Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 5. Marraskuuta, 2012 Moro, 2) Mistä löytäisin korjausoppaan. Täällä http://www.minipeople.lt/?cp=download on otsikon "Classic Mini remonto instrukcijos" alla pdf muotoisia manuaaleja.
Pehri Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Kysyn nyt tähän topickiin kun en parempaa paikkaa löytäny ja en viitsi uutta aihetta tälle aloittaa. Osaiskohan joku ruotsinkielen taitaja (itsekin virkamiesruotsin suorittaneena kädetön) auttaa kun olis tällaista vikalistaa: " 1. Bakvagnsram, rostskadad 2. (EG: 5.3.4) Spindelled, vänster undre, glapp = pallonivel, vasen alempi, ? 3. (EG: 3.4) Vindrutetorkare, ur funktion = tuulilasinpyyhkijä, ei toimi 4. (EG: 0.2) Registreringsskylt, fram, felaktig = rekisterikilpi, etu, virheellinen 5. (EG: 5.3.4) Spindelled, höger undre, glapp = pallonivel, oikea, alempi, ? 6. Färdbroms hjulbroms, fram höger, anliggning = ? ". Mitähän noi niinku tarkalleen ottaen tarkoittaa? Google kääntäjäkään ei oikeen osannu kääntää noita. edit: jotakin sain tuonne käännettyä.
MiniKö Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 jotain tällaista olettaisin 1 takakelkassa ruostevaurio 2 vas. alapallo välja 3 o.k. 4 oik. alapallo välja 5 käyttöjarru oik.etu laahaa päällä jouluterveisin MiniKÖ
MiniKö Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 OOPS! jäi oikea 4 pois eli etu rekisterikilpi vaurioitunut ja loput numerolla eteenpäin. MiniKÖ
Pehri Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 jotain tällaista olettaisin 1 takakelkassa ruostevaurio 2 vas. alapallo välja 3 o.k. 4 oik. alapallo välja 5 käyttöjarru oik.etu laahaa päällä jouluterveisin MiniKÖ Ok. Eli ei ilmeisesti älyttömän kalliita remontteja...(?)
tailke Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Osahintoja löydät: http://www.minitron.fi (vaatii sisäänkirjautumisen) http://www.brittiosa.fi Tilaa osat niin pääset tutustuun minin rakenteeseen. Netistä korjaamokäsikirja niin homma onnistuu.
Turbo 69 Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Ja pallonivelten välys aika usein korjaantuu rasvaamalla. ;)
Kimi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2012 Mä luulin että shimmejä vähentämällä :) /Kimi
Turbo 69 Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Totta, mut aika usein ne on "unohtunu"rasvata, jos ei ole oikea harrastaja ;)
Mini1380 Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Takakelken ruostevaurio merkkaa aika usein kelkanvaihtoa ja takakelkka alkaakin nykypäivänä maksamaan jo ihan paperirahaa.
FD100L Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Jep, nivel kantsii uusia kun välystä jo on. Toi nivelien voitelu kantsii suorittaa ihan vuosittain, vaikkapa renkaan vaihdon tai katsastuksen ollessa ajankohtainen. Minissä kun on vielä näitä rasvanippoja siellä täällä niin kantsii ne kaikki samalla voidella. Itsellä on vielä sellainenkin harrasteauto missä olkatapitkin voideltavat, niiden uusiminen on pikkasen isompi homma kun Minin pallonivelet, joten niitä ei kannata unohtaa. :)
FD100L Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2012 Takakelken ruostevaurio merkkaa aika usein kelkanvaihtoa ja takakelkka alkaakin nykypäivänä maksamaan jo ihan paperirahaa. Jep, siksi takakelkkaa kannattaa tarkkailla ja pitää se alaosan kouru puhtaana ja hyvin ruostesuojattuna. Joskus ruostevaurion huomatessa ajoissa korjauksessa pääsee vähemmällä uusimalla vaan sen kourun alaosan (joskus siihen sai tarvike korjauspellin, en tiedä saako enää?). Joo, jos on merkintä ruostevauriosta niin usein korjaus voi olla myöhäistä ja vaatii uuden kelkan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään