Guest jugi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2008 Onko joku madaltanut omaa Cooper S:ää? Tulevana omistajan pähkäilen tässä mahdollista madallusta. Eli, jos olet madaltanut: 1. Millä? 2. Mitä katsastusmies tuumasi? Otin tehtaan alustasarjan ja ajatuksissa oli vaihtaa vain madallusjouset. Tulisi jo huhtikuu :-[
Minihemuli Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 En osaa sen kummemmin sanoa, mutta miksi tuota pitää laskea ? Nyt jo tuntuu omassa että keula on aika matalalla ja raapii aina välistä maata. Muistaakseni JCW:llä on jousituskomponentteja joilla S:stä saa vielä jäykemmän ja matalamman (lähinnä rata-ajoa ajatellen).
Minihemuli Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Jep, elikkä jos menet JCW:n sivuille niin sieltä löytyy sport suspension jolla saa maavaraa laskettua.
tm Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Mulla KW coiloverit ja aika matalaksi vedetty. Tossa surkea kuva talvivanteilla: http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... +small.jpg Matala se on niin ulkonäön kuin rata-ajonkin takia. Ei se katsastusmies siihen mitään sano jos kohtuudessa pysyt.
Guest jugi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Jep, elikkä jos menet JCW:n sivuille niin sieltä löytyy sport suspension jolla saa maavaraa laskettua. Tuo JCW:n setti madaltaa vain 1cm, mikä ei vielä riitä. Kaaren ja renkaan väliin jää liikaa tilaa.
Guest jugi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Mulla KW coiloverit ja aika matalaksi vedetty. Tossa surkea kuva talvivanteilla: http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... +small.jpgMatala se on niin ulkonäön kuin rata-ajonkin takia. Ei se katsastusmies siihen mitään sano jos kohtuudessa pysyt. Oletko muutoskatsastanut tuon KW:n alustan? Tarkoitus olisi kuitenkin oma muutoskatsastaa. Oletko mitannut paljonko maavaraa tällä hetkellä? H&R -30mm jousilla tuo näyttäisi tältä: http://northamericanmotoring.com/forums ... stcount=16 Eniten mietityttää tuo muovihärpäke.
tm Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 On muutoskatsastettu, olisi vielä varaa tiputtaakkin mutten viitsi. En ole mitannut maavaraa, sanotaanko riittävä muttei mökkiauto. Tietysti jos on paljon lunta niin pohja raapii mutta eipä täällä helsingissä ole enää kovin usein pahoja talvia. Multa on leikattu toi muovihärpäke pois sieltä ;)
Guest jugi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Tarkoitus ei ole todellakaan madaltaa "maksimia", vaan semmoinen järkevä setti. Tuleeko alustasta kuinka paljon kovempi vrt. esim. tehtaan urheilualustaan?
PGN1 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2008 Hienoja kuvia tm. Meikäläinen todennäköisesti ei lähde tuohon madallusrumbaan mukaan, Mini ei omaan silmään näytä liian korkealta, mutta jos riittäviä perusteluja ajettavuuden paranemiseen tulee niin aina voi harkita. Omaan Cooperiin tulossa ihan normi alusta, kesävanteetkin vielä hakusessa. Tarkemmin nimenomaan suomalaisessa ympäristössä ajeluun liittyviä juttuja olisi kiva kuulla, miten kotimaiset hidastepomput, kevään reiät asfaltilla, Uraan hakuisuus heikommilla maaseutu pätkillä? Kerran onnistunut osumaan juoksuvauhtia pyörällä nimismiehen kiharaan vain kilven irroten, miten tuollainen vaikka KW alustainen suoriutuu? Tosiaan, Mini tulee olemaan eka auto matalaprofiilisilla kumeilla. Viimeistään parin kuukauden kuluttua pitää miettiä ongelmaa 16",17" vai 18"... Nimim. Tulis jo ens viikko...
tm Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta. Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla. http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :)
Guest jugi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 Jep, ajatus oli laittaa pelkät madallusjouset, mutta saa taas nähdä miten tässä käy :) tm: Millä ET:llä nuo sinun vanteet ovat? Raapiiko kiinni tms?
Wile Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2008 http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2 ... 37158318/0 Tuolla jotain parin vuoden takaista juttua kun itse kyselin samaa.
tm Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2008 tm: Millä ET:llä nuo sinun vanteet ovat? Raapiiko kiinni tms? Oisko ollu 38, en oo saletti, pitäis tarkistaa. Ei raavi.
Peke Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2008 Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta.Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla. http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :) Hieno Mini, just sopivasti madallettu. ;)
Peke Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2008 Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon...
Minihemuli Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Näin se mieli muuttuu... Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ? Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ? Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla).
Jussi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Näin se mieli muuttuu...Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ? Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ? Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla). Tutulla oli tuo vanhemman mallin(00-06) JCW-moottori- ja alusta kitillä. +18" Vanteet, oli se aika tönkkystä ja kovaa MUTTA asiallista kyytiä!
Minihemuli Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2008 Moi, Itellä on JWC:n satsi autossa 18" renkailla. Tänään käytiin ajelemassa Itävallassa ja Sveitsissä mutkapätkiä oikein urakalla. Pikkaisen enemmän saisi autossa vielä olla potkua jotta noista neulansilmistä pääsisi vielä aavistuksen nopeammin eteenpäin... ;D Alusta saattaisi auttaa siihen ehkä hieman. Jos huomenna pääsisi kokeilemaan tuota uutta JWC versiota... toivottavasti siinä on jo alusta valmiina niin voi sitten verrata omaan. Ai niin muuten, kotiin saksan motaria ajaessa, auto otti mittariin noin 250km/h (näyttö loppuu 240km/h). On tuo vaan perhana ihme auto :o vielä tosi hyvä ajaa siinä vauhdissa 8-) :o :D Kuvia meikäläisen pirssistä http://markojamirkka.homelinux.net/mini/mini.htm
RonDmc Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2008 No niin, meikäläinenkin sai sitten perjantaina uuden ässän alle ja kylläpä oli mukava viikonloppu 8-) Ainoa asia mikä meikäläistä tällähetkellä autossa hämää on tuo "korkeus". takaatapäin kun katsoo, näyttää kun auton perää olisi nostettu ja vielä kun kaikki on kiiltävää niin korkeus korostuu. Mites kait ton Worksin alustasarjan voi heittää tohon normaali ässään kiinni ilman mitään ihmeempää?
Guest jugi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2008 Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon... Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi :-/ Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan".
Peter_lin Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2008 Omassa Havaittavissa pintakaasukiihdytyksissä samanlaista pientä vapinaa mutta vetareita ei ole mennyt. Alustana tosiaan Bilstein pss9. Mulla toi ominaisuus ei kyllä ole edes häiritsevä. Mitä tulee ominaisuuksiin, niin kyllä kunnon alusta vaikuttaa pelkästään positiivisesti kaikkeen muuhun paitsi maavaraan. (Sitä on varsinkin edessä todellä vähän ja keula raapii melko herkästi. Siis juurikin se muovilipare, mikä esim tm:n autosta on poistettu.) Auton käytös radalla ja kovassa ajossa rauhoittui ja parani huomattavasti. Ainakin Bilsteinin alustalla esimerkiksi perä on paljon rauhallisempi ja auto tietenkin kallistelee paljon vähemmän. Mukulakiviä ei tietenkään ole kiva ajaa, mutta siksi niissä on se jäykkyydeensäätö :)
Peke Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2008 Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon... Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi :-/ Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan". Toi on kyl perseestä. Mun ostohalut hävis tohon. Yhden madalletun etuvetoisen kanssa painineena.... >:(
Minihemuli Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2008 Täällä on useammassa paikassa ollut mainintaa että mini alkaa ravistaa ja paukkua ja kolista ja ja ja kun sitä lasketaan. Tapahtuuko tuo vasta siinä vaiheessa kun autoa on laskettu sen verran että öljypohja raapii koko ajan maata ? :-? :o ;) Itsellä ollut suunnitelmissa laitattaa (varmaankin tässä talven jälkeen) tuo JCW:n alustasarja, joka tiputtaa autoa noin sentin verran. Eli vaikuttaako tämäkin jo niin paljon että ravistusta ja pauketta alkaa tulemaan ? Itse tuolla alustasarjalla haen lähinnä sitä että perä ei laskisi kiihdytyksessä yhtä paljoa ja että jos ne mutkat vois vielä vähän lujempaa ajaa :D 8-) Itse en tuota haluaisi laskea yhtään enempää, koska alkaa sitten jo vaikuttaa liiaksi jokapäiväiseen käyttöön... Täällä keskieuroopassa alkaa raapia keula liikaa maaperää (nykyiselläkin korkeudella tuota jo havaittavissa)... EDIT: Kenelläkään kommentteja tähän asiaan ??? Kolme viikkoa mennyt ilman yhtään kommenttia... :-?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään