Guest xhf Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2006 Kellään kokemuksia, miten kivuttomasti nousee mylly ylös? Pitäs kytkin purkaa kun ei irroita. Pääsylinterissä/työsylinterissä tuskin on vikaa, ne olen kattonu ja ilmannut olen. Enää vaihtoehtona on moottorin päässä mahd.vika. Paikallaan ei viiti ruveta purkamaan, minissähän tunnetusti työskentylytilat eivät ole tilavat.
Guest ministeri Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Kyllähän kytkimen purkaa paikallaan.mut tietysti helpompaa,kun kone irti.Mut enemmän hommaa jos rupeet myllyy ottaa pois.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Ei moottoria pelkän kytkimen takia kannata pois nostaa. Kytkimen puoleinen moottorin kumityyny irti, koiranluu(moottorin tuki) irti. Nostetaan öljypohjasta kytkimen päästä sen verran kun antaa myöten. Kyllä siitä ihan kohtuullisesti kytkimen katsoo.Veikkaisin kyllä, että vika löytyy kytkinkopan ulkopuolelta. Kytkinvipu, sen säädöt, sylinterit, sylinterin letku?
Guest ministeri Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Joo tsekkaas se kytkinvipu vanhoissa pitäis olla 1,5 mm välys ja uudemmissa 0,5 mm.Ja sit kato tuo rajoitinmutterin säätö(tässä yleensä vian syy) Mutta jos kytkinvipu on väljä niin mudu päässä pitäis auttaa.
Guest xhf Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2006 Uskoisin, että vika on syvemmällä koneessa, säädöt ei auta, tarpeeksi kun löysää mutskua niin vipu kyllä liikkuu poljinta painettaessa ja kun taas kiristää niin paljon kuin kiristyy niin poljinkaan ei enään liiku. Pitänee pistää haalarit päälle ja ruveta purkamaan.
Guest pk67 Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2006 Äkkiä kuulostai samalta "vialta" kun itsellänikin oli kerran. Niinkin monimutkainen asia kuin painelaakeri väärin päin. Sokka pois,käännä painelaakeri, sokka takas,koppa kiinni ja saattaapi olla et toimii. Toinen painaa kytkintä ja jos kytkin vivun alapäässä tuntuu löysää niin edellämainitun reeraamisella vika vois parantua.
Guest levyjarrut Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Tuliko Vika yhtäkkiä ? Vai pitkän seisonnan jälkeen ? Jos on seisonut pitkään, niin levy voinut juuttua . Rytkyttely vaihde päällä voi auttaa. Sillä päätymutterilla tehdään perussäätö, siihen ei normaalisti koskaan kajota. Se pikkunen rajoitinruuvi vivun ja kopan välissä on säätöruuvi !
Guest xhf Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Niini se vika tuli niiin, että seisoi viimetalven tallissa. Keväällä kun laitoin auton käyntiin niin toimi ihan hyvin, viikon. Sit yhden päivän aikana kytkin herkesi irroittamasta, eikä sen jälkeen ole toiminut. Mitä kannattaa tehdä?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 18. Tammikuuta, 2006 Itsellä vastaavissa ongelmissa vika on aina löytynyt kopan ulkopuolelta. Sylintereistä, vivusta ? Jotkut ovat jatkaneet sitä tappia, joka liikuttaa työsylinteriltä vipua tai taivuttaneet vipua. Ota kopan kansi irti, niin kyllä siitä jo heti näkee onko siellä vika.
Guest 970s Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2006 Sitten yksi ihan perusvika on ne niveltapit, joita löytyy polkimen juuresta (1 kpl), ja kytkinvivusta (2 kpl). Ne kun kulahtavat ajan mittaan ja pienikin välys alkaa tuntumaan painelaakerin rajoittuneena liikkeenä. Kytkinvivun juuressa oleva nuppi voi olla kulunut ja harvoin itse painelaakerin akselia vaihdetaan. Siinä oleva nupin pesä kuluu myös. Kyllä noi pää/työsylinterin kumitkin voi olla sen verran haperot että falskaavat. Jos poljinta painaessa kytkinvipu ei liiku ollenkaan tai hyvin vähän niin vikaa voit hakea joko sylintereistä tai letkusta.
Recommended Posts