Jump to content

Uuden Mini Cooper S:n virittäminen?


Recommended Posts

Kirjoitettu
Joo halvempiahan nuo kolmannen osapuolen kitit varmaan ovat. Mutta saako niitä täällä asennettua missään?

 

Pitkän soittorumban jälkeen löytyi paikka pääkaupunkiseudulta (Samin Autopaja), joka voi hoitaa pulleyn asennuksen, mutta piti itse tilata tuolle ulosvetäjä... toimitusta odotellessa (reilu 150e briteistä).

 

Samaisessa pajassa onnistuisi myös koko setin asennus.

 

Itse asentelin ilmanotto-kitin ja tulpat reilussa tunnissa, enkä ole mikään konepellin alaisen maailman ihmelapsi :)

 

Tässä Googlella löytämäni juttu, jossa asennus on tehty em. Samin Autopajassa:

http://carfreaks.net/content/2007-05/ta ... next-level

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu
Tyhmä kysymys, mikä on pulley? :-?

Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan... Pulley on suomeksi kaiketikin hihnapyörä. Hihnavetoisen ahtimen yhteydessä siis se pyörä, jota hihnalla pyöritetään ja josta lähtee akseli, jonka toisessa päässä suoritetaan ilman ahtaminen.

Kirjoitettu
Joo halvempiahan nuo kolmannen osapuolen kitit varmaan ovat. Mutta saako niitä täällä asennettua missään?

 

Pitkän soittorumban jälkeen löytyi paikka pääkaupunkiseudulta (Samin Autopaja), joka voi hoitaa pulleyn asennuksen, mutta piti itse tilata tuolle ulosvetäjä... toimitusta odotellessa (reilu 150e briteistä).

 

Samaisessa pajassa onnistuisi myös koko setin asennus.

 

Itse asentelin ilmanotto-kitin ja tulpat reilussa tunnissa, enkä ole mikään konepellin alaisen maailman ihmelapsi :)

 

Tässä Googlella löytämäni juttu, jossa asennus on tehty em. Samin Autopajassa:

http://carfreaks.net/content/2007-05/ta ... next-level

 

Tossa artikkelissa sattuu olemaan mun auto :) Edellinen omistaja on kaveri ja minäkin kyllä suosittelen tuota Samin Autopajaa.

 

Peke: se pulley on remmiahtimen hihnapyörä/remmi... vai menikö pahasti pieleen?

Sen kun vaihtaa esim 15% pienempään niin remmi pyörii vinhempaan -> lisää tehoja.

 

Sähän olet miettinyt sitä turbollista miniä joten toi ei oo jotain mitä sä voisit sitten tehdä.

Kirjoitettu
Peke: se pulley on remmiahtimen hihnapyörä/remmi... vai menikö pahasti pieleen?

Sen kun vaihtaa esim 15% pienempään niin remmi pyörii vinhempaan -> lisää tehoja.

Hihna pyörii samalla vauhdilla, mutta pienempi hihnapyörä pyörii enemmän kierroksia -> hihnapyörän akselissa kiinni oleva laite (tässä tapauksessa ahdin) pyörii kovempaa.
  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Jos jollain on tarvetta niin voin skannata Saksan liikkeistä saadut JWC hinnat (ilman työn osuutta) jonnekkin internetin syövereihin.

 

Jos olet tulossa esim Nürburgringille, niin samalla reissullahan nuo uudet palikat saa liikkeessä ruuvautettua alle.

Kirjoitettu
Jos jollain on tarvetta niin voin skannata Saksan liikkeistä saadut JWC hinnat (ilman työn osuutta) jonnekkin internetin syövereihin.

 

Jos olet tulossa esim Nürburgringille, niin samalla reissullahan nuo uudet palikat saa liikkeessä ruuvautettua alle.

Jos viitsit, niin laita vaikka privana tulemaan...

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu
Tuota otan selvää paljon mikäkin JCW juttu maksaa suomessa, mutta Putki on 750e ja JCW tuning kitti 1866e ILMAN töitä

Käsittääkseni tuota putkea ei saa erikseen vaan se tulee kitin mukana.

 

Kyllä ainakin kun Kokkolan Kust-Carilta kyselin niin saavat tilattua ilman muita härpäkkeitä hintaa 750, asennettuna 850 tais olla..

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Palataampa takaisin tuohon Pulley kysymykseen!!

Onko löytynyt suomesta joku paikka joka myy noita % pulleyta? Siis tarkoitan tietysti kilpailukykyiseen hintaan!! ;)

Itse meinaan tarvitsisin 15% tai 17% tai 19%:sen. (ku ei oikein vielä tiedä minkä noista. ;D)

Ebaysta ja googlettamalla niitä kyllä löytyy monen hintaisia versiota ja ei niistä näin koneen välityksella kyllä tiedä mikä on hyvä ja miksi niissä on hintaeroja niin paljon. Joitakin eroja tietysti on mutta jotain konkreettisempaan tarvittais.... :o

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Ilmeisesti tämä topikki oli tarkoitettu R56 ja R55 ässien kiusaamiseen, mutta vastaan tuohon pulley kysymykseen kuitenkin:

 

Ainakin Doc-powerilta löytyy: http://www.doc-power.com/index.php?page ... 5&sengine=

 

Toisin kuin tuolla väitetään, ei 15% ahdinpyörä välttämättä vaadi ECU:n päivitystä. On vielä ECU:n toleranssin sisällä. Hihna kannattenee kuitenkin vaihtaa. Lisää vinkkejä löytänet tältä foorumilta.

 

Ja asiaan:

 

Onkos kellään käytössä Passthru-laitetta ja softaa, että saisin R55 MCS ECUN imailtua läppäriin, jotta voisin laittaa sen P-torquen optimoitavaksi? Kellään kokemuksia R56 tahi R55 ässän ECU:n optimoinnista?

Kirjoitettu

Altalta on tulossa jonkunlainen turbo-kitti, jossa ainakin hieman tuhdimpi Garretin turbo ja muita hilkkeitä. Jos huhut pitävät paikkansa, niin varmasti kytkin/aski/voimansiirto osastoakin päiviteltävä.

 

Väitteitä jopa +350whp:stä esitetty!  :o

 

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Ajattelin itse mahdollisesti laittaa tuohon R55 klubimieheen seuraavaa settiä, kunhan takuu loppuu:

 

- JCW ilmanottoboksi ITG:n profiler suodattimella

- Milltek Cat-back pakarit downpipella

- ECU päivitys (esim P-torque)

 

Eli noilla ajattelin ensi talvena mahdollisesti lähteä tavottelemaan 230BHp rajaa. Ajattelin dynottaa kotteron ennen ja jälkeen modausten. Jos pääsen tuohon +55 konin tavoitteeseen hieman alle 2 kiloerkin (hinta tällä hetkellä) jää lisähevosten hinnaksi noin 35 per poni!

 

Olikos kellään muilla 2. sukupolven ässien omistajilla ajatusta modata koirankoppejaan? Mistähän noita JCW:n pelkkiä ilmanottobokseja saisi ilman että tarvitsisi ottaa ylihintaista JCW tuning kitti 1:stä?

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Menin hommaamaan tällaisen härvelin...tiedä tosta nyt niin hirveesti, että tuleeko tehoa, mut ostinpa kuitenkin...kai siitä muutama heppa tulee  :-?

 

http://www.knfilters.com/search/product ... d=57A-6037

 

Viikon on ollu kiinni, eikä emäntä oo huomannu ollenkaan vaikka pientä suhinaa vaihtaessa pitääkin  ;D

 

Kai sitä vois enskesäks putket vaihtaa ja lastuttaa.

Kirjoitettu

Jos oikein olen ymmärtänyt, perus S:ään saa bemulta tehdastakuu kitin, joka maksaa n. 2,5 kEur. Sisältää putkiston, suodattimen ja lastutuksen. Tehoa tulee 20 pollea 192:een. (120 pollea per litra)

 

Tehtaan works versiossa on sama suodatin ja putkisto, lastutus on eri ja lisäksi moottorissa on takomännät, erilainen kansi, lukko ja sport nappi? Tällä on tehoa vielä 20 lisää. (130 pollea per litra)

 

Jotenkin ihmetyttää että tuo takomäntien raja kulkee juuri tuossa... Eli paljonko perus S:stä oikeesti uskaltaa otta tehoa?

 

Japanilaiset laittaa tosin takomäntiä 130 pollea per litra kieppeillä ahdettuihin tehdasautoihin, joten jotain perää saattaa olla...

 

Mimmoset rimpulat ne vakio S:n kanget ja männät sit on?

 

Olis joskus kiva testata tehdas worksia, et miten helkutisti se oikein vetelee kiihdytyksissä. Vasta sit harkita tuunausta.

Kirjoitettu

Vaihtamalla normi ässän putken Miltechin loppuosaan pitäisi irrota n.22heppaa ja hinta oli muistaakseni n.850. Lastutus maksaa n.500, tehosta ei tarkkaa tietoa...takuut tietty hävii, mut eipä niitä nyt muutenkaan enää kauaa oo ja eikös lastuttajatkin anna jonkunnäköset takuut??

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...