mkenita Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2007 Ongelmana on kolmosvaihteen tippuminen pois moottorijarrutuksessa. Onko vika korjattavissa jotenkin vivustoista vai onko laatikko hajalla? Vaihdekepistä kiinni pitämällä vaihde kyllä pysyy paikoillaan ja pelaa normaalisti. Ja kytkimestä, käsittääkseni kytkintä ei pysty säätämään lainkaan. Pientä luistamista havaittavissa, joten uusi levy ym. ainoa vaihtoehto? Nestettä on riittävästi ja ilmaa järjestelmässä ei ole.
minorv8 Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2007 Kannattaa tarkistaa moottorin tuenta;jos se pääsee kovin paljon heilumaan niin vaihde saattaa pudota vapaalle.
mkenita Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2007 No moottorintuentahan se oli ainakin osasyy.. Sisältä katsottuna auton oikeassa etukulmassa oleva kiinnike mikä menee vaihdelaatikkoon oli kokonaan irti (mutteri puuttui!!!) vaihdelaatikon päästä. Uusi pultti ja mutteri paikoilleen ja kunnon kiristys, nyt ei tipu vaihde lähellekkään niin helpolla kuin aiemmin. Toinen vaihtoehto saattaa olla vaihdetangon ja vaihdelaatikon välissä oleva "yhdistysholkki" mikä on kiinni putkisokilla, heiluu nimittäin aika reippaasti ja näyttää muutenkin aika rupuiselta. Uudet sokat tilalle vai mikä olisi järkevin korjausvaihtoehto? Samalla vaihdan ne kumilörpylät ym. jos öljyvuotokin hieman helpottaisi. Kiitokset minorv8: lle ja kytkin kysymykseenkin odottelen vastausta. :-?
Nik0 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Minunkin on annettu ymmärtää että Verto kytkintä ei pysty säätämään. Joten jos luistaa niin kytkimen uusiminen on ainut vaihtoehto.
MikaJ Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Se vaihdevivuston yhdysholkki saakin heilua aika tavalla. Melkein sanoisin että Minissä 90% ongelmista missä vaihteet ei pysy päällä, ovat peräisin huonosta moottorintuennasta. Uudet kumit eivät paljoa maksa, kaikki vaihtoon. Saattaa sinunkin tapauksessa nyt olla niin että tuon yhden tuen puuttumisen takia, on syönyt muut loppuun. Jos kytkin luistaa niin ei paljoa muuta ole tehtävissä kuin uuden vaihto, samalla kannattaa varautua kampuran stefan vaihtoon mikäli on alkanut vuotaa sieltä öljyä.
minorv8 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2007 Kytkinhommiin aika moni britti on löytänyt vastauksen heivaamalla verton mäkeen ja laittamalla perinteisen kytkimen A+ koneisiin. Ruiskun osalta saattaa tulla ongelmia jos vauhtipyörässä on reluktorirengas. En muista miten SPi koneessa homma toimii eikä ole manuaalia just nyt saatavilla.
mkenita Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2007 Pitää tilata noi moottorintuennan kumit ym. heti kun ehtii ja katsoa tilannetta sen jälkeen uudelleen. Kiitokset vastauksista.
jiikoo Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2007 Ihan rupesi kiinnostamaan, että kuinka pitkään tuo kytkin yleensäkin kestää ja minkälaisesta kustannuksesta remontin kohdalla puhutaan? Mulla mittarissa kohta 73000. Onko remppaan toinen mokoma matkaa vai hajoaako millähetkellä hyvänsä? Jos korjaus onnistuu 500-1000e hintaan ja tehdään 100tkm välein, niin eihän se kummoista kulua aiheuta per kilometri, joten pitää olla joku muu syy verto-kytkimen vaihtoon tavalliseksi. Ajamattomuuden tilassahan hajoaa tietysti mikä tahansa kytkin, varsinkin jos sattuu ruostumaan kiinni...
minorv8 Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Eipä siihen kummempaa syytä tarvita kuin se ettei vertoon löydy mitään tukevampaa vaihtoehtoa, taitaa olla vapari ja turbokytkin vaihtoehtoina. Vakio/melkein vakio koneissa menee varmaan maailman tappiin mutta jos on viilattu enemmän niin perinteiseen kytkimeen löytyy sekä vauhtipyörävaihtoehtoja että erilaisia kytkimiä.
Nik0 Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Ihan rupesi kiinnostamaan, että kuinka pitkään tuo kytkin yleensäkin kestää ja minkälaisesta kustannuksesta remontin kohdalla puhutaan? Mulla mittarissa kohta 73000. Onko remppaan toinen mokoma matkaa vai hajoaako millähetkellä hyvänsä? Jos korjaus onnistuu 500-1000e hintaan ja tehdään 100tkm välein, niin eihän se kummoista kulua aiheuta per kilometri, joten pitää olla joku muu syy verto-kytkimen vaihtoon tavalliseksi. Ajamattomuuden tilassahan hajoaa tietysti mikä tahansa kytkin, varsinkin jos sattuu ruostumaan kiinni... Syitähän on monia verton pois vaihtamiseen. Suurin syy on syy on mahdollisuus kevyempiin vauhtipyöriin ja jäykempiin asetelmiin. Startin hajoaminen SPI/MPI minissä saattaa olla syy vaihtaa. Taitaa olla uudempi startti noin neljä kertaa kalliimpi kun vanha. Kytkinten vertailua
jiikoo Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2007 Syitähän on monia verton pois vaihtamiseen. Suurin syy on syy on mahdollisuus kevyempiin vauhtipyöriin ja jäykempiin asetelmiin. Startin hajoaminen SPI/MPI minissä saattaa olla syy vaihtaa. Taitaa olla uudempi startti noin neljä kertaa kalliimpi kun vanha. Kytkinten vertailua Tämä on juuri Minin parhaita puolia. Eli vaihtoehtoja on - vieläpä edullisia. Kuvien perusteella verto-kytkin näytti tutulta ja "tavallisen" näköistä en ole nähnyt aiemmin edes kuvissa. Kuvausten perusteella, verto on mulle se oikea vaihtoehto. Toki, jos kevennetyllä kytkimellä sais auton pehmeesti liikkeelle ja kulutus parantuisi arkiajossa, niin mikä ettei. Potkuakin tulis autoon hieman lisää. :P Mutta ensin pitää entinen osa ajaa loppuun. Jos se tarkoittaa ajamista ns. maailman tappiin asti, niin ehkä sitten seuraavassa elämässä...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään