1300cc Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Aikas kivasti muuttu nuo hinnat! Malli Mallivuosi Mallitarkennus CO2 Hinta nyt Uusi hinta Erotus COOPER 2008 A R52 CABRIOLET 189 33 020 31 342 -1 678 COOPER 2008 A R55 CLUBMAN 159 31 640 28 643 -2 997 COOPER 2008 A R56 HATCHBACK 161 28 390 25 899 -2 491 COOPER 2008 R52 CABRIOLET 174 30 750 28 551 -2 199 COOPER 2008 R55 CLUBMAN 132 29 300 25 512 -3 788 COOPER 2008 R56 HATCHBACK 139 26 050 23 049 -3 001 COOPER D 2008 A R55 CLUBMAN 136 33 890 29 193 -4 697 COOPER D 2008 A R56 HATCHBACK 118 30 640 25 757 -4 883 COOPER D 2008 R55 CLUBMAN 109 31 550 26 147 -5 403 COOPER D 2008 R56 HATCHBACK 118 28 300 23 848 -4 452 COOPER S 2006 1.6 T 2D AVO 125KW 211 36 050 35 418 -632 COOPER S 2008 A R52 CABRIOLET 221 38 320 38 239 -81 COOPER S 2008 A R55 CLUBMAN 168 36 890 33 691 -3 199 COOPER S 2008 A R56 HATCHBACK 182 33 640 31 539 -2 101 COOPER S 2008 R52 CABRIOLET 199 36 050 34 693 -1 357 COOPER S 2008 R55 CLUBMAN 150 34 550 30 732 -3 818 COOPER S 2008 R56 HATCHBACK 164 31 300 28 575 -2 725 ONE 2008 A R56 HATCHBACK 157 25 690 23 395 -2 295 ONE 2008 R52 CABRIOLET 173 28 500 26 503 -1 997 ONE 2008 R56 HATCHBACK 138 23 350 20 743 -2 607 Toivottavasti nuo rivit pysyvät luettavassa muodossa ;)
jiikoo Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Aikas kivasti muuttu nuo hinnat!Tähän on vielä lisättävä, että myös käytettynä tuotavien vanhanmallisten Minien verot putoaa roimasti. Kokonaispainon mukaan saa taulukosta mielenkiintoisen prosentin. Taitaapa vanhatkin Minit jatkossa yleistyä katukuvassa.
1300cc Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2007 Mutta sehän on vain ja ainoastaan SUOTAVAA!! :) Let´s rock orginal Mini 8-)
vilkku72 Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2007 On siinä huonojakin puolia vanhan minin vaihto arvo putos sitten siinä oikein kunnolla. Et seuraavaksi saa ladan kun vaihtaa tuon oman pois ;D ;D ;D
jiikoo Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 3. Marraskuuta, 2007 On siinä huonojakin puolia vanhan minin vaihto arvo putos sitten siinä oikein kunnolla. Et seuraavaksi saa ladan kun vaihtaa tuon oman pois ;D ;D ;DNiin, mutta ei kai viime vuosisadan eurooppalaista autoa voi mihinkään Ladaan vaihtaa? Joku - mikätahansa - perhefarmari ei kovinkaan legendaarinen ole, joten eri henkilö on kyseessä, kun Minin ostaa ja kun Minin vaihtaa. Vaikka se henkilö samalta näyttäisi... ;) Ts. ostohinnalla/vaihtoarvolla ei ole merkitystä autolla, joka ajetaan kuskin/auton loppuun.
Minimaniaa Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Mitenkähän tuo vaikuttaa vanhojen minien verotukseen? siis 60-80 luvun mineihin?
Minimaalinen Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 75,92 vuodessa :D :D jos lukasin kiireessä oikein. sivulta 30 lähtien: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/A33DA53A ... vovero.pdf
jiikoo Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 14. Marraskuuta, 2007 Mitenkähän tuo vaikuttaa vanhojen minien verotukseen? siis 60-80 luvun mineihin?Tuotaessa käytetty Suomeen, putoaa vero huomattavasti, koska verot tulee kokonaispainon mukaan. Aiemmin vero 29% ja tuo melkein puolittuu. Esim. mun Minissä kokonaispaino on 1050 kg, jolla saadaan taulukosta 15,1% vero! 60-80 -lukuisilla kokonaispaino on kaiketi vielä vähemmän, joten vaikka markkinahinnaksi arvioitaisiin 10000 [ch8364] tulee veroksi 10000 * 0,151 * 1,21 = 1827,10 [ch8364]. Eli Minillä ei verojen osalta saa ikävää yllätystä ellei sitten jotain miljoonan keräilyharvinaisuutta lähde käyttöautoksi hakemaan.Tuolla taulukko prosenteista Edit: Muistin kokonaismassan alunperin väärin 1080 kg:ksi. Se onkin 1050 kg, joten vero-% on 15,1
Minimaalinen Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Aivan. Tässähän puhuttiinkin autoverosta eikä ajoneuvoverosta. Olin niin tuon pienen summan haltioissa etten huomannut :). Aivan niinkuin tuolla olisi kovinkaan paljon merkitystä siinä rahasummassa, joka autoon kuitenkin menee. Voi kuitenkin ajatella, että nyt on halpoja kilometrejä ;D
jiikoo Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2007 On siinä huonojakin puolia vanhan minin vaihto arvo putos sitten siinä oikein kunnolla. Et seuraavaksi saa ladan kun vaihtaa tuon oman pois ;D ;D ;DTuosta Ladasta tuli mieleen, että onhan niitä muitakin malleja kuin se perusversio - Espoon töyssyihin kyllästyneelle Niva ois EHKÄ optimaalisempi asenne-auto kuin Mini... Aijai, diesel-koneella, isoilla renkailla, ruosteettomana, Minin tyylisillä väreillä... ;D Sanoisin, että aiheuttaisi vähintäänkin työpaikan kahvihuoneessa keskustelua moinen autovalinta... :-X
1300cc Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Marraskuuta, 2007 Toinen hyvä (ja hyvä) puoli on se, että se koskettaa kaikkia autonomistajia samalla viivalla ;) jonkin asteinen autodevalvaatio.... ei silleen syytä huoleen :-/
jiikoo Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2007 Käytetyn verotuksessa on vielä oltava tarkkana. Vanhan Minin vero saattaa olla yli 20% 90-luvun loppupuolen autoissa, jos päästölukema on EY-tyyppihyväksynnän mukainen. Ilman päästölukemaa verot menee kokonaismassan mukaan. Tehopaino-suhteen osalta ei Mineillä ole ongelmaa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään