Raven Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 4. Toukokuuta, 2006 Elikkäs minin raideleveyttä pitäisi saada tietää, kun pitäisi traileria hommailla minin kuljetuksen. että miten on kestääkö mini normi trailerilla?
Raven Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta, 2006 no nyt on mini hankittu.. kuva löytyy täältä --> http://www.radantauscruisers.net/Mini73.htm kuvia tulee jossain välissä lisää.. ja kunhan talli on valmis niin alkaa armoton minin purkaminen, koneen ja korin laitto, maalaus ja kasaus. :D
Heppu Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Ehkä "vähän" kaipaa laittoa mini, mutta väri on oikea eli musta. Onkohan edellisellä omistajalla tuuning kärpänen iskenyt, kun mini-merkki on pitänyt repiä konepellistä. Ei muuta kun onnea yhteiselle taipaleelle minin kanssa. :D Löytyy teitin kerhosta toinenkin klassikko fiat 600 ja sillä perinteisellä "70-luvun turvallisuus värillä". Saman värinen oli mun eka auto eli välikoppa escort.
Raven Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 morris on poistettu rekisteristä vuonna 95, ja seissyt tallissa siitä lähtien. koneena morris allegron 1275, tai niin ainakin sanottu olevan. levyjä ei oo edessä, pitäs jostain hommata. Osia tuli kolme laatikollista mukaan, ei vielä oikein selvinny mitä kaikki osat on. kun on eka mini mikä on omistuksessa. Niin ja tuota mini kaasaria ihmeteltiin kaverin kanssa että mikähän on sen öljyn (tain jotain) tarkotus siinä kaasarissa? siinä kupissa mikä on siinä päällä. kaasarin mallista ei oo tietoo, mutta mukaan tuli vielä 2 kaasaria, toinen asetta pienempi mikä paikallaan ja toinen samanlainen. ja olihan osien seassa myös Janspeedin tupla imusarja. Pitäs varmaan laittaa tilaukseen toi minin korjausopas Alfameriltä.
Heppu Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2006 Mulla ei ole tietoa classic-mineistä, mutta tämän sivun linkki listassa Mini tietoa / Mini Manual on jotain lontoon kielellä. Jos siitä olis jotain apua näin aluksi. http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/ ja kaasutin on lontooksi: carburettor ... näkyy joitain levityskuvia olevan ko. vermeestä. ;)
Nik0 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2006 Kyseessä oleva kaasutin on luultavasti S.U. HS2 eli yhden ja puolen tuumaan kaasuläpällä varustettu muuttuva kurkkuinen kaasari. Sen öljyn idea siinä kaasarissa on vaimentaa luistin liikettä. Ilman öljyä luisti liikkuu varsin holtittomasti ylöspäin alipaineen vaikutuksesta ja alaspäin jousen painamana. Neula on kiinni luistissa ja öljyn tehtävän on vaimentaa neulan nousua ja muuttuvan kurkun aukeamista, jotta polttoainetta tulee oikealla seoksella kyseiseen alipaineen määrään. Ilman öljyä neula nousee liian nopeasti ylös ja seos menee pieleen. Tuo kaasarin öljymäärän tarkistus tuntuu jäävän varsin monelta tekemättä ja käyntihäiriöitä aletaan etsiä väärästä paikasta. Koska se öljy kyllä ajan myötä sieltä katoaa. Öljynä tulisi käyttää automaatti öljyä tai biltemasta saa ihan näppärässä pullossa kaasutinöljy nimellä. Tässä on vielä kuva siitä oikesta öljymäärästä HS tyyppisissä SUissa. Ps. Allegro on muuten Austin. ;)
Raven Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2006 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2006 Juu niinpä se saattaa ollakin Austin Allegro ;) kiitos korjauksesta. Niin ja kaasari on kuulemma SU:n HS4, 1,5 tuumaa, mukaan tuli vielä toinen samanlainen ja vielä yksi astetta pienempi, oliskohan sitten 1,25 tuumaa. pitää varmaan laittaa tilaukseen tosiaan tuo mini opas.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään