Mini4ever Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2009 http://www.w2ec.com/Mini_Chain_Tensioner.pdf Tiedoksi muillekin kylmäkäynnistys rallatuksen omaaville ministeille. Mini on vihdoinkin myöntänyt virallisesti kyseisen vian. Tämä kyseinen "ominaisuushan" vaivaa ainakin osaa 07-09 coopperi ässiä. Omani on tällä hetkellä saamassa kyseistä hoitoa! Toivottavasti tämä viimeisin versio kiristimestä vihdoin ratkaisee ongelman... Aiheesta lisää muilla mini foorumeilla ja esimerkiksi täällä: http://www.motoringfile.com/2009/05/18/details-behind-the-cold-start-fix/
Minihemuli Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2009 Itse käväisin viime viikolla minin liikkeessä kysäisemässä tästä asiasta. Myyjä sanoi että ongelma tiedossa ja että auto pitäisi viedä heille huoltoon jossa tuon saavat korjattua (Sanoi jonkin saksankielisen osan joka pitää vaihtaa).
Mini4ever Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2009 Tarkoittivat varmaan jakoketjun kiristimen vaihtamista. Samalla mittaavat kiristimen/ketjun toleranssin ja jos on venähtänyt vaihtavat enemmän palikoita. Itse en vielä oikein ole päässyt toteamaan uuden kiristimen toimivuutta kun ilmeisesti kytkin laukesi eilen...
Minihemuli Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Torstaina vien Minin ensimmäiseen huoltoon ja samalla vaihtavat tuon kiristimen ja ihmettelevät kattoikkunan verhoja jotka itsekseen rullailevat sisään kiihdytyksissä.
Minihemuli Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2009 Auton poimin huollosta perjantaina. Mikäli oikein ymmärsin niin vaihtoivat koko nokkaketjun sekä myöskin kiristimen (takuuseen tottakai). Ei oo rallatus ainakaan vielä tullut takaisin. Kattoikkunan verhot vaihdettiin myös takuuseen (enää ei rullaa kiihdytyksessä sisään itsestään). 1. huolto tuli maksamaan alle 150 (kilometrejä tällä hetkellä noin 22tkm)
Minihemuli Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2009 Kaverilla täällä Saksassa vähän yli 30tkm ajettu Cooper S. Sama rallatus ollut siinäkin ja nyt huollossa sanoivat että koko ketju oli vaurioitunut... Samaan aikaan liikkeeseen oli tuotu auto jossa ketju oli käsittääkseni katkennut.
JPTT Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Lokakuuta, 2009 Tämä ongelma tuli minullekin tutuksi ilmojen kylmettyä. Ketjun kiristin ainoastaan vaihdettiin huollossa, jotain mitattiin, mutta ilmeisesti muut sisuskalut olivat ok. Rallatus kesti jopa viisi minuuttia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Auto muuttui diesel valmetista taas ompelukoneeksi. :)
jaarvio Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 17. Marraskuuta, 2009 Sama täällä, nyt pelaa mukavasti :D Huollon tyyppi valitteli, että ovat suunnitelupöydällä säästäneet hiukan liikaa kun kiristintä ovat suunnitelleet. Nyt on kuulemma osa suunniteltu uusiksi ja kestää...
RonDmc Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Juu, tulipa itsellekkin tämä kyseinen nakutus tutuksi tuossa ässässä... Huoltoaika meni kahdenviikon päähän, mutta itse huolto sujui nopeasti. Vaihtoivat ketjun ja nakutus loppui. Veikkaanpa, ettei kovinkaan moni uuden minin omistaja pääse kahtavuotta ilman kyseistä rallatusta. Meilläkin auto seisoo tallissa ja niinä muutamina aamuina kun oli pihalla ollut yötä, rallatus oli kuin Valmetissa konsanaan :o
Oona Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Täytyy myöntää, että tänään aamulla tuntui siltä, että jonkun dieselin starttasin. Aivan järjetön nakutus. Hyvä tietää että muillakin ollut sama ongelma, pitää mainita asiasta seuraavassa huollossa.
jaarvio Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Mun tapauksessa ei ollut aina edes ulkoilman kylmyydestä kiinni. Kerran rallatteli niin iloisesti +26 asteessa ;D No, nyt toimii hyvin! Vielä kun saisi taas kesärenkaat alle 8)
Barclay Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Moi, Piti ihan tämän takia rekisteröityä ja tulla vähän kyselemään, että mitä vuosimallia nämä teidän rallattavat cooperit on? Omani on ihan vuoden 09 alusta ja sama ongelma vaivaa mutta huollossa sanoivat, että minun pelini on jo sen verran uusi, että siinä ei samaa ongelmaa ole. 2 kertaa ollut nyt huollossa ja ensimmäisellä kerralla lisättiin öljyä, kun johtui kuulemma siitä ja toisella kerralla oli saatu oikein ohje valmistajalta, että siihen pitää tehdä öljyhuolto mutta olen aika skeptinen sen suhteen, että se olisi siihen sen enmpää auttanut ja turhauttaa ravata siellä huollossa, kun itsekin tietää aika varmasti, missä se vika on mutta silti vaan pelleillään jonkun öljyjen kanssa. Eikös tämä ongelma pitäisi olla jo valmistajan ja jällenmyyjien tiedossa ja tunnustettu yms, niin että sen hoitaminen pois päiväjärjestyksestä pitäisi käydä aika nopsaan? Onko kenelläkään tietoa siitä, että onko tällä rallatuksella jonkin sortin konetta vaurioittava vaikutus? Mitä nyt olen lukenut, niin olen ollut huomaavinani, että suhteellisen suuria vahinkoja on tullut, kun kokonaisia myllyjä on pitänyt vaihtaa? T: Barclay
JPTT Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 25. Joulukuuta, 2009 Riippu milloin autosi on valmistettu. Vika on korjattu 2gen cooper s:iin vasta 28. marraskuuta 2008 jälkeen tehtaalla. 2009 alun malli voi olla valmistettu edellisen vuoden puolella? Jos autosi on uudempi, voi olla että jakoketju pitää uutena hieman ääntä ja vaimenee ajan kanssa? Ainoo riski on se että jos kiristin ei toimi kunnolla, ketju käy löysänä ja kuluu ajan kanssa liikaa -> lopulta se voi hypätä hampaan yli ja sit mennään... Jos sulla on vain vähän kilometrejä takana, voi olla että ovat nihkeitä merkkihuollossa...
Minihemuli Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2010 Oma S 2008 mallia.
RonDmc Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2010 Meikäläisen ässä on myös -08.
Barclay Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Tammikuuta, 2010 Riippu milloin autosi on valmistettu. Vika on korjattu 2gen cooper s:iin vasta 28. marraskuuta 2008 jälkeen tehtaalla. 2009 alun malli voi olla valmistettu edellisen vuoden puolella? Jos autosi on uudempi, voi olla että jakoketju pitää uutena hieman ääntä ja vaimenee ajan kanssa? Ainoo riski on se että jos kiristin ei toimi kunnolla, ketju käy löysänä ja kuluu ajan kanssa liikaa -> lopulta se voi hypätä hampaan yli ja sit mennään... Jos sulla on vain vähän kilometrejä takana, voi olla että ovat nihkeitä merkkihuollossa... Kiitos vastauksista:) Huhtikuun viimeinen päivä se meikälle tuli, niin siitä voisi kuvitella, että olisi kyllä valmistettu tuon päivämäärän jälkeen ja näinhän ne siellä huollossakin sanoivat, että se on jo sen verran uusi, ettei siinä vikaa pitäisi olla. Saakohan sen valmistumisajan itse selville jostain? Onkohan se vaikka jotenkin siinä valmistenumerossa koodattuna tai jotain, kun se ei ihan suoraan mitenkään loogiselta näytänyt ;D On kyllä aika kova mekkala, tosiaan vähän kuin traktorilla ajelisi, että siinä mielessä en uskoisi sen olevan ihan vain uutuuden ääntä ja ohan siinä jo se joku parikymmentä tuhatta mittarissa. Ainakin Rondmc:llä ja Minihemulilla on selkeästi 08 autot mutta onkohan kenelläkään muulla 09:n omistajalla samaa ongelmaa, jos täällä joku sattuu olemaan:)? T: Barclay
jn Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 http://www.realoem.com/bmw/select.do tuossa hyvä sivu josta saa aika paljon selvitettyy myös ministä pelkällä sarjanumeron loppuosalla.
skithund Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 MINI on ilmeisesti löytänyt (taas) ongelmaan ratkaisun. http://www.motoringfile.com/2010/01/15/ ... lem-again/
JPTT Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Siinäpä siis syy miksi bmw on ohjeistanut hiljattain mittaamaan ketjun, eikä vaihtamaan sitä toistaiseksi. Yleensä korinaan vaihdetaan vain kiristin, ellei ketju sitten ole mennyt jo täysin pilalle. Melkoista hienomekaniikkaa... Alkaa kohta naurattamaan nämä ässän ongelmat.
Barclay Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Tammikuuta, 2010 No ehkäpä tässä onkin se ratkaisu sitten siihen meikäläisen ongelmaan:) Tämäpä oli hyvä tieto kuulla:)
minispi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Nyt on sitten oma auto pajalla diagnosoitavana. Käy kylmällä kuin diesel ja metallinen rallatus kuuluu n. 2000 rpm:n kohdalla. Takuu loppunut pari kuukautta sitten ja näyttäisi siltä, että maahantuoja on heittäytymässä hankalaksi >:( . Merkkikorjaamo olisi jo korjannut tuon jakoketjun kiristyksen, mutta maahantuoja ei ilmeisesti antanut lupaa ennenkuin ovat kuunnelleet autoa. Jännityksellä odotan, mikä on tuomio...
Barclay Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Nyt on sitten oma auto pajalla diagnosoitavana. Käy kylmällä kuin diesel ja metallinen rallatus kuuluu n. 2000 rpm:n kohdalla. Takuu loppunut pari kuukautta sitten ja näyttäisi siltä, että maahantuoja on heittäytymässä hankalaksi >:( . Merkkikorjaamo olisi jo korjannut tuon jakoketjun kiristyksen, mutta maahantuoja ei ilmeisesti antanut lupaa ennenkuin ovat kuunnelleet autoa. Jännityksellä odotan, mikä on tuomio... Vaikka se takuu onkin umpeutunut, niin tuohan on ihan selkeästi silti edelleen takuunalainen juttu. Hassua tosin, että se nyt vasta ilmeni.. Itsellä ainakin se uusiversio näyttäisi auttaneen, on mukavan hiljaista ollut viimeaikoina:D Ainakaan tampereen autokeskusta ei kiinnostanut kuunnella mitään, luottivat siihen mitä sanon ja vaihtoivat sen. Muutenkin asioiminen tämän tampereen autokeskuksen kanssa oli silloin hankinta tilanteessa loistopäätös, kun kaikki hommat niiden kanssa näytää sujuvan niin nätisti, vaikka nyt helsingistä sinne vähän matkaa onkin. Tuntuu vaan taas vähän turhalta venkoamiselta, kun jos se on juurikin tuon ikäinen se auto, niin siinä on se "viallinen" kiristin ja näkeehän sen sitten vielä kun se on purettu. Turha tuhlata aikaa johonkin kuunteluun enää ja sitäpaitsi aivan kuin joku nyt huvikseen seisottaisi autoa pajalla saadakseen uuden kiristimen.. ;D
JPTT Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Nyt on sitten oma auto pajalla diagnosoitavana. Käy kylmällä kuin diesel ja metallinen rallatus kuuluu n. 2000 rpm:n kohdalla. Takuu loppunut pari kuukautta sitten ja näyttäisi siltä, että maahantuoja on heittäytymässä hankalaksi >:( . Merkkikorjaamo olisi jo korjannut tuon jakoketjun kiristyksen, mutta maahantuoja ei ilmeisesti antanut lupaa ennenkuin ovat kuunnelleet autoa. Jännityksellä odotan, mikä on tuomio... Selkeä takuu case. Vaarana on moottorin vaurioituminen, jos asiaa ei korjata. BMW suomi antaa luvan korjaukseen, muuten huolto tekee sen omaan piikkiin. Viime kesänä bmw on ohjeistanut huoltoja mittaamaan erinäisiä välyksiä + tarkastamaan asioita autosta, ennenkuin lupa vaihtoon heltiää. Ilmeisesti mittaustulokset vaikuttavat myös myönteiseen vaihtolupaan. Autosta vaihdetaan tapauksen mukaan joko kiristin tai ketju pyörineen + kiristin. Se rallatus on kyllä niin järkyttävän kuuloista, että moni jalankulkijakin sitä liikennevaloissa säikähtää. Rallatus alkaa tyypillisesti n. 20 tkm ajamisen jälkeen.
minispi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Mulla oli mittarissa 45 tkm, kun rallatus alkoi. Kiristin vaihdetaan ensi viikolla. Kukaan ei vihjannut, että joutuisin itse maksamaan, joten pidetään peukkuja miten käy. Konalan Autokeskus on palvellut todella hyvin mun tapauksessa. Ottivat asian heti vakavasti ja totesivat, että kiristin on varmastikin rikki. Tästä syystä siirryin Laakkoselta Autokeskuksen asiakkaaksi. Laakkosella kukaan kolmesta huoltoneuvojasta ei myöntänyt mitään ongelmia olevan ja mulle jäi se fiilis, että mitäs minä nyt näistä tiedän. Kuuneltiin huoltopäällikön kanssa referenssinä juuri uuden padan saanutta -08 Clubmania. Kehräsi kuin kissa :) . Oli kuulemma pistänyt öljyt pihalle ketjun kiristimen rikkouduttua ilmeisesti täydellisesti ja halvinta oli vaihtaa koko kone. Ei sattumalta kenenkään Forumilla pyörivän auto?
minispi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Toissapäivänä vaihdettiin sitten vihdoin ja viimeinen kiristin. Koneen ääni muuttui merkittävästi ja parempaan suuntaan. Nyt kiertää siististi rajoittimeen asti ilman, että tarvitsee pelätä vahinkoja. Mutta, mutta... Toisena aamun olin kuulevinani hennon rallatuksen n. 2000 RPM:n kohdalla. Ääni oli vaimea, mutta tunnistettavissa. Sitä kesti n. 20 sekuntia. Onko muilla pelkkä kiristimen vaihto ratkaissut ongelman vai pitääkö tässä valmistautua henkisesti koko jakopään remonttiin? Mielellään sitä ajelisi omalla autolla, nyt kun kesä on alkanut.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään