Guest olly Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Myrkyn lykkäs, katsastusmies siis. Mini on 850 -69, ja hydrolastic on vaihdettu joskus kumipalloihin. Tuosta muutoksesta ei ole mitään dokumenttia, ja nyt tarvitaan paperi, joka todistaa että akselipainot on samat myös kumipallojousilla. Autorep ei osannut auttaa, mahtaisiko joku palstalaisista...?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Johan olet ongelmaan törmännyt ! Kautta aikain on hydrolastic Minejä muuteltu kumijousille, eikä koskaan ole vaadittu mitään todistuksia ??!! Oliskohan korjaamokirjasta, josta löytyy kummankin version tekniset tiedot, mitään apua!?
Guest ulmanen Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2005 Voi ei. Itselläni on sama edessä. Toivottavasti katsastusmies ei kiinnitä asiaan mitään huomiota. Onnea yritykseen!! kyllä korjaamokirjasta apu löytyy tilanteeseen.
Guest 970s Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 No voi perse, kyllä on aikoihin eletty. Oma auto on muutettu jo vuosia sitten eikä kukaan ole moiseen puuttunut. Mistä muuten se edes hoksas moisen ?
Guest mtlmr Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2005 Tuliko tehtyä ministä liian matala kun huomasivat jousitustyypin vaihdon. Me teimme saman jo vuosia sitten 67 malliin ja sanoimme asiasta konttorilla niin asia oli sillä ok. Joka vuosi sanovat silti korkeudesta vaikka lisäsimme "torvien" ja kuulien väliin prikkoja.
Guest olly Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 15. Joulukuuta, 2005 No niin, lisaa tietoa aiheesta, skandimerkit on vaan haipyneet koneesta: Auto on vahan turhankin korkea, mutta takapalkissa on ne hydron kiinnitysjutut. Asetus 779/1998, luku 3:11§ Akseliston muutokset 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin: . . . c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu; . . . Tama on kumottu 1256/2002: Liikenne- ja viestintäministeriön asetus auton rakenteen muuttamisesta annetun liikenneministeriön päätöksen muuttamisesta Liikenne- ja viestintäministeriön päätöksen mukaisesti kumotaan auton rakenteen muuttamisesta 23 päivänä lokakuuta 1998 annetun liikenneministeriön päätöksen (779/1998) 11 §:n 1 momentin c kohta sekä... Leimaa pitais yrittaa taas ensi viikolla, peukut pystyyn...!
Guest morris66 Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2005 Millä Konttoorilla kävit?
Guest olly Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Lisää tarinaa: Konttori on Espoon Mankkaan konttori. Soitin ja kerroin nämä pykäläjutut, katsastusmies soitti takaisin seuraavana päivänä, eli viime perjantaina. Kysymys ei ollutkaan pykäläviidakon ongelmasta, vaan että Mini oli tässä kuosissaan liian huono ajettava. Uudet kumijouset ja uudet iskarit eivät siis kelvanneet, sanoo laki niistä mitä tahansa. Seuraavaa askelta en vielä tiedä, mutta jos orkkis autoon orkkiksen kaltaisella alustalla ei saa leimaa, kuinka se on aikoinaan ollut mahdollista? Tuo tie on nyt kuitenkin käyty loppuun, jatko on olemassa mutta en tiedä mikä se on.
Guest olly Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Ah, unohtui tuo V sana tuolta joukosta. Lisätkää mihin haluatte, paikkoja riittää...
Guest 970s Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Noi voi v***lla päähän. Tuolla kriteerillä jokainen kumijousimini on huono ajaa, kivikova paska ! Erityisesti nupulakivet on silkkaa kidutusta... Vaihda nyt helvetissä konttoria. Ainakin Konalassa (Konalankuja 4) on ollut asiallinen kohtelu harrastepeleille.
Guest moke66 Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2005 Konala riippuu nykyään virkailijasta. Itsellä oli vähän kriisi kun omistaja halusi katsastaa mun mokea. Onneksi leima tuli pitkien neuvottelujen jälkeen.
Guest 970s Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 21. Joulukuuta, 2005 Jos Minorin kanssa ei ole ongelmia (paitsi juttukaverit) niin ei pitäisi olla Minienkään kanssa.
Guest villek Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2005 kysytääs kuinka moni on saanut hilot tai säädettävät alatukivarret + reaktiotangot läpi katsastuksesta? edessä olis rekisteröintikatsastus vm-66 minille, missä on edessä kyseiset osat + jaon muutospalat. meneekö ikinä läpi vai laitanko alkuperäset osat leimaan ja sen jälkeen taas takas? ja jos on saanut pääkaupunkiseudulla läpi niin missä?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2005 Tuosta jousitustyypin vaihdosta hydr/kumi, voisi ottaa yhteyttä jo vähän korkeampaan tahoon kuin virkaintoiseen kats mieheen ! Siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää !! Jos jousitustyyppi vaihdetaan täysin samanlaiseen mitä samassa automallissa myös käytetään ja muutos on asiallisesti tehty, niin mitään tulkinnan varaa ei ole. Kumijousitus on jopa turvallisempi ja varmempi, kun ei ole hajoavia osia. Minin valmistajakin huomasi sen n. 6 vuoden kokeilun jälkeen. Hilojen hyväksymisessä ei ole koskaan ollut mitään vaikeutta, muihin juttuihin en ota kantaa.
Guest morris66 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2005 Mulla on -66 , eli alunperin Hydro jonka muutin kumijousille ja lisäksi on säädettävät alatukivarret ja reaktiotangot Uniballeilla sekä takana camberin säätö mahdollisuus. Auto on käytetty Tattarisuolla Hesassa neljänä kesänä peräkkäin ja silloin ekalla kerralla katsastusmies kehaisi: Onpas täällä hienot jutut, säädettävät tukivarret ja kaikki löytyy! Eiku leimat paperiin ja baanalle. Muutenkin homma ollut tosi asiallista.
Guest 970s Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 26. Joulukuuta, 2005 Hydro kelkat, kumijouset, hilot, uniball reaktiotangot, teräspunosjarruletkut... vasta ne ovat olleet 10 vuotta kiinni autossa. Kerran hylätty 15 vuoden aikana takajarrujen vuoksi kun ei olleet tarpeeksi tehokkaat. Katsastusmies ei uskonut että orggisventtiili plokkaa takajarrut kun linjapaine ylittää määrätyn tason. Uusintanäytöllä suostui viimein uskomaan asian. Sen jälkeen ei samoilla jarruilla olekaan ollut mitään ongelmaa. Ai niin, jos ehdin niin värkkään takalevyjarrut, katsotaan kelpaako ne katsastuksessa vai pitääkö vaihtaa orggikset takaisin :-)
Guest janecky Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2005 täällä satakunnassa on kanssa mennyt kaikki sääd. lelut leimasta läpi, lähinnä on kats. setä kysellyt innoissaan niistä ja kehunut että kyllä nykyään on kaikkea hienoa. 13" vanteidenkaan muutos kats. ei ole tuottanut vaikeuksia.
Guest villek Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 31. Joulukuuta, 2005 oon kans tekemäs tohon taakse levyjarruja..luultavasti sierran tai citikan satuloilla.. 10mm paksusta teräksestä kun tekee kiinnikkeet niin ei pitäisi olla ongelmia katsastuksen kanssa. tehokkaampiin kun ne jarrut saa kyllä muuttaa...
Guest olly Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2006 Raportoi Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2006 Tuon nyt tämän topicin ilolla vielä kerran esille: Moikatkaa toki kun näette liikenteessä AS-582 nimisen kaverin, vika ei ollut Minin, vaan Mankkaan katsastusaseman ******. Nyt on leima papereissa, 6% muutoksilla ja hämmästelyllä: mikä helvetti tässä jousituksen vaihdossa muka on vikana... :)))
Recommended Posts