Jump to content

Autoverotuksen vaikutus Miniin


Recommended Posts

Kirjoitettu

Aikas kivasti muuttu nuo hinnat!

 

Malli      Mallivuosi Mallitarkennus         CO2   Hinta nyt   Uusi hinta   Erotus

COOPER 2008       A R52 CABRIOLET   189    33 020      31 342      -1 678

COOPER 2008       A R55 CLUBMAN      159    31 640      28 643      -2 997

COOPER 2008       A R56 HATCHBACK  161    28 390      25 899      -2 491

COOPER 2008       R52 CABRIOLET      174     30 750      28 551      -2 199

COOPER 2008       R55 CLUBMAN         132     29 300      25 512      -3 788

COOPER 2008       R56 HATCHBACK     139    26 050      23 049       -3 001

COOPER D 2008    A R55 CLUBMAN      136    33 890      29 193       -4 697

COOPER D 2008    A R56 HATCHBACK  118    30 640      25 757       -4 883

COOPER D 2008    R55 CLUBMAN         109    31 550      26 147       -5 403

COOPER D 2008    R56 HATCHBACK     118    28 300      23 848       -4 452

COOPER S 2006    1.6 T 2D AVO 125KW 211   36 050     35 418          -632

COOPER S 2008    A R52 CABRIOLET    221    38 320     38 239            -81

COOPER S 2008    A R55 CLUBMAN      168     36 890     33 691        -3 199

COOPER S 2008    A R56 HATCHBACK  182     33 640     31 539        -2 101

COOPER S 2008    R52 CABRIOLET      199      36 050     34 693        -1 357

COOPER S 2008    R55 CLUBMAN         150     34 550     30 732         -3 818

COOPER S 2008    R56 HATCHBACK     164     31 300     28 575        -2 725

ONE 2008             A R56 HATCHBACK  157     25 690     23 395        -2 295

ONE 2008             R52 CABRIOLET      173     28 500     26 503         -1 997

ONE 2008              R56 HATCHBACK   138      23 350     20 743         -2 607

 

 

Toivottavasti nuo rivit pysyvät luettavassa muodossa  ;)

Kirjoitettu
Aikas kivasti muuttu nuo hinnat!
Tähän on vielä lisättävä, että myös käytettynä tuotavien vanhanmallisten Minien verot putoaa roimasti. Kokonaispainon mukaan saa taulukosta mielenkiintoisen prosentin. Taitaapa vanhatkin Minit jatkossa yleistyä katukuvassa.
Kirjoitettu
On siinä huonojakin puolia vanhan minin vaihto arvo putos sitten siinä oikein kunnolla. Et seuraavaksi saa ladan kun vaihtaa tuon oman pois ;D ;D ;D
Niin, mutta ei kai viime vuosisadan eurooppalaista autoa voi mihinkään Ladaan vaihtaa? Joku - mikätahansa - perhefarmari ei kovinkaan legendaarinen ole, joten eri henkilö on kyseessä, kun Minin ostaa ja kun Minin vaihtaa. Vaikka se henkilö samalta näyttäisi... ;)

 

Ts. ostohinnalla/vaihtoarvolla ei ole merkitystä autolla, joka ajetaan kuskin/auton loppuun.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu
Mitenkähän tuo vaikuttaa vanhojen minien verotukseen? siis 60-80 luvun mineihin?
Tuotaessa käytetty Suomeen, putoaa vero huomattavasti, koska verot tulee kokonaispainon mukaan. Aiemmin vero 29% ja tuo melkein puolittuu. Esim. mun Minissä kokonaispaino on 1050 kg, jolla saadaan taulukosta 15,1% vero! 60-80 -lukuisilla kokonaispaino on kaiketi vielä vähemmän, joten vaikka markkinahinnaksi arvioitaisiin 10000 [ch8364] tulee veroksi 10000 * 0,151 * 1,21 = 1827,10 [ch8364]. Eli Minillä ei verojen osalta saa ikävää yllätystä ellei sitten jotain miljoonan keräilyharvinaisuutta lähde käyttöautoksi hakemaan.

Tuolla taulukko prosenteista

 

Edit: Muistin kokonaismassan alunperin väärin 1080 kg:ksi. Se onkin 1050 kg, joten vero-% on 15,1

Kirjoitettu

Aivan. Tässähän puhuttiinkin autoverosta eikä ajoneuvoverosta. Olin niin tuon pienen summan haltioissa etten huomannut  :). Aivan niinkuin tuolla olisi kovinkaan paljon merkitystä siinä rahasummassa, joka autoon kuitenkin menee. Voi kuitenkin ajatella, että nyt on halpoja kilometrejä  ;D

Kirjoitettu
On siinä huonojakin puolia vanhan minin vaihto arvo putos sitten siinä oikein kunnolla. Et seuraavaksi saa ladan kun vaihtaa tuon oman pois ;D ;D ;D
Tuosta Ladasta tuli mieleen, että onhan niitä muitakin malleja kuin se perusversio - Espoon töyssyihin kyllästyneelle Niva ois EHKÄ optimaalisempi asenne-auto kuin Mini... Aijai, diesel-koneella, isoilla renkailla, ruosteettomana, Minin tyylisillä väreillä...   ;D Sanoisin, että aiheuttaisi vähintäänkin työpaikan kahvihuoneessa keskustelua moinen autovalinta...  :-X
Kirjoitettu

Toinen hyvä (ja hyvä) puoli on se, että se koskettaa kaikkia autonomistajia samalla viivalla  ;)

 

jonkin asteinen autodevalvaatio....

 

ei silleen syytä huoleen  :-/

Kirjoitettu

Käytetyn verotuksessa on vielä oltava tarkkana. Vanhan Minin vero saattaa olla yli 20% 90-luvun loppupuolen autoissa, jos päästölukema on EY-tyyppihyväksynnän mukainen. Ilman päästölukemaa verot menee kokonaismassan mukaan. Tehopaino-suhteen osalta ei Mineillä ole ongelmaa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...