Guest 722168 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Mini vm.77 tarvitsee tehostimen. Eli mistä ja milainen? Jarrut on cooper s.än levyt
Guest 970s Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 77-mallissa taitaa olla kaksipiirinen pääsylinteri ? Siihen on hankala laittaa Cooper S:n tehostinta, koska se on tarkoitettu yksipiirisille jarruille. Jotkut kai (?) ovat tehostaneet pelkän etupiirin mutta se ei kuulosta kovin hääppöseltä ratkaisulta. Jos 2-piirijarrut säilyttää niin ehdottomasti paras vaihtoehto on laittaa viimeisimmän Minin poljinpaketin ja apparin puolelle tulevan tehostin/pääsylinterihässäkän. Niitä on ollut tarjolla tasaisesti Saksan maalla ja hinnat huitelee nykyään jossain 100 € lukemissa. Kyllä S:n himmeleillä pitäis pelin pysähtyä ilman tehostintakin, lapikasta toki vaatii verrattuna nykyautoihin.
Guest 722168 Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2008 Joo kyllä se hyvin pysähtyy mut mukavuus syistä sitä ajttelin.Auto on 1300cc ja muutoskatsastettu ilman tehostajaa.Viime kerran katsastuksessa vaan insinööri ihmetteli missä on tehostin.Pihan perältä löytyy kyllä yks metro ja siitä vähän sitä tehostajaa mittailin mut taitaa olla vähän liian iso.
Guest nuu6 Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2008 tais olla insinööri aika nuori ku ei tollasta tiedä et aikast harvassa vanhassa minissä on tehostin!! Eli Cooper S Ja se todellakin yksipiirille tarkoitettu. Löytyy lukemattomia esimerkkejä joissa ei tehostinta ole.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 8. Marraskuuta, 2008 Kun "ennen vanhaan" esim. 80-luvulla vielä, piti oikein anoa moottorinvaihtolupa kats.konttorilta kun Miniin laittoi 1300:n koneen, Piti olla maahantuojan tms. edustajan paperi millä varusteilla Minejä eli cooper S:iä on ollut 1300:lla koneella. Silloin piti Aina olla 1300:sen koneen kanssa S:n jarrut ja TEHOSTIN. On tapauksia esim. Alavudella, missä hommia hoidettiin "hyvillä suhteilla" eikä oltu niin tarkkoja. Mutta jos kaikkien pykälien mukaan homman teki, niin aina TEHOSTIN. Nämä uudempien Minien isommat levyjarrut ym. hilppeet ei kuulu enää "papan" tietämyksen piiriin.
Guest nuu6 Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2008 Olikos 1275 GT:ssä tehostin?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 9. Marraskuuta, 2008 Oli tietääkseni, silloin kun oli S:n 7,5"jarrut.
Guest 970s Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2008 8,4" jarruilla ei ole ollut tehostinta ennen kuin "moderni" pääsylinterihässäkkä ilmeistyi apparin puolelle konehuoneeseen. Taidettiin elää 80-luvun loppupuolta, se tarkemmin en vuosilukua muista. Metron tehostin ei sovi ihan pienellä vaivalla, joudut leikkaamaan rintapeltiin tilaa, tod. näk. siirtämään kytkimen pääsylinteriä ja epäilisin että on vielä liian korkea. Mulla on Minorissa metron pääsylinteri ja se on herättänyt aivan hillitöntä aprikointia aiheesta "kuuluuko ton ihan varmasti olla pystyssä???"
Guest inno75 Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2008 Innocentissa( 1973-75) on 2-piirijarrut, 7,5" S:n levyt ja tehostin, joka on kytketty etujarruihin. Ei ole mikään huono ratkaisu, sillä takajarrut ei Minissä paljon "jarruttele".Ajettu pitkään ilman ongelmia ja kevyt jarrutella.
Guest 722168 Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Se metron sylinteri mahtuu korkeudesta juuri ja juuri.Eikä se rintapelti ole ongelma kun auto on muutenkin peltitöiden alla.Pitää tutkia josko vois pistää siitä metrosta koko poljin hässäkän.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Marraskuuta, 2008 Kannattaa varmaan tutkia onko siitä olemassa olevasta Metron systeemistä mihinkään, vai vaatiiko se täyden kunnostuksen tai onko jopa kunnostuskelvoton! Ennenkuin alkaa leikkelemään peltejä! Tulee pian yhtä arvokkaaksi kuin hommata Minin omat systeemit, jotka toimii ja sopii varmasti! Itse en ymmärrä kyllä alkuunkaan, että joku viitsii sovitella ja leikellä autoaan tällaisissa asioissa, joilla ei edes saavuteta alkuperäisiä osia parempia ominaisuuksia!? Tietysti jokaisen oma asia! Siis satasella saa osat, jotka toimii/sopii hyvin! Jos kysymyksessä on pelkästään rakentelun ilo, niin sillä sitä voisi perustella.
Recommended Posts