Guest nst Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 26. Syyskuuta, 2005 Eli kuinka säädetään etupään pallonivelien tiukkuus ? Mulla nyt uusittu kaikki 4 ? Niissähän tulee ne säätölevyt mukana, mutta miten se oikea tiukkuus määritellään ?
Guest levyjarrut Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Ite olen säätänyt niin, että käsin kääntelemällä tuntuu kireältä, mutta liikkuu kuitenkin.
Guest kurunmäki Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Ainakin Haynesin kirjasta löytyi momentti mihin piti vääntää. Voin katsoa jos vielä tarpeen.
Guest nst Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 27. Syyskuuta, 2005 Jos siihen oikein momenttikin on ilmoitettu, niin kiinnostaa ! Itse kiristelin toistaiseksi sillain tiukahkon tuntuiseksi. Lukitusta en kuitenkaan vielä tehnyt, kun autolla tarkoitus ajaa vasta ensi kesänä. Hitto, kun olen hukannut johonkin korjauskirjan , jonka ostin jo varmaan 15 vuotta sitten . Projektin aloitus vaan vähän venähti pitkäksi .
Guest morris66 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 kokenut Mini "säätäjä" antoi minulle ohjeen pallonivelen tiukkuuden säädöstä Shimmilevyillä suunnilleen seuraavasti: puolen metrin putkella kun kun heiluttaa niveltä ja tuntuu sopivan jämäkältä niin silloin on tiukkuus kohdallaan , eli jos kädellä pyörittelet ja tuntuu jämäkältä(NIIN KUIN HAYNES NEUVOO) niin itse asiássa on säädetty liiaan löysälle ( tuleehan siihen auton paino päälle) Momentit oppaan mukaan, joka jokaisella Mini miehellä tulsi olla on se sitten haynes tai joku muu.
Guest 970s Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 Ja jos haluaa olla oikein näppärä niin hioo pallon ja mutterin pareiksi venttiilihiomatahnalla. Sillä saa pikku nöölit tasaisiksi eikä niitä niveliä tarvi olla jatkuvasti säätämässä. Toinen nivelistä on jousikormitettu ja toinen ei. Eitse tapaan halkea sopivat shimmit ilman sitä jousta ja vasta lopuksi kasata sen paikalleen. Tuo välys kannattaa säätää kevyesti rasvattuna, ja laittaa vasta lopuksi rasvat. Se momentti ei vielä tee kovin autuaaksi, sen väljänkin nivelen voi vetää tyylikkäästi momenttiin.
Guest nst Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2005 Joo huomasin myös, ovat aika karkeatekoisia viimeistelyltään nivelet . Ja siitä kirjasta vielä, että mulla on se tehtaan oma korjauskirja . Se täytyy kaivella esiin . Löytynee vielä, koska en varmastikaan ole sitä mihinkään talon ulkopuolelle vienyt :).
Guest 970s Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 Raportoi Kirjoitettu 3. Lokakuuta, 2005 Pallonivelen ison mutterin momentti on 102 Nm. Ei ole tullut koskaan vedettyä momenttiin...
Recommended Posts