Guest morris66 Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2005 haittaako vai ei? Meinaan jos tulppaa lämppärille menevän linjan kokonaan. entä jos ei tulppaa pitääkö se yhdistää alavesi letkuun vai ylävesiletkuun)
Guest morris66 Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 6. Lokakuuta, 2005 No pähkäilen tässä itsekseni. Eli jos sulla on lämmityslaitteen venttiili kiinni niin silloinhan se on blokattu. Silmäilin tuossa myös Moss Europen spriten varaosa kirjaa jossa kauputeltiin Blocking platea sekä alavesiletkua ilman lämppärin liitos tötteröä perässä maininta Cars without heater. Eli tästä voimme päätellä että jos niitä on jo tehtaalla blokattu niin jäähdytys koneessa pelaa varmaan ihan jees.
Guest morris66 Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2005 Tää menee kyllä yksinpuheluksi, mutta surffailin eilen netissä asian tiimoilta Englannin kielisissä forumeissa ja tästä asiasta on puhuttu PALJON. Yhteenvetona näistä keskusteluista voin kertoa että yleinen mielipide/tietämys on seuraava: -lämmityslaitteen vesilinjan Blokkaaminen kannenpäässä ei ole hyvä asia. -Jos blokkaat sen niin 4.jäs sylinteri käy kuumempana kuin muut -vakio koneessa asialla ei katsota olevan suurta merkitystä. - vakio koneessakin suositellaan pitämään lämmityslaitteen venttiili aina aina ainakin vähän auki. (kesäkuumallakin?!!) -viritetýisssä koneissa ei tulisi blokata. -jos poistat lämmittimen kokonaan, älä blokkaa, vaan yhdistä vesilinja kannen päästä ylävesiletkuun (vaati ylävesiletkun jossa liitos mahdollisuus. -jos poistat lämmittimen on virhe liittää letku kannen päästä alavesiletkuun ( jonne se lämppäristä normaalisti menee)= kone saa varmiiksi kuumaa jäähdytysnestettä jäähdytetyn sijasta. -Vizard sanoo älä ikinä blokkaa. -paljon kokemuksia on siitä että on ajettu aina venttiili kiinni tai blokattuna , mutta haittavaikutuksia ei ole havaittu etenkin normaali vireessä olevassa moottorissa. -Ei kai ne BMC:llä olisi suunnitellut / valmistanut kantta jota on vaarallista käyttää lämmityslaiteen vettiili suljettuna? Ottakaa kantaa.
Guest 970s Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 7. Lokakuuta, 2005 Muistaakseni osassa A+ koneita (Metrot ym) kannessa ei ole edes reikää vaan lämppärin ulosotto on termostaattikopan alla. Eiköhän tuo kuitenkin ole vedenkierron kannalta ihan fiksukin homma pitää se letku toimivana. Jos lämpöä ei halua johtaa kabiiniin niin voihan maskin taa viritellä jonkin pikku kennon. Valtaosassa pelejä taitaa lämppärin kierto olla päällä jopa kesäisin, muuten lämmöt saattaa lähteä nousemaan. BMC:n järjenkäyttöön tai sen ilmeiseen puutteeseen monessa asiassa en taida ottaa kantaa :-)
Recommended Posts