Jump to content

Autoslalom-2007


Bättis

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Joooo ... auto kuntoon ensin .... ja eiköhän tuossa kuvausjutussakin ole ihan

mukavasti puuhaa. :) :) :)

Kuvia taitaa tulla aika rajallinen määrä - olosuhteet on aika sateiset. Yritetään kuitenkin...

 

Edit: Sade tyyntyi ja vajaat 500 kuvaa räpsäytin. Latailen joitakin noin tunnin-parin kuluttua, kun saan kuvat pienennettyä nettikokoon.

 

Harmitti kyllä tosi paljon, etten saanut autoani huollosta vielä tällä viikolla. Liukkaalla radalla ois ollut hauskaa ajella "sukkasilleen"...

Link to comment
Share on other sites

36_1_31.gif ... woihan Weeee ....Syyslentzu iski !!

 

Olisi tosiaan ollut mukava ajaa kisa vaikka oli "sadekeli", mutta niin oli myös toissa kesänä eli 2005.

 

Olin ilmoittautunut ja maksanut osanottomaksunkin. Harkitsin kuitenkin  parhaaksi siirtyä teoista puhumisiin. :( :( :(

Toisessa erässä rata oli melkein täysin kuivunut, joten tuossa kisassa kaikki pääsivät kokeilemaan sekä liukasta, että pitävää rataa.

 

Laitoin kolmasosan kuvistani nettialbumiin. Oli pakko karsia, koska nyt on nettisivut täynnä (500 MB). Kaikki kuvat oli suunnilleen yhtä hyvin/huonosti onnistuneita terävyyden suhteen, joten yritin jättää sellaiset kuvat autoista, joissa auto kallistaa tai kurvaa ja myös melko samanlaisia kuvia jätin pois.

 

Pitää keksiä jostain lisää tilaa (operaattorilta sitä saa varmaan, muttei ehkä halvalla)...

Link to comment
Share on other sites

Ohoh !  :-?

 

Olivat laittaneet vaikeamman radan kuin aikaisempina vuosina.

Tuolla olis kyllä pitänyt olla tarkkana, ettei tule virhepisteitä tai aja "ulos" radalta.

 

Kuvathan olivat hyviä.  :) :) :) ja tuhat kertaa parempia kuin ne kuvat, joita ei otettu tai ei näytetty. Ei näitä omia kuvia kannata väheksyä.

 

Tämän foorumin nettihotelli eli Louhi.net   esim.  velkoo 10 / vuosi 100 Mt:n  lisätilasta. Minun pitäis kanssa kohta ostaa ehkä 200 Mt lisää tilaa omalle kotisivulle ja  gallerialle.

No halvempia tai ilmaisia paikkoja varmaan olis paljonkin, mutta en aio ripotella kuviani  moneen paikkaan. 8-)

Link to comment
Share on other sites

Ilmoittauduin äsken tuohon syys -kisaan. Tänä vuonna tulee sitten ajettua 2 kertaa Jyväskylässä.

 

Hieno juttu .....  :) :) :) :)  määä  olen "vellihousu"  :-[  ja jätän väliin.

Toivotaan, että Heppu ja   lisäksi vielä joku muut osallistuu kisaan. [smiley=thumbsup.gif]

Link to comment
Share on other sites

Toivotaan, että Heppu ja   lisäksi vielä joku muut osallistuu kisaan. [smiley=thumbsup.gif]

 

Ei oo aikomus osallistua ... ehkä ens tai sitä seuraavana vuonna ... katotaan nyt.

On 50 % mahdollisuus, että olen joensuussa tuon 16.9. kisan aikana eli se kuvien otto on myös vaakalaudalla. Asiat ratkee vasta viikon päästä ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

SyysSlalom takana ja ehdin 4. kierrokselle Kyllösen (ikävä kyllä) selostamaa F1-jälkilähetystä katsomaan... Kerrankin oli alla renkaat joissa oli pitoa ja toivomani sadekelikin oli koko toisen erän ajan. Molemmissa erissä jäin nopeimmalle noin 9 sekuntia, joten ihan kivasti meni tämä liukkaan kelin harjoite (2 melko varmanpäälle ajettua suoritusta ilman virheitä). Vähintään kerran yritän kesässä jatkossakin käydä, niin pysyy tuntuma auton ominaisuuksista muistissa. Ois kyllä kiva, jos pääsis hyvälle jääradalle talvella ajamaan. Vinkkejä jääradoista vois vaikka kokonaan uuteen aloitukseen asiasta enemmän tietävät laittaa... :P

 

Lapissa käyn joulun ja uuden vuoden välissä, joten Luosthon seuduilla olevatkin jääratavinkit otetaan vastaan (viimeksi luostossa oleva ei ollut autolla ajettava - jää oli liian ohut). Jossain sielläpäin tais olla myös Juha Kankkusen koulutusrata.

Link to comment
Share on other sites

Tulihan sitä kisaa bongailtuu ja muutama foto löytyy kalleriasta:

http://www.mini2-finn.com/gallery/slalom_09_07

 

Kuvat on otettu sekä eka ja tokasta erästä. Eli niistä näkee kelin muutoksen hyvin ...

Tiedä sitten miten mun sähellys JiiKoo:n kameran kanssa onnistui. Yritin ainakin ekan erän alussa sillä jotain napsutella. No kallerian kuvat on otettu sillä perus pokkarilla. Kuvissa pitäis olla ainakin yks kuva jokaisesta osallistujasta.

Link to comment
Share on other sites

... No kallerian kuvat on otettu sillä perus pokkarilla.
Hyviähän nuo on. Sun "perus-pokkarilla" otetuissa kuvissa näkyy paremmin vauhti kuin mun kameralla, jossa asetukset oli varmanpäälle nopeat. Eli yhdistettynä eri kameroilla & objektiiveilla otetuista kuvista saadaan ihan mielenkiintoinen ja kattava kooste. Editoin nuo kuvat mäkillä huomenna, koska joudun ne lähettämään aluksi maililla (galleriani on täysi - ainakin tänään).
Link to comment
Share on other sites

Kiitos  kiitos kuvista ....

 

Hyvinhän jiikoo pärjäsi ... taakse jäi itse  Nurminen ja Porsche Boxter  ;) ;) ;) ;D ;D . Harmi, kun en itse lentzun takia pystynny ajamaan siellä Tattarisuon AL-Autoslalomissa vaikka osanottomaksu ja kaikki oli suoritettu.

Ainakin kerran vuodessa pitäis yrittää ajaa yksi kisa ... ihan omaksi ilokseen. Niin ja voisin parantaa omaa parasta sijoitustani, joka on 5. , mutta sieltä lopusta  eli häntäpäästä tulosluetteloa.  ;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Hyvinhän jiikoo pärjäsi ... taakse jäi itse  Nurminen ja Porsche Boxter  ;) ;) ;) ;D ;D
Olosuhteet oli nyt aika tasapuoliset - tehoista ei hyötyä. Lisäksi mulla oli "tuoreet" (hmm, tuon alkukesän slalomin jälkeen laitoin alle ja nyt kesän aikana 11tkm ajettu!) kesärenkaat. Alkukesästä alla oli kitkarenkaat, joilla ajaminen OLI LIUKASTA kuivalla kelillä. Nyt olin alkukesän kisaan verrattuna 5 s lähempänä kärkeä. Ihan täysillä ei viitsi yrittää noissa erissä, koska tarkoitus on päästä samalla välineellä kisoista kotiinkin...

 

Heppu: Voit lähettää niitä sulle lähettämiäni kuvia (tai osan niistä) Juha Nurmiselle, jos kyselee. Pyydettäessä voin laittaa isompia versioita. Osa tais olla ihan onnistuneita, vaikka oli aika hankalat olosuhteet (tarkennuskohteita löytyi ympäri aluetta).

Link to comment
Share on other sites

Heppu: Voit lähettää niitä sulle lähettämiäni kuvia (tai osan niistä) Juha Nurmiselle, jos kyselee. Pyydettäessä voin laittaa isompia versioita. Osa tais olla ihan onnistuneita, vaikka oli aika hankalat olosuhteet (tarkennuskohteita löytyi ympäri aluetta).

Juu ... kiitos vaan kuvista, eihän niitä ollut kuin "lähes" kolmesataa.  ;)

Laitan illalla Juhalle niistä ~ 50 kpl parasta, jos vaan kerkeen.

Link to comment
Share on other sites

Hei !

 

Onkos niitä jiikoon laittamia kuvia missään esillä, vai onkos jiikoolla vielä pulaa palvelimen  tilasta ?  

Aikookos Heppu laittaa muutaman foton joskus, kun ehtii, niin tuonne Galleriaan omiensa jatkoksi ?

 

Kiinnostaa myös  Hepun kokemukset digi-järkkäristä. Jokos hommaat  5 kg painavan digirepun, vai

arvostatkos edelleenkin  kuvaamisen helppoutta  ::)

 

No ehtiihän ne joskus sitten myöhemminkin.  Ei hätää  8-)

Link to comment
Share on other sites

Hei !

 

Onkos niitä jiikoon laittamia kuvia missään esillä, vai onkos jiikoolla vielä pulaa palvelimen  tilasta ?  

Aikookos Heppu laittaa muutaman foton joskus, kun ehtii, niin tuonne Galleriaan omiensa jatkoksi ?

 

Kiinnostaa myös  Hepun kokemukset digi-järkkäristä. Jokos hommaat  5 kg painavan digirepun, vai

arvostatkos edelleenkin  kuvaamisen helppoutta  ::)

 

No ehtiihän ne joskus sitten myöhemminkin.  Ei hätää  8-)

Laitoin aamulla itselleni 50 gigaa lisää tilaa. Olen juuri siirtämässä kotisivuni kuvia ja videoita tuonne uuteen paikkaan. Albumit siis siirtyvät uuteen paikkaan, mutta sivustot ovat siellä missä ennenkin, joten vanhoilla linkeillä kuvat löytyy ellei ole tallentanut suoraa linkkiä johonkin kuvaan.

 

Tänään ei taida noita uusimpia kuvia vielä tulla katseltavaksi. Tänään saan tämän vanhojen kuvien siirron tehtyä. Uudet kuvat unohdin työpaikalle :-[

Link to comment
Share on other sites

OHOH  :o .....  50 gigaa omaa tilaa netissä .... kyllä nyt passaa ... ;D ;D ;D
Aika pieneltä tuntuisi tuolla sellaiset Bättis autoslalom-DVD:tkin, joten jos vastaavia on lisää (muillakin) niin voin laittaa omalle sivulleni. Kai sitä tilaa on jotenkin yritettävä hyödyntää. Kuvat taidan silti edelleen pienentää 864x576 kokoon, joten aika moneksi vuodeksi pitäisi tilaa riittämän. Muutama järkkäri menee loppuun räpsäytellessä kuvia, jos tuommoisilla alle 100kB kuvilla meinaa tilan tayttää. Ehkä laitan filmeiltä skannattuja kuvia pakkaamattomana ja täydellä resolla á puoli gigaa per kuva, niin tila loppuu heti kättelyssä...

 

Edit: Sain juurikin nuo siirrot ja indeksi-fileiden editoinnit tehtyä. Hyvin toimii ja nyt vain etsittävä lisää fileitä ladattavaksi sivustolle. Vanhan Ahveniston kisan kuvia (scooper otti osan kuvista - kiitos) on tosi paljon, niitä vois laittaa ainakin lisää. Samoin jotain BMW-kokoontumisten kuvia.

Link to comment
Share on other sites

No niin, nyt on SyysSlalomin kuvat katsottavissa. Samalla sivuille meni hieman lisää aiempia kuvia. Mm. nunon ottamia kuvia viimevuotisesta Tattarisuon kisasta. En usko, että nuno pistää pahakseen (aiemmin ei ollut tilaa tarpeeksi kuvien laittamiseen) - hieno kuvasarja meikäläisen ajosta (ja tais se nuno luvankin antaa, jos ei niin otan poijes)... :P

 

Eli http://heiskanen.cc

Link to comment
Share on other sites

Kiitos  ...... nyt on riittävästi mukavia kuvia  mistä valita  :) :) :) :) :)

 

Täytyis minunkin  :-[  joskus saada joku joskus kuva aikaiseksi,

kun on se digi-järkkäri tullut hankittua .... reissua pukkaa ja taas

mukavuuden halu voitti ..... otan vaan sen pokkarin mukaan.  :-[ :-[ :-[

Link to comment
Share on other sites

No niin, nyt on SyysSlalomin kuvat katsottavissa. Samalla sivuille meni hieman lisää aiempia kuvia. Mm. nunon ottamia kuvia viimevuotisesta Tattarisuon kisasta. En usko, että nuno pistää pahakseen (aiemmin ei ollut tilaa tarpeeksi kuvien laittamiseen) - hieno kuvasarja meikäläisen ajosta (ja tais se nuno luvankin antaa, jos ei niin otan poijes)... :P

 

Eli http://heiskanen.cc

 

Sun kamerallahan nuo on otettu (muistaakseni), joten käytä miten lystäät. :)

 

n.

 

piaf: et ollu yhdistäny niitä panorama-kuvia vielä?

Link to comment
Share on other sites

Sun kamerallahan nuo on otettu (muistaakseni), joten käytä miten lystäät. :)

 

n.

 

piaf: et ollu yhdistäny niitä panorama-kuvia vielä?

Kiitos! scooperin kanssa otitte kuvia. Omalla kamerallani otetut kuvat sain kamerasta itse, mutta sun kuvaamat sain sinulta maililla... Jonkun panoraaman olit yhdistänyt valmiiksi. Olen unohtanut tuon yhdistämisen...

 

Edit: Lisäsin loputkin tämänkesäisen Tattarisuon slalomin kuvat albumiini.

Link to comment
Share on other sites

Sun kamerallahan nuo on otettu (muistaakseni), joten käytä miten lystäät. :)

 

n.

 

piaf: et ollu yhdistäny niitä panorama-kuvia vielä?

Kiitos! scooperin kanssa otitte kuvia. Omalla kamerallani otetut kuvat sain kamerasta itse, mutta sun kuvaamat sain sinulta maililla... Jonkun panoraaman olit yhdistänyt valmiiksi. Olen unohtanut tuon yhdistämisen...

 

Edit: Lisäsin loputkin tämänkesäisen Tattarisuon slalomin kuvat albumiini.

 

Eikun joo. Niinhän se meni. Joka tapauksessa saat käyttää niitä miten huvittaa.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Eikun joo. Niinhän se meni. Joka tapauksessa saat käyttää niitä miten huvittaa.

 

n.

Aika iso osa oli mun ajosta otettuja. Ei sulla sattuis olemaan lisää kuvia muistakin autoista ko. päivältä? Mullahan on nyt 50 gigaa levytilaa (tosin jäljellä enää 49,5 gigaa), niin videoille ja kuville ois kapasiteettia. Muistakin tapahtumista voin laittaa omia albumi-kansioita, jos vaan lähetätte kuvat mulle. Rallikuvia on tällä joillakin ollut ainakin hetken näkyvillä. Ennenkuin kadotatte kuvat bittiavaruuteen, voitaisiin laittaa nekin tuonne mun levylle. Saatte vaikka omia hakemistoja, jos haluatte, niin voidaan kopsailla vaikka nimimerkin mukaisiin hakemistoihin itse generoimanne albumit... Tai sitten voin tehdä samanlaiset albumisivut kuin omilla kuvillani on.

 

Ois ikävää :(, jos rallikuvia, näyttelykuvia jne. kadotettaisiin bittiheaveniin vain tilanpuutteen vuoksi...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...