soppa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Eli ongelma on nyt tällainen: nyt kun on tuo korjaus ohjekirja, niin pitäis saada siitä katottua sytytyksen säädöt kohdalleen mutta ongelma on se, että en tiedä moottorista enempää kuin että se 1275cm3 ja moottori alku koodi 12H. Kirja antaa aika monta vaihtoehtoa 12H:n säädöiksi... Olisiko jotain muuta tietoa jostain saatavilla, että miltä vuodelta kone on..? Vai onko ainoa vaihtoehto kokeilla vaan...
minorv8 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Toinen konsti on katsoa jakajasta sen tyyppinumero, Lucasin jakajoissa se on 5 numeroinen luku, esim. 41404. Sen lisäksi pitäisi löytyä myös kuukausi/vuosileimaus. Jos se sattuisi olemaan koneen alkuperäinen niin sitä kautta voisi onnistaa. Tämä tietenkin passaa vain silloin kun kone on virittämätön.
Nik0 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Tässä on tunnistusta varten minin moottori koodien selitykset Tuosta nyt kyllä tuskin on juuri apua kun suurin osa noista 1275 moottoreista suomessa on lähtöisin muista autoista kuin minieistä. (Mailereista, Allegroista, Marinoista, Metroista yms.) Jos kiinnostaa lukea artikkeleja aiheesta jakaja ja ajoitus niin Calvers Corner on hyvä paikka aloittaa.
soppa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Ei sitten mistään löydy tietoa... Ainoastaan jakajan sarjanumero viittasi GT:n koneeseen mutta sitten taas moottorinkoodi ei!?!?! ::) Mistään ei sit vissiin löydy näitten muiden autojen moottorikoodeja? En ainakaan löytänyt. Jos joku löytäisi jotain niin numero olisi: 12H(1 tai I)59A - H(1 tai I) 42398
minorv8 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2006 Sama jakaja saattaa olla useammassa eri koneessa.
koirankoppi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Pistä perusennakoksi 5 astetta eyk. Vakio 1275 pelaa.
soppa Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2006 Pistä perusennakoksi 5 astetta eyk. Vakio 1275 pelaa. Tyhmä kysymys mutta pakko kysyä... jos oletetaan niin että perusennakko ilman ajoituslamppua on määrätty olevan 5 astetta ja lampulla katottaessa 7-8 astetta kierrosten olessa n.650rpm, niin miksi sitten keskipakosäätimen ennakkoa tarkasteltaessa kun tullaan kierroluvuissa 4000rpm:stä alaspäin n.800rpm:ään, niin silloin ennakon pitäis olla 0-3 astetta?? Miten tämän voi todeta yleensäkkin jos just olen säätänyt perusennakon n.7 asteeseen 650rpm:ssä??ei ymmarra??? Tuliko tarpeeksi vaikeasti selitettyä ;D Miten nämä asteluvut voi todeta vauhtipyörältä jos siellä on 5, 10 , 15 näkyvissä ja keskipakosäätimen asteet pitäis olla 4000rpm:ssä 18-22 astetta? Auttakaa tyhmää... ::) Laitanko vaan lampulla vauhtipyörältä ennakon 5:een asteeseen ja kokeilen miltä tuntuu?
koirankoppi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Pistä perusennakko ilman lamppua 5 asteeseen ja kokeile. Ei tää ainakaan vakiovehkeillä niin suurta tiedettä ole. Näihin keskipakosäätimen säätöihin en ole puuttunut. Virikoneissahan ei keskipakosäädintä yleensä käytetä ollenkaan
minorv8 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Viilatuista mineistä jätetään alipainesäätö pois mutta keskipakosäätö on kyllä käytössä.
koirankoppi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2006 Anteeks ! Sekoitin asiat !!! Minä puhuin koko ajan alipainesäätimestä !! Mutta en myöskään ole puuttunut keskipakosäätimen säätöihin. Ne tietty on kaikissa. Niissä jousissa ja limpuissa on pieniä eroja, muttei niiden eroissa vakikoneissa minun kokemusten perusteella ole tuntuvaa merkitystä ?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään