klate Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 eli mitenka porukka on muokannut noita markia alustoja jaykemmiksi ja/tai paremmiksi? kuivaan alustaanhan myydaankin vaikka ja mita mutta hydroon kaiketi huonommin..?
minorv8 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Hydroon ei oikein paljoa pysty tekemään, itsellä oli edessä iskunvaimentimet. En jaksanut kauheasti kikkailla enempää vaan modasin autoon kumijouset. 60-luvulla oli Cooper S malleissa tukevammat pussukat kuin tavallisissa mutta niitä on turha tänä päivänä etsiä (vähän niinkuin tavallisiakaan...). Tais takapään apujousiakin olla erilaisia. Piti oikein kaivaa Cooperien varaosakirja esiin: tavalliseen Cooperiin varaosakirja antoi 3 eri varaosanumeroa valmistenumerosta riippuen. Cooper S malliin antaa 2 eri numeroa eteen ja 2 eri numeroa taakse. Eli kirjan mukaan niissä on ollut eri pussit edessä ja takana. Myös apujousia on ollut 2 eri numerolla. Muistelisin että nuo pussit olisi yksilöity letkussa olleen värikoodin mukaan. Koirankoppi tai ADO vois muistaa tarkemmin, ovat ehkä pussihousumobilisteina perehtyneet tarkemmin asiaan. Britieillä on tähän sopiva sanonta että pussit ovat harvinaisempia kuin keinuhevosen pas*a. Perälän Viku tais tehdä omaansa semmoisen jekun että kukin nurkka oli oma itsenäinen pakettinsa. Eli yhdysputki veke ja jokaiseen pussiin sopivasti painetta. Ei muistaakseni ollut ihan niin suoraviivainen operaatio, ainakin takana joutui kikkailemaan tukivarren ja pussin välisen välitangon kanssa. Taakse tais tulla iskarit.
LeeHarvey Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Aikakaudella ratamiehillä oli hydroja käytössäja fiksattu juuri noin kuin Vikukin. Eli yhdysputket pois ja elementit omina yksiköinään. Maavaran säätö oli tuon jälkeen helppoa. ;D
koirankoppi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Jousipusseja oli keltasella raidalla ja hopeanvärisellä raidalla varustettuja. Taisi olla vielä, että oli 2 tai 1 raita Mulla oli 90-luvun alussa, kun entisöin S:ää uudet keltaisella raidalla varustetut. En nyt ulkoa muista kummat oli jämäkämmät. Luhtasaaren Jokella oli kumminkin pari uutta hopeanvärisellä raidalla olevaa ja ne taisi olla jotain "virikamaa"? Apujouset oli jämäkämmät. Samoja taidettiin käyttää kaikissa MK2 hydroissa? Sellaisia mulla on vieläkin pari uutta paketissa (ylimääräiset). Eteen laitettiin ainakin yleisesti iskarit ja ratapuolella joka yksikkö oli erillisenä. Rallia ajettiin kyllä yhdysputken kanssa. Putket oli vedetty auton sisäpuolella. Tarina kertoo, että Mäkisen Timon Cooperissa oli aina kumijouset? Vaikka hydroakin rallin varjolla mainostettiin. Mulla on jossain suomenkielinen Voimavaunun "Trimmausohje" vihkonen ja siinä mainitaan jotain jousitusten muuttamisesta, hydro/kumi. Täytyy kaivella esiin. Nyt niitä jousipusseja voi löytyä korkeintaan jonkun harvinaisia osia keräilevän hyllystä Englannista :). Niitäkin on.
klate Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 jos nuo yhdysputket poistaa niin myos taka jouset saa varmaan heittaa pois? toimisikohan semmonen jos ottais pussit kokonaan veks ja kynajousta suoraa sovitteilla pussien paikalle ja tietysti iskaritkin..? eikos tohon kuivaan tallaista settia myydakkin..
koirankoppi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Sopiihan sinne hydrojen tilalle periaatteessa tai ainakin pienin muutoksin kaikki ne mitä alkup. kumijousiseenkin. Ei niissä niin paljon eroja ole. Kyllä hydroja muuteltiin kumijousille jo 60 luvulla ihan kotikonstein.
minorv8 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Kuivaan myydään kynäjousisettiä ja hydron kopassa on valmiit reiät esim. etuiskarin yläkorvakkeelle. En muista miten kynäjousisarjassa iskarin alapää kiinnitetään mutta voi olla että hydron ylätukivarren kumistopparin reikää pitää porata pykälää isommaksi. Takatukivarsi on hiukka ongelmallisempi, iskarin alapää on kuivassa pinnapultilla kiinni, hydron tukivarressa on pienempi ja lyhyempi tappi mihin apujousi kiinnittyy. Muistelen nähneeti myös tosi luhyitä kierrejousia jotka tulevat kumikartion tilalle. En tiedä miten noi sitten pelittää.
klate Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Muistelen nähneeti myös tosi luhyitä kierrejousia jotka tulevat kumikartion tilalle. En tiedä miten noi sitten pelittää. näitä itseasiassa tarkoitin kun puhuin kynäjousista ;D mitäs muuta olette muokanneet jos olette tehneet nuo pussit "yksilöiksi"?
kemini Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2012 Kierrejousia on ainakin kolmea eri jäykkyyttä. Mulla ne keskijäykät ja hyvin pelittää. Enää ei tarvi kuopan kohdalla ratista roikkuen takamusta kevittää.
klate Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 mista oot hommannut oman alustasi?
MikaJ Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 Sparesista ainakin saa. http://www.minispares.com/product/Classic/suspension/front/dry/c-srp100.aspx?190201&ReturnUrl=/shop/classic/suspension/performance.aspx|Back%20to%20shop
kemini Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2012 Huddersfield Spares LTD oli se putiikki, josta minä vieterit ostin.
SE7EN Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Näkyy olevan kunnostettujakin Saksassa myynnissä... www.limora.com/index/lang-2/lkz-195/mar ... pl,x-a.htm
Mini1380 Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Halpakin vielä tollanen hydro-pussukka ku "vaan" 270€. Mul on jonkuverran käytettyjä varastossa jos jollekkin tarvetta ilmenee ;)
MikaJ Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Halpahan se on, olihan se Cabrion hiivagolffin jousipussukka muistaakseni 1900e. Sunkin pitää ehdottomasti siirtyä niistä Mazdoista VAG-erikoismalli kalustoon, niin ei tunnu mikään Minin osan hinta enää misään ;) Mutta miettisin kyllä pari kertaa maksaisinko käytetystä hydropussukasta 270e kun niitä vähän edukkaamminkin saa. Peruskunnostus kun ei niiden kanssa varmasti käsitä muuta kuin uuden letkun ja maalipinnan. Letkunkorjaukseen netistä löytyy paljon ohjeita.
SE7EN Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 11. Kesäkuuta, 2012 Mä voisin pussin tai pari varalle ostaakin jos ei paljoa maksa. En ajatellut ihan vielä pussejani kuivaksi vaihtaa kun toistaiseksi pysyy nesteet sisällä. Turun suunnaltako niitä löytyy?
koirankoppi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Minulta saa myös 50€:lla puhalletun/maalatun jousipussin. 0400 334084
klate Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 mikäs noista pusseista muuten tapaa hajota? ja mikä niitten toimintaperiaate edes on kun en oo ikinä avannut? :-[
Mini1380 Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Mä voisin pussin tai pari varalle ostaakin jos ei paljoa maksa. En ajatellut ihan vielä pussejani kuivaksi vaihtaa kun toistaiseksi pysyy nesteet sisällä. Turun suunnaltako niitä löytyy? Turusta.
MikaJ Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Yleisin vika taitaa olla letkuliitoksen vuotaminen? Korjattavissa mutta ei alkuperäisesti.
SE7EN Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2012 Kiitos pussinomistajille. Olen yhteydessä kun jommallakummalla suunnalla kuljen. Saako tuon paketin muuten jotenkin muutoinkin purettua kuin rälläkällä. ? Noin niinkuin tutkimusmielessä..
koirankoppi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2012 Ei saa. Kuoren ruostuminen ja letkun katkeaminen/kuluminen puhki, lienevät vikakohteet. Varmaan elementissä jäykkyydelle ja toimivuudellekin jotain tapahtuu iän myötä, mutta vaikea perstuntumalla arvioida kun nesteet vaan pysyy sisällä. Cooper S:ssä mulla oli kaikki uutta, eikä se kyllä kumijousisen veroinen ollut ajettavuudeltaan. Jos tuntuu "nyökkivän" niin iskarit eteen ja jämäkämmät vieterit taakse.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään