Jump to content

Cooper S madaltaminen?


Guest jugi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko joku madaltanut omaa Cooper S:ää? Tulevana omistajan pähkäilen tässä mahdollista madallusta.

 

Eli, jos olet madaltanut:

 

1. Millä?

2. Mitä katsastusmies tuumasi?

 

Otin tehtaan alustasarjan ja ajatuksissa oli vaihtaa vain madallusjouset.

 

Tulisi jo huhtikuu  :-[

Kirjoitettu

En osaa sen kummemmin sanoa, mutta miksi tuota pitää laskea ?

Nyt jo tuntuu omassa että keula on aika matalalla ja raapii aina välistä maata.

 

Muistaakseni JCW:llä on jousituskomponentteja joilla S:stä saa vielä jäykemmän ja matalamman (lähinnä rata-ajoa ajatellen).

Kirjoitettu
Jep, elikkä jos menet JCW:n sivuille niin sieltä löytyy sport suspension jolla saa maavaraa laskettua.

 

Tuo JCW:n setti madaltaa vain 1cm, mikä ei vielä riitä. Kaaren ja renkaan väliin jää liikaa tilaa.

Kirjoitettu
Mulla KW coiloverit ja aika matalaksi vedetty. Tossa surkea kuva talvivanteilla: http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... +small.jpg

Matala se on niin ulkonäön kuin rata-ajonkin takia.

 

Ei se katsastusmies siihen mitään sano jos kohtuudessa pysyt.

 

Oletko muutoskatsastanut tuon KW:n alustan? Tarkoitus olisi kuitenkin oma muutoskatsastaa.

Oletko mitannut paljonko maavaraa tällä hetkellä?

 

H&R -30mm jousilla tuo näyttäisi tältä:

http://northamericanmotoring.com/forums ... stcount=16

Eniten mietityttää tuo muovihärpäke.

Kirjoitettu

On muutoskatsastettu, olisi vielä varaa tiputtaakkin mutten viitsi. En ole mitannut maavaraa, sanotaanko riittävä muttei mökkiauto. Tietysti jos on paljon lunta niin pohja raapii mutta eipä täällä helsingissä ole enää kovin usein pahoja talvia.

 

Multa on leikattu toi muovihärpäke pois sieltä ;)

Kirjoitettu

Tarkoitus ei ole todellakaan madaltaa "maksimia", vaan semmoinen järkevä setti.

 

Tuleeko alustasta kuinka paljon kovempi vrt. esim. tehtaan urheilualustaan?

Kirjoitettu

Hienoja kuvia tm.

 

Meikäläinen todennäköisesti ei lähde tuohon madallusrumbaan mukaan, Mini ei omaan silmään näytä liian korkealta, mutta jos riittäviä perusteluja ajettavuuden paranemiseen tulee niin aina voi harkita. Omaan Cooperiin tulossa ihan normi alusta, kesävanteetkin vielä hakusessa.

 

Tarkemmin nimenomaan suomalaisessa ympäristössä ajeluun liittyviä juttuja olisi kiva kuulla, miten kotimaiset hidastepomput, kevään reiät asfaltilla, Uraan hakuisuus heikommilla maaseutu pätkillä? Kerran onnistunut osumaan juoksuvauhtia pyörällä nimismiehen kiharaan vain kilven irroten, miten tuollainen vaikka KW alustainen suoriutuu? Tosiaan, Mini tulee olemaan eka auto matalaprofiilisilla kumeilla. Viimeistään parin kuukauden kuluttua pitää miettiä ongelmaa 16",17" vai 18"...

 

Nimim. Tulis jo ens viikko...

Kirjoitettu

Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta.

Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla.

http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg

 

Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :)

Kirjoitettu

Jep, ajatus oli laittaa pelkät madallusjouset, mutta saa taas nähdä miten tässä käy  :)

 

tm: Millä ET:llä nuo sinun vanteet ovat? Raapiiko kiinni tms?

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu
Jos sä jugi sinne laitat H&R:n pelkät madallusjouset niin tuskin tulee kovempi kuin tehtaan urheilualustasta.

Mulla noissa coilovereissa on myös jäykkyyden säätäminen, joten sillä pystyy myös hieman pelaamaan. Tosin mulla on myös H&R:n kallistuksenvakaajat edessä ja takana sekä kesällä 18" 215/35 profiilin nakit joten eipä sitä voi mukavaksi kehua huonolla tienpinnalla.

http://www.muuriaisniemi.1g.fi/kuvat/Ca ... _pieni.jpg

 

Ei tässä paljoa voi tehdä kompromissejä alustan mukavuuden suhteen jos haluaa ajella radallakin :)

 

Hieno Mini, just sopivasti madallettu. ;)

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Näin se mieli muuttuu...

Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ?

Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ?

 

Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla).

Kirjoitettu
Näin se mieli muuttuu...

Nyt oon vähän haaveillut että jos tuohon omaan S miniin heittäisi nuo JCW:n iskarit ja jouset. Onko tuosta sarjasta kenelläkään kokemuksia ?

Miten ajettavuus muuttuu kuoppaisilla teillä / radalla verrattuna vakion urheilualustaan ?

 

Tulevalla viikolla pääsen kokeilemaan tuota uutta JCW Miniä. Saas nähdä kuinka erilaiselta tuntuu yli 200 heppaisena (ja toivottavasti valmiiksi olevalla urheilualustalla).

 

Tutulla oli tuo vanhemman mallin(00-06) JCW-moottori- ja alusta kitillä. +18" Vanteet, oli se aika tönkkystä ja kovaa MUTTA asiallista kyytiä!

Kirjoitettu

Moi,

 

Itellä on JWC:n satsi autossa 18" renkailla.

Tänään käytiin ajelemassa Itävallassa ja Sveitsissä mutkapätkiä oikein urakalla. Pikkaisen enemmän saisi autossa vielä olla potkua jotta noista neulansilmistä pääsisi vielä aavistuksen nopeammin eteenpäin...  ;D

Alusta saattaisi auttaa siihen ehkä hieman.

 

Jos huomenna pääsisi kokeilemaan tuota uutta JWC versiota...

toivottavasti siinä on jo alusta valmiina niin voi sitten verrata omaan.

 

Ai niin muuten, kotiin saksan motaria ajaessa, auto otti mittariin noin 250km/h (näyttö loppuu 240km/h). On tuo vaan perhana ihme auto  :o vielä tosi hyvä ajaa siinä vauhdissa  8-) :o :D

 

Kuvia meikäläisen pirssistä http://markojamirkka.homelinux.net/mini/mini.htm

Kirjoitettu

No niin, meikäläinenkin sai sitten perjantaina uuden ässän alle ja kylläpä oli mukava viikonloppu 8-)

 

Ainoa asia mikä meikäläistä tällähetkellä autossa hämää on tuo "korkeus". takaatapäin kun katsoo, näyttää kun auton perää olisi nostettu ja vielä kun kaikki on kiiltävää niin korkeus korostuu.

Mites kait ton Worksin alustasarjan voi heittää tohon normaali ässään kiinni ilman mitään ihmeempää?

Kirjoitettu
Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon...

 

Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi  :-/

 

Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan".

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Omassa Havaittavissa pintakaasukiihdytyksissä samanlaista pientä vapinaa mutta vetareita ei ole mennyt. Alustana tosiaan Bilstein pss9. Mulla toi ominaisuus ei kyllä ole edes häiritsevä.

 

Mitä tulee ominaisuuksiin, niin kyllä kunnon alusta vaikuttaa

pelkästään positiivisesti kaikkeen muuhun paitsi maavaraan. (Sitä on varsinkin edessä todellä vähän ja keula raapii melko herkästi. Siis juurikin se muovilipare, mikä esim tm:n autosta on poistettu.)

 

Auton käytös radalla ja kovassa ajossa rauhoittui ja parani huomattavasti. Ainakin Bilsteinin alustalla esimerkiksi perä on paljon rauhallisempi ja auto tietenkin kallistelee paljon vähemmän. Mukulakiviä ei tietenkään ole kiva ajaa, mutta siksi niissä on se jäykkyydeensäätö :)

Kirjoitettu
Onko kukaan kuullut, että Miniä ei vois madaltaa hirveästi ku rupee täristää. Eli vetarit menee jotenkin väärään asentoon...

 

Omassa Cooper S:ssä oli KW VAR1 hetken kiinni. Kiihdyttäessä teki tuota tärinää. Alusta ruuvattiin ihan yläasentoon -> Tärinä hieman vaimeni, mutta oli edelleen siellä. Orkkisalusta takas paikalle ja tärinä hävisi  :-/

 

Minkäs teet. Tehtaan kommentti asiaan "Emme ole törmänneet kyseiseen ongelmaan".

 

Toi on kyl perseestä. Mun ostohalut hävis tohon. Yhden madalletun etuvetoisen kanssa painineena.... >:(

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Täällä on useammassa paikassa ollut mainintaa että mini alkaa ravistaa ja paukkua ja kolista ja ja ja kun sitä lasketaan.

Tapahtuuko tuo vasta siinä vaiheessa kun autoa on laskettu sen verran että öljypohja raapii koko ajan maata ?  :-? :o ;)

 

Itsellä ollut suunnitelmissa laitattaa (varmaankin tässä talven jälkeen) tuo JCW:n alustasarja, joka tiputtaa autoa noin sentin verran. Eli vaikuttaako tämäkin jo niin paljon että ravistusta ja pauketta alkaa tulemaan ?

 

Itse tuolla alustasarjalla haen lähinnä sitä että perä ei laskisi kiihdytyksessä yhtä paljoa ja että jos ne mutkat vois vielä vähän lujempaa ajaa  :D 8-)

 

Itse en tuota haluaisi laskea yhtään enempää, koska alkaa sitten jo vaikuttaa liiaksi jokapäiväiseen käyttöön... Täällä keskieuroopassa alkaa raapia keula liikaa maaperää (nykyiselläkin korkeudella tuota jo havaittavissa)...

 

EDIT: Kenelläkään kommentteja tähän asiaan ??? Kolme viikkoa mennyt ilman yhtään kommenttia...  :-?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...