Peke Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2008 Onko täällä tietoa kyseisestä tempusta? En nyt tarkoita mitään lastu-viritystä(kaikki tieto kylläkin kiinnostaa), vaan ihan turbon vaihtoa jne. Laittakaa tietoa, linkkejä ym. Kaikki on tervetullutta. Ai niin, eka postaukseni tänne. Sitä ei tiedä, vaikka innostus ottamaan seuraavaks projektiks Minin. ;)
Minihemuli Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 20. Toukokuuta, 2008 Itsellä -08 S ja siihen laitettu JCW:n satsi. Lisää autosta osoitteessa: http://markojamirkka.homelinux.net/mini/mini.htm
Peke Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kiitoksia linkistä, pirun hieno laite. Mitäs eroa tuolla aerodynamiikkapaketilla on tavalliseen...? 18" vanteet+renkaatko menee heittämällä alle? Maailmallahan luulis olevan minejä viritetty enemmänkin, sanotaan 250HV ja siitä ylöspäin.
RonDmc Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Meikäläisellä ois samat ajatukset uuden minin kanssa (meni tilaukseen tosin vasta viime viikolla). Juttelin myyjän kanssa virittämisestä ja sanoi, että muutamien valmistajien viritys-sarjat pitää takuut voimassa ja lupasi ottaa selvää, mitä nää pajat on. Meikäläisen veikkaus on, että Hamann ja Hartge olis sellasia. JCW:n viritys-sarjalla pysyy takuut varmasti, mutta samaan rahaan on euroopassa muitakin sarjoja, joilla tehoa saa enemmän. Miniä virittäviä/lastuttavia yrityksiä on esim: Hartge, Digi-Tec, BBR, Hamann. BBR on ilmeisesti näistä tiukin, mutta todennäköisesti myös järjettömän hintanen, ja takuut lähtee kyllä varmasti. Enkä ole kyllä varma onko BBR viellä alkanut virittää uutta ässää. Tässä muutama linkki: http://www.morego.co.uk/bbr-gti/index.php http://www.hamann-motorsport.de/ http://www.hartge.de/ http://www.digi-tec.de/de/home/index.php Jos löydät lisää infoa uuden minin virittämisestä niin käyppä täällä kirjottelemassa. (no luin kunnolla ton kirjoituksesi nyt kun olin jo omani kirjoittanut, mutta tosiaan, nämä ovat enemmänkin just näitä lastu-pajoja)
Peke Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Meikäläisellä ois samat ajatukset uuden minin kanssa (meni tilaukseen tosin vasta viime viikolla).Juttelin myyjän kanssa virittämisestä ja sanoi, että muutamien valmistajien viritys-sarjat pitää takuut voimassa ja lupasi ottaa selvää, mitä nää pajat on. Meikäläisen veikkaus on, että Hamann ja Hartge olis sellasia. JCW:n viritys-sarjalla pysyy takuut varmasti, mutta samaan rahaan on euroopassa muitakin sarjoja, joilla tehoa saa enemmän. Miniä virittäviä/lastuttavia yrityksiä on esim: Hartge, Digi-Tec, BBR, Hamann. BBR on ilmeisesti näistä tiukin, mutta todennäköisesti myös järjettömän hintanen, ja takuut lähtee kyllä varmasti. Enkä ole kyllä varma onko BBR viellä alkanut virittää uutta ässää. Tässä muutama linkki: http://www.morego.co.uk/bbr-gti/index.php http://www.hamann-motorsport.de/ http://www.hartge.de/ http://www.digi-tec.de/de/home/index.php Kiitoksia tiedoista. Mulla tää nyt on vasta vasta suunnittelua, ku ihan huonoon ei nykyistä kulkupeliä viittis vaihtaa(Evo 9). Pyöräkuume kuitenkin valtaa mieltä ja siksi ois halvempaan vaihdettava. :( Jos löydät lisää infoa uuden minin virittämisestä niin käyppä täällä kirjottelemassa. Jep jep, samat sanat sulle. ;) Mitäs varusteita otit Miniin? Ja minkä värisenä? Eikös sisustaan saa valita korinvärisiä paneeleita?
RonDmc Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 No ethän sä "huonoon" ookkaan vaihtamassa, kyllä noi bätmän-autot on tietty kovia menemään, mut ne kääntää vaan karvasten ralliäijien katseet, mini kääntää kaikkien naisten katseet ;) Otin kokomustan, mustalla sisustalla, hopeat panelit. Suunitelmissa on maalauttaa mattaosat korinvärisiks, heittää 18" alle ja tummentaa. Toi virittely menee sit varmaan enskesään, mut pitäs tosiaan löytää joku sellanen satsi, jolla sais tehoja oikeesti irti kunnolla. Ei tohon paljoa lisää tarttenu varusteita ottaa kun otin chili-paketilla. Ruksasin siihen ton sport-nappulan ja hälyn, mut siinäpä se. jäi tosin mietityttämään, miltähän toi ois näyttäny krominvärisillä peileillä ja koko auton ylimenevällä raidotuksella (ei bonnet).
Peke Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kuulostaa sun autos tyylikkäältä, itsekään en raitoja ottas. Sport-nappulalla varmaan tarkoitat kevyttä ohjausta? Jos tätä ei ota, onko ohjaus sit kevyt, raskas vai jotain siltä väliltä? Sähköinen tehostin varmaan hoitaa tuon asetuksen muutettavuuden... ::) Noita levikkeitäkö ei saa korinväriin rahallakaan tehtaan toimesta? Aika outoa, jos näin on. Kyllä minäkin varmaan ne maalauttaisin, varsinkin jos vähänkin vaaleampi väri. Siis S:säkö ei ole näitä varustepaketteja vakiona? Mitäs Chiliin kuuluu(vai pitäskö ne katella netistä, löytyykö...)? Onko muuten Cooper S:n jarrusatulat maalatut? Jos mä Miniin päädyn, niin kyllä teholukemien pitäs sit alkaa 250HV, mielellään kolmosella. Muuten se tuntuu nuhaiselta Evon jälkeen. ;D Jostain luin, että Minissä on vaihdekepin liikkeet aika laajat, vaikkakin vaihteisto muuten hyvä. Varmaan löytyy vaihdevälinlyhentäjiä korjaamaan tämän "ongelman". Pitäs päästä koeajaa joku yksilö(S), luulishan noita jossain pääkaupunkiseudun autoliikkeessä olevan.
Peke Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Mistäs näin hienot penkit on Miniin saatu? Ei ole ihan vakiot? :)
Minihemuli Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Ne on JCW:n (John Cooper Works:n) penkit (Recaron tekemät). Tosi mukavat jopa pitkälläkin matkalla, istuinlämmittimiä voi sanoa p**seen kihartimiksi (niin tehokkaat ne ovat) www.mini.com ja sieltä JCW, samanlaiset penkit löytyy myös alcantara nahalla.
Minihemuli Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Nyt on JCW:ltä tulossa uusin 211hp versio jossa on käsittääkseni jarrut ja alusta laitettu jo valmiiksi... Tuleekos se joskus tuossa heinäkuussa myyntiin ?
Peke Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 En tuolta hinnastoista löytäny tollasia, mistä noista tietää? Mitä esim. penkit kustantaa? Vai mitäs kaikkea sulla tohon tuli JCW-extraa? ::)
RonDmc Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Kyselin samaista kikotinta, hinnaksi tulee kuulemma 38t , ja loppukesästä suomeen. Hieno vehje, mut hinta pompsahtaa.
Minihemuli Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 En tuolta hinnastoista löytäny tollasia, mistä noista tietää? Mitä esim. penkit kustantaa? Vai mitäs kaikkea sulla tohon tuli JCW-extraa? ::) Mulla tuli JCW aerodynamiikkapaketti (puskurit ja helmalevikkeet) JCW:n R105 vanteet (18") JCW:n penkit JCW Tuning kit ja jotain muuta pikku sälää. Istuimet näyttää olevan Saksassa 1218,50/kpl Mini liikkeessä luulisi olevan JCW:n luettelo jossa hinnasto eri osille mukana (näin ainakin täällä Saksassa).
Minihemuli Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Kyselin samaista kikotinta, hinnaksi tulee kuulemma 38t , ja loppukesästä suomeen. Hieno vehje, mut hinta pompsahtaa. Tiedätkö tuleeko tuo 211hp versio vakion näköisenä vai onko siinä jo valmiiksi asennettuna nuo aerodynamiikka paketit yms ? Täältä Saksan päästä olen ymmärtänyt (huonolla saksan kielen taidolla) että tänne tulevat versiot olisivat ilman mitään levikkeitä tms...
Peke Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Nuo penkit ois kyl saatava, muita juttuja pitää sit miettiä. Tehoja en periaatteessa tartte lisää ku kuitenkin tulee sit vaihdettua palikkaa vähän enemmänkin, niin siinä maksas vaan turhasta.
RonDmc Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Tiedätkö tuleeko tuo 211hp versio vakion näköisenä vai onko siinä jo valmiiksi asennettuna nuo aerodynamiikka paketit yms ? Täältä Saksan päästä olen ymmärtänyt (huonolla saksan kielen taidolla) että tänne tulevat versiot olisivat ilman mitään levikkeitä tms... Kyllä siinnä on koko satsi kiinni jo. kovasti toi ois kiinostanut, mutta alkoi menemään niin lähelle käytetyn (Saksasta haetun) TT:N hintaa, että alkoi mietityttämään. Lastuttamalla pääsee halvemmalla, mutta tietty toi korisarja ja penkit tekee tosta pelistä hienomman. Tosin meikäläinen kyllä repii kaikki merkit pois muutenkin ja jos laitan tehoa lisää, en siintäkään mitään merkkejä jätä.
Peke Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2008 [Tosin meikäläinen kyllä repii kaikki merkit pois muutenkin ja jos laitan tehoa lisää, en siintäkään mitään merkkejä jätä. Kuin myös. Korisarjasta ja penkeistä noin 10 000 kuulostaa aika pirun kovalta. :(
Peke Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2008 Tänään kävin kyselee osien hintoja Mini-liikkeestä, eivät osanneet sanoa yhtään mitään. Melkein arvasin tän. >:(
Guest jugi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 23. Toukokuuta, 2008 Itse kyselin kanssa tätä, kun oman Minin ostin tuossa alkuvuodesta. Vastaus oli suoraan JCW:n kilkkeillä tehdastakuu säilyy, ei muilla.
RonDmc Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Tuli sitten vastausta Hartgelta ja Hamannilta: Hartgelta ei saa minkään näköistä palikkaa uuteen ässään (ainakaan viellä). Hamannilta kerrottiin, että auto pitäisi olla Saksassa, eivät asenna suomessa muuta kuin putkistoja ja hinta on 1320 (2x90mm ulostulolla) eli aika suolasta hintaa :o . Hartgelta ohjasivat: Decatec Performance & Design -firmaan, joka taas ohjasi Motorbitin puoleen. Takuut menee samantien kaikilla paitsi Worksillä, joka tulikin jo todettua tossa aikasemmin. Vaikeeta...vaikeeta... :o
Laza Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne. Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon...
RonDmc Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne. Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon... Mulla on kysely päällä tohon R56 ässään samaisesta paketista, ilmottelen kun tulee vastausta. Veikkaan, että aika samoissa hinnoissa on ton R53:n kanssa.
tm Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne. Onko joku kysellyt? Vissiin siinä kuitenkin menee aika paljon osia vaihtoon... Mä näkisin melkein järkevämmäksi hommata samantien joltain tuningpajalta kitin jossa vaihtuu pienempi pulley, softa, tulpat, filtteri ja putkisto. Varmasti halvempi kuin minin orkkis osilla ja tulee tod näk enemmän tehojakin. En jaksa uskoa että autossa pysyisi tehtaan takuu jos jo muuten takuu on päättynyt autossa...
skithund Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 4. Kesäkuuta, 2008 Minkähän verran maksaa R53 ässän muuttaminen JCW:ksi? Jos katsois vaan noita tekniikan osia, ei mitään korin juttuja/levikkeitä/puskureita/penkkejä jne. Laakkosella asennettuna 6635e koko setti sis. korimuutokset R53:n (hinta joulukuulta). Tyydyin siis asennuttamaan Milltekin cat-back putkiston Doc powerissa ja tilasin Lohenilta LCS1-kitin sekä Alta Air-Intaken, joista pulley odottaa vielä työkalua ja asennusta. Jotain korimuutoksia olisi tarkoitus tehdä, kunhan budjetti antaa enemmän myöten.
Laza Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 5. Kesäkuuta, 2008 Joo halvempiahan nuo kolmannen osapuolen kitit varmaan ovat. Mutta saako niitä täällä asennettua missään? Voisi piruuttaan kysäistä mitä tuollainen karsittu JCW asennus maksaisi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään