Jump to content

autopukki


Guest tommy

Recommended Posts

Kirjoitettu

Millaisia "virityksiä" olette tehneet, että kori ei ihan maassa lepää... eli kun kelkat on poistettu.. varrasta en rupea tekemään!!

Kiitos taas :)

Kirjoitettu

Yksinkertainen ratkaisu on laittaa pari trukkilavaa päällekkäin, ja kääntyvät pyörät joka kulmaan.Kiva liikutella tallissa ees ja taas! Tosin, jos pohjaa pitää hitsailla, niin tämä ei ole käytännöllinen KEKSINTÖ!

Kirjoitettu

ainakin mk1 hylsy on niin kevyt että sitä on kiva keikutella kyljetä toiselle ihan yhden miehen voimin. Mulla on ollut kakkosneloset alla poikittain takapyörän aukon edessä ja etupyörän aukon takana ja niissä jotkut neopreni pehmukkeet liimattuna.

keikuttelun keveyteen vaukuttaa tietysti purkamisaste (kone + laatikko, alustanosat, kelkat, ovet , luukut, sisustan osat pois).

Esim tuoli alaspäin kallistetun reunan sivuikkunan karmia vasten , niin kyllä on hyvä työstää pohjaa ja voit ovet irroitettuna astella auton sisään etuikkunan kolosta ( edellyttää tietysti että ikkuna pois, heh,heh) ja alkaa tekemään sisähommia.

Kirjoitettu

joo niin kerroit silloin, että kevyt on :) tarkoitus olis kanssa purkaa melkein kaikki irtoava osa ja mahdollisesti vesipestä ainakin pohja... katotaan nyt minkä hintaiseksi se muodostuu, siis koko auton pesu.

olikos sulla "pukit" kun veit maalattavaksi?? entäs se pohja maalasiko navia sen vai itse?? olen tuota juuri miettinyt. että missä järjestyksessä kannattaa tehdä... esim. pohja puhtaaksi, massaa, maalia kelkat kunnostettuna kiinni ja pyörille ja sitten vasta kopan maalaus!!??

on vielä pikkasen suunnittelemista... mulla pitää olla kaikki selvää, ettei mene sormi suuhun kun auton purku alkaa :)

Kirjoitettu

Kerropa kokemuksia vesipesusta sitten kun se on tehty ja hintapuoli kiinnostas myös.

Ei ollut pukkeja. Tyhjä hysy kannettiin peräkarryyn Faijan (70v.)kanssa, eikä tullut tyrää kummallekaan.

Maalaamon päässä nostettiin maalamon porukan avustuksella kahden ison dragrace auton renkaan päälle odottamaan maalausta, josta ne oli sitten kelkkonut sen uuniin.

Pohjatyöt tein itse; peltityöt, tinaukset , paklaukset, Sikken Primer ja Sikken hiontamaali(molemmat 2-komp)

Auton pohjan hiekkapuhalsin, ruiskutin 2-komp primerin ja kivenhakkausmassan jonka päälle ruiskutin Navian sekoittaman auton värisävyn.(ennen maalaamon vientiä)

Varmaan ihan yhtähyvä jos ke3lkko sen alustan osat kiinnitettynä maalaamoon toko enemmän suojattavaa.

Itse tein sen päätöksen ettäpelkkä hylsy maalaamoon ja täytyy sanoa että kun sai takaisin maalattuna ja muut osat oli kunnostettuna odottamassa niin tunne oli kuin olisi pienoismallia Monogramin pienoismallia ruvennut niputtamnaan.

Kirjoitettu

jep... kattelin muuten vanhoja rakennusaikaisia kuvia ja kun tossa aikaisemmin puhuin että se lepäs lattialla kakksonelosten päällä niin ei ihan pitänyt paikkansa vaan kun olin auton pohjan tehnyt ja siirtynyt kori hommiin ylempänä niin alla oli 4 kpl bilteman pukkeja ja kakkosneloset niitten välissä ja näin ollen työskentelykorkeus huomattavasti mukavampi. Ne kuormalavat olis varmaan ajanut saman asian.

Äkkiä ne asiat muuten unohtuu.....

ja anteeksi kirjoitusvirheet

Kirjoitettu

Cooperin tein aikoinaan niin että hiekkapuhallettu/epoksipohjamaalattu koppa heitettiin kyljelleen tyhjien renkaiden päälle ja maalasin pohjan ja konehuoneen korin värillä. Kasasin maalatut kelkat paikoilleen ja niihin sitten ripustukset. Pyörät paikoilleen ja kori takaisin normaaliasentoon. Sitten menikin pirun pitkään ennen kuin sain kehiteltyä auton lopulliseen maalaukseen. Mutta se on jo toinen juttu.

×
×
  • Luo uusi...